Puppen og lillemor Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 datteren min har veldig vondt i magen (pga en antibiotikakur hun har gått på), og jeg fikk anbefalt av en sykepleier å gi henne ca 5 ml fennikelte ved hvert måltid. Men noen som vet om jeg kan lage en kopp te, kjøle den ned og ha stående i kjøleskapet.. og så kan jeg gi henne av denne teen hver gang hun skal ha.. Blir mye styr å skulle lage en kopp te + kjøle ned før hvert måltid (særlig siden hun spiser hver 2.-3. time)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 Var slik vi gjorde det. Sønnen min fikk amme-te(samme virkning som fennikkel-te) da han var mindre. Vi kokte opp en kopp med vann og laget te av denne. Satte den i mikro til avkjøling(altså uten at den gikk,bare så den ikke skulle stå på benken). Når den var avkjølt satt jeg den med lokk på i kjøleskapet og brukte litt og litt utover dagen. Laget ny for hver dag, men en dag kan den stå mener jeg. Det funket bra med amme-te her iallefall:) Lykke til:)
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 16. november 2010 #3 Skrevet 16. november 2010 Vi bruker fenikkelte, og jeg lager for et døgn om gangen, og setter det i kjøleskap. Det står at man kan gjør det på det vedlegget jeg fikk med av apoteket. Vi bruker bare mme, så jeg erstatter 5 ml vann med 5 ml fenikkelte. Lillegutt likte ikke smaken på teen når han fikk det rett i munn.Og brakk seg og hylte. Så nå har vi det bare i melken hans, da merker han ikke noe til smaken Lurt hvis man bruker mme, men blir jo vanselig hvis du ammer da ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå