Gå til innhold

Rugetiden: symptomer, form o.l...

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er nå på rd 6, 2 fryseegg (forhåpentligvis 2 GULLEGG!!), Merker ingen verdens ting denne gangen, og beg å bli litt engsteli,, Hadde håpet på max morgenkvalme, og xtreme humørsvingninger ;-) Neida, men føler liksom at alt er nett som om ingenting skulle hendt! Er veldig kveldstrøtt, mn d er liksom ikke helt uvanlig til å være meg.. Går foresten på cyclogest og progynova.

Hvordan har dere andre d?

Babystøv til dere alle ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142564134-rugetiden-symptomer-form-ol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svarer på denne jeg, for jeg hadde masse symptomer i rugetida, og visste vel kanskje fra 3. rugedag at jeg var gravid :)

1. og 2. rugedag: Masse murringer i eggstokker og magen, ikke vondt, bare merket av noe foregikk.

3. rugedag: Da jeg lå på sofaen kunne jeg kjenne magemurring, og fikk voksesmerter, eller mensensmerter nedover beina. Dette pleier jeg bare å få når jeg har mensen. Kjente en varm følelse i livmoren, helt uforklarlig deilig, akkurat som om noe varmet meg innenfra.

4. rugedag: I senga sent på kvelden kjente jeg kilende stikking som kom fra nederst i magen, og stakk meg rett under navelen. Det varmet etterpå. Ca. en time senere kjente jeg det samme igjen. (Mener at dette var begge eggene som festet seg med ca. en times mellomrom)

5. rugedag: Murringer i mage og rygg

6. rugedag: Testet svakt positiv på test

Testet hver dag etter dette, og testene ble mer og mer positive. Allerde før IKM var teststreken sterkere enn kontrollstreken. Andre symptomer er økt utflod. Noe av dette er nok fra Crinonen, men noen ganger bare renner det ut, og jeg har aldri utflod til vanlig. Skjeden er hoven, så jeg nesten ikke får inn crinonepinnen. I dagene før og etter IKM hadde jeg intense mensensmerter, og nedpress, og trodde jeg skulle få mensen når som helst. Dette gikk over etter noen dager. Har vært mer trøtt enn vanlig, men tror en del er progresteronstøtta og litt psykisk. Humøret har i følge kona vært stabilt, og bedre enn vanlig.. Haha.

Er 6+3 i dag :) I går kveld kastet jeg opp alt jeg hadde spist hele dagen.. Hehe. Så det er et nytt symptom :)

Forrige forsøk hadde jeg ikke et eneste symptom.

Fikk sjokk da de sa jeg var gravid....!!Hadde ikke testet hjemme.

Så du trenger ikke symptomer:-)

Nå er jeg på rd 4 og har heller ingen symptomer.

Krysser fingrene for oss:-)

Så spennende meg ruging, begge to :) Man trenger absolutt ikke ha symptomer, er så enig, så enig. Men mine var liksom så tydelige, at noe måtte liksom være på gang.. Er ikke den som drar på symptomjakt heller, så det var litt snålt ;)

Prøver å ikke være så veldig på jakt denne gangen for det er så slitsomt psykisk.. Men, som jeg jo vet er det uungåelig å la helt være..

Er på rugedag 7 og syns jeg har fått ørlite grann forskjell i farge på brystknoppene - som var det første tidlige tegnet forrige gang jeg var gravid. I tillegg har jeg vært bittelitt kvalme/uggen og svimmel. Tenker at dette må gå veien nå...

Annonse

Jeg er på rugedag 10 i dag og kjenner mye murring, som om jeg skal ha menstruasjonen. Det kommer og går litt, men er der. Ikke ømme bryster, men trett på kveldene. Sovner på sofaen i halv ti tiden hver kveld.

Har ikke så store forhåpninger, men vil jo så gjerne at det skal gå veien.

Skal ta blodprøve på torsdag morgen. Når skal dere teste?

Takk for mange beroliggende svar, d hjelper n nervøs og engstelig sjel ;-)

Har merket at jeg liksom er litt varmere n jeg pleier, i dag våknet jeg liksom litt influensa-aktig, veldig varm og tett i nesen, men d gjekk fort over. Veksler mellom varm og frysebyer om dagene. + igår kveld og i dag har jeg hatt n del halsbrann + stikkinger i v.side nede i mageregionen, så da får jeg virkeli håpe at dette er positive tegn! Har lagt på meg 3 kg siste uken, så jeg ser ut som om jeg har svelt n fotball!? Ikke særlig behagelig..

X fingrer og tær for oss alle, måtte november bli vår lykke måned!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...