mandalay Skrevet 16. november 2010 #1 Skrevet 16. november 2010 Hvordan er rutinene til din baby? Når er det egentlig vanlig at de slutter å spise om natten? Snuppa mi er 7 uker og vi har i litt over 1 uke hatt veldig gode rutiner om natten. Vi har begynt og legge henne ca 19.30, og hun sovner som regel mellom 20.00 og 21.00. Sover som regel til ca 08.00, avbrutt av en ammepause kl 03.00. Har ingen problemer egentlig med å stå opp for å amme, men tenker jo at det blir veldig deilig å slippe etterhvert:-)
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 Ser vi har det ganske likt som dere Gutten vår legger vi mellom 19.30-20.00 og da sover han til mellom 08.00-09.00. Han våkner kun en gang om natten for mat, og sovner fint og fort igjen etter maten (våkner som regel rundt 05 for mat). Slik ser dagen vår ut ca: Står opp 08.30 Første dupp ca 09.30- 10.30 Andre dupp ca 11.30-14.00 Tredje dupp ca 16.00-16.30/45 Merker at når kvelden kommer så er han veeeldig trøtt og blir ofte overtrøtt. Det er først nå de siste kveldene vi har begynt å legge han så "tidlig" som 19.30-20.00. Dette fordi vi ikke får til noe kveldsdupp (før la vi han 21.00). Men lurer på om vi må begynne å legge han ENDA tidligere for når han ikke sover noe siden 16.30 så blir han helt umulig på kveldene som regel.. MEN er redd han skal våkne tidlig på morgenene hvis vi legger han tidligere om kvelden.. hu mor liker å sove litt på morgenene hehehe
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 16. november 2010 #3 Skrevet 16. november 2010 Åssen sover jenta deres på dagtid?
mandalay Skrevet 16. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 16. november 2010 Vi har det faktisk ikke så ulikt på dagen heller. Hun sover som regel 30-45 min i 10'tiden, kommer an på når vi står opp. Så har hun en 3-timers midt på dagen, og igjen 30-45 min på ettermiddagen. Forsøkte en dag og legge henne tidligere på kvelden, men da var det opp 06.30. Som du skriver, litt for tidlig å stå opp:-) Min blir også fort overtrøtt, særlig hvis hun ikke får den på tre timer.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 16. november 2010 #5 Skrevet 16. november 2010 Oioi, så heldige dere er!! 12 timers sammenhengende nattesøvn med bare en liten amming underveis er jo helt fantastisk bra, så hadde jeg vært deg, hadde jeg heller bare prøvd å nyte den gode søvnen dere har nå, fremfor å kikke fremover og håpe at det blir enda bedre;) For mange opplever ihvertfall at søvnen til den lille blir mer trøblete etterhvert, f.eks når den begynner å bli mer sulten ved 3-4 mnds alder, eller ved tannfrembrudd, utviklingssprang osv.. At babyen våkner bare èn gang iløpet av natten ser jeg på som ren luksus og ihvertfall heeelt normalt, og man kan ikke regne med at babyen skal sove helt rundt før den er 6 mnd- 1 år gammel, selv om noen selvsagt har sovebabyer som sover rundt helt fra dag 1 omtrent. Her er det ikke så mye rutiner og faste tider enda, men vi har de siste kveldene fått snuppa til å sovne ca kl 22, etter myye pupping, raping og gulping- og så sover hun natta igjennom med kanskje et par amminger underveis (klokkeslett har jeg ikke helt kontroll på hehe). Vekkes som regel ca 08 av storesøster, så da er det morgen for oss, uansett hvordan natta har sett ut. Men jeg er storfornøyd jeg, og klager ikke- husker nemlig godt hvordan storesøster var våken nesten hele natta da hun var på samme alder, så dette er gooode saker i forhold:D
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 16. november 2010 #6 Skrevet 16. november 2010 Vekkes av storesøster en gang mellom ca 07 og 08 skulle det stå..
Evigheten Skrevet 16. november 2010 #7 Skrevet 16. november 2010 Vi har det veldig likt som deg. Lille sovner mellom 20 og 21, sover til ca 8.30 med amming en gang mellom 4 og 5. På dagen sover ho først en time på formiddagen, så en 3-timers senere på dagen. Noen ganger tar ho en ekstra halvtime-time nærmere kvelden, andre ganger ikke. Jeg er veldig fornøyd med bare en amming om natta, siden det først er nå de to siste ukene ho har begynt med det. Tidligere våkna ho 3-4 ganger for mat
mammaseptember10 Skrevet 16. november 2010 #8 Skrevet 16. november 2010 Her har vi det ganske likt som deg og. Snuppa er 2 måneder,og for 3 uker siden begynte vi å legge henne ca 21,men hun har regulert det selv og er nå i seng 19.30 ca,og sover mellom 20 og 20.30. hun er våkne en gang mellom 2 og 5 å spiser og sover deretter til 8-8.30. på dagtid har hun en liten lur på max 30 min ca kl 10 og en 3 timers fra 12.30-15.30. (denne er helt på klokka,da er hun kjempesulten og trøtt hver dag) samme her,noen ganger blir det en liten lur til før sengetid,andre dager ikke. Snuppa her blir ammet og får mme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå