Gå til innhold

Noen andre med baby som måtte tilbake for ekstra hørseltest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Da hører jeg til her, med min 5 dager gamle lillejente :) Alt er såre vel, bortsett fra at hørselstesten ikke ble godkjent på sykehuset i dag. Legen så at trommehinnene var blålilla, som kunne tyde på væske bak der, og vi må tilbake om to uker for ny test. "Ikke uvanlig" sa legen, men man blir jo naturlig nok bekymret..... Er det noen andre som har vært med på noe lignende med sine små? Jeg mener hun reagerer både på sang og høye lyder, men er likevel litt bekymret.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg skal også på ekstra sjekk om 2 uker, men jenta mi er 10mnd snart. Vet ikke hvorfor vi ble kalla inn igjen.

Skrevet

Hei

Skjønner svært godt at du er bekymret, men tror du kan ta det helt med ro:)

På barsel fikk de ikke til hørseltesten på min lille prins. Ble naturlig nok veldig bekymret. Fikk ingen informasjon om dette, de bare fortsatte å prøve uten resultat. Jeg så for meg høreapparat og tegnspråk. (huff, hystriske førstegangsfødende..;)) Til slutt fikk de det heldigvis til.

Jeg snakket med helsesøster senere om dette, og hun kunne fortelle at de var svært kritiske til denne testen. Dette fordi det er ganske vanlig at de ikke får tilfredstillende resultater. Grunnen til det er blant annet væske eller rester av fostervann i øret. Bare en anelse fuktighet og testen går ikke gjennom.

Det jeg prøver å si, er at det er svært liten sannsynlighet for at det er noe galt. :)

Lykke til!

Skrevet

da førstemann kom til verden fikk han "godkjent" det ene øret men ikke det andre.full av hormoner som jeg var to dager etter fødsel begynte jeg nesten å grine fordi jeg trodde jeg hadde fått en døv sønn!:)

måtte på sykehuset for en ny test ca 1-2 uker senere og da hadde en væska som var i øret rent ut og også dette øret ble "godkjent"!

det er veldig vanlig at de har væske i øret,de har jo vært i vann i 9 mnd samt blitt født!

så dette er helt normalt!

Skrevet

Tusen takk for beroligende svar! Ja, man blir jo ikke mindre bekymret av å være hormonell etter fødsel, så det er bra det fins andre med lignende opplevelser og som det har gått bra med : )

Vi får bare smøre oss med tålmodighet og håpe alt går bra på neste test om to uker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...