♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 Har blandet MME med vanlig melk en stund og så trappet gradvis ned på MME, og nå gir jeg han bare vanlig melk. Han er litt hard i magen. er det vanlig? Vil det regulere seg selv, eller er det lurt å tilsette litt malt?
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 15. november 2010 #2 Skrevet 15. november 2010 kan være at det bare er nå i begynnelsen. Nå er det en stund siden sist. Men da de elste mine på nå snart7 var små så starta vi med vanlig melk da de var 6mnd. mener at den første uka var litt sånn bob bob med tanke på hard mage, men det gikk seg til. om ikke det gir seg så kan du jo ha i litt malt. nå er minsta snart 10 mnd å jeg tenker snart å starte avvenninga med mme. hun har fått vanlig melk i maten fra 5-6mnd så hun tåler det iallefall bruker du lett eller hel melk? vi brukte helmelk den gang.
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 16. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. november 2010 Vi ble anbefalt av helsesøster å bruke skummelt melk. Han har alltid ligget litt over på vektkurven, og helsesøster sa på de fleste kontroller at han trenger ikke mer mat enn det han får. Men vi bruker lett eller ekstra lett, alt ettersom hva vi har.
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 16. november 2010 #4 Skrevet 16. november 2010 Ok, mine har også ligget over 98persentilen på alle kontroller, men helmelk skulle de ha. Men det er jo endel år siden nå. Minste snuppa er enda større så vi får se hva det blir til at hun får. Det blir iallefall ikke ekstra lett for det har vi aldri i hus, syns det smaker som vann med en liten dæsj melk i.
Propellll ♥ Skrevet 16. november 2010 #5 Skrevet 16. november 2010 Vi ga ofte malt eller sviske oppi mme før. Når vi gikk over til vanlig kumelk droppet vi malten og etter kort tid er magen som normal. Ingen problemer her i gården. Vil tro det regulerer seg. Vi fikk forresten anbefalt ekstralett melk. Den er d-vitamin i også. Ligger litt over gjsnitt på vekten uten at det skulle ha betydning. HS anbefaler alle her ekstralett. Med mindre de er undervektig da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå