Gå til innhold

fennikelte til baby..

Anbefalte innlegg

Skrevet

datteren min har veldig vondt i magen (pga en antibiotikakur hun har gått på), og jeg fikk anbefalt av en sykepleier å gi henne ca 5 ml fennikelte ved hvert måltid.

Men noen som vet om jeg kan lage en kopp te, kjøle den ned og ha stående i kjøleskapet.. og så kan jeg gi henne av denne teen hver gang hun skal ha..

Blir mye styr å skulle lage en kopp te + kjøle ned før hvert måltid (særlig siden hun spiser hver 2.-3. time)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var slik vi gjorde det. Sønnen min fikk amme-te(samme virkning som fennikkel-te) da han var mindre. Vi kokte opp en kopp med vann og laget te av denne. Satte den i mikro til avkjøling(altså uten at den gikk,bare så den ikke skulle stå på benken). Når den var avkjølt satt jeg den med lokk på i kjøleskapet og brukte litt og litt utover dagen.

Laget ny for hver dag, men en dag kan den stå mener jeg.

Det funket bra med amme-te her iallefall:) Lykke til:)

Skrevet

Vi bruker fenikkelte, og jeg lager for et døgn om gangen, og setter det i kjøleskap. Det står at man kan gjør det på det vedlegget jeg fikk med av apoteket.

Vi bruker bare mme, så jeg erstatter 5 ml vann med 5 ml fenikkelte. Lillegutt likte ikke smaken på teen når han fikk det rett i munn.Og brakk seg og hylte. Så nå har vi det bare i melken hans, da merker han ikke noe til smaken :) Lurt hvis man bruker mme, men blir jo vanselig hvis du ammer da ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...