Rosa J10 Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 Når min datter sover i bilen, skrur jeg bare på baby call'en før jeg selv går inn. Hun våkner med en gang hvis jeg prøver å løfte henne over i noe annet, derfor velger jeg å la henne hvile ut. Når jeg ser hvor ille mange synes det er at man ikke vekker babyen for å levere i bhg, så tenker jeg at da synes dere vel jeg er ekstremt uforsiktig som lar henne sove i bilen utenfor huset (jeg gjør det aldri andre steder, da jeg er litt redd for at noen skal finne på noe tull om de ser henne.). Flere som gjør dette?
Gjest Skrevet 15. november 2010 #2 Skrevet 15. november 2010 Lar henne ikke sove i bilen (blir for kaldt til det), men jeg tar henne med i bilstolen og setter henne i gangen. Så kan hun sove seg ferdig der. Sover hun dypt så kan jeg løfte henne over i vogna.
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 15. november 2010 #3 Skrevet 15. november 2010 Syns det er helt ok hvis man har på babycallen, evt har bilen parkert rett på utsiden av et vindu sånn at man kan se/høre når barnet våkner. Hos meg handler det om å ha kontroll på hvordan babyen har det, så derfor er det uaktuelt å "forlate" babyen sovende i bilen.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 15. november 2010 #4 Skrevet 15. november 2010 Samme som Vinterflickan. Lar han aldri sitte i bilen når vi kommer hjem. Da blir bilen fort kald. Tar han heller med inn i setet og lar han sove ferdig der.
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 15. november 2010 #5 Skrevet 15. november 2010 Og selvfølgelig ikke hvis det er for kaldt.
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 15. november 2010 #6 Skrevet 15. november 2010 Har barnet på nok klær og ikke fryser er vel dette helt greit. Har aldri gjort det selv da jeg har en trøtt gutt som kan flyttes over til vogna:)
stearin Skrevet 15. november 2010 #7 Skrevet 15. november 2010 Ikke i bilen ute og heller ikke i vogn ute, med mindre jeg er der selv og kan sjekke hvordan det står til med babyen. Men hadde jeg hatt vindu rett ved bilen og kunne sett babyen gjennom vinduet hadde jeg ikke sett problemet, så langt det ikke er kaldt eller varmt og babyen er kledd etter været. Dessuten løper jeg uansett ofte og sjekker babyens temperatur og pust når hun sover i vogna utenfor eller i gangen.
Cornelianelia Skrevet 16. november 2010 #8 Skrevet 16. november 2010 Har ikke pleid å la ungen ligge i bilen, men vår garasje/parkering er litt for langt unna huset til at det hadde vært greit. Men dersom man har kontroll, er det jo strengt tatt ikke så annerledes å sove i bilsetet i bilen enn å sove i vogn utenfor huset. Må si at jeg synes det høres litt hysterisk ut hvis man ikke lar ungen sove ute i vogn. Jeg mener selvsagt ikke at man setter fra seg vogna hvor som helst ute, men jeg bor i hus og har hele tida pleid å sette fra meg vogna utenfor kjøkkenvinduet med sovende barn i. Nå er minsten blitt større og går i barnehage, men i helgene sover han fortsatt utenfor huset i vogn. Vi kikker ut en gang i blant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå