førstegang...1 Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 Hvordan får dere babyne deres til å sovne? Trenger tips da datteren vår bare klarer å sovne til puppen.
Sannellerslik? Skrevet 15. november 2010 #2 Skrevet 15. november 2010 enten sovner hun når hun har blitt ammet. eller så pakker jeg henne godt inni ett teppe, gir henne smokken og bysser litt på henne:)
førstegang...1 Skrevet 15. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. november 2010 Takk for svar:) Må kanskje fortsette å prøve å få henne til å ta smokken da
Rosa J10 Skrevet 15. november 2010 #4 Skrevet 15. november 2010 Jeg synger henne i søvn (da tenker jeg på til natta) mens hun ligger i senga si. Jeg holder henne i hånda samtidig, noe hun liker! Noen ganger tar det lang tid, andre ganger går det raskt. Kommer an på hvor trøtt hun er i utgangspunktet
mammaseptember10 Skrevet 16. november 2010 #5 Skrevet 16. november 2010 Snuppa mi er 9 uker. Jeg ammer eller gir flaske i min seng,da er hun inntullet i teppe. når hn er ferdigspist koser og nusser jeg henne,sier god natt og legger henne i vugga. gir henne smokken,legger kosekluten og koseapen inntil hodet hennes og går ut av rommet. (lar et lite lys stå på,og døra åpen) hun sovner alltid selv,må bare inn å gi smokken noen ganger. det er nå 3 uker siden vi begynte å legge henne i egen seng og før oss. før det samsov vi. har lagt en singlet jeg har brukt i vugga hennes for at hun skal lukte meg. på dagtid tar hun smålurene sine liggende på dyne i vippestolen. gir hun smokken og legger kosekluten inntil hodet hennes. hender hun må vippes litt. den lange luren tar hun i vogna,enten på trilletur eller ute på terrassen,.hun er veldig glad i voksiposen sin,sovner nesten med en gang jeg tuller den rundt henne. her og får hun kosekluten inntil hodet. det er viktig å gjøre det samme hver dag og ha noen faste koseting som gir trygghet. og smokk er gull verdt altså
Novadona Skrevet 16. november 2010 #6 Skrevet 16. november 2010 Min sovner også noen ganger til puppen, og på dagtid tar jeg han da opp for en rap på skulder, og deretter ned på fanget og stryker på pannen (det virker som det roer han godt) Da han virker å ha sovnet igjen, legger jeg han ned i baggen, og her må jeg stryke litt på pannen igjen. Jeg holder gjerne armene også, slik at det ikke gir rom for fekting. Han pleier å sovne da etter ganske kort tid. På natten gjør jeg det samme, men her synger jeg også (det kan ta så mye som 1,5 time på nattestid)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 16. november 2010 #7 Skrevet 16. november 2010 Et tips kan være å amme til hun nesten sovner, deretter pakke henne stramt inn i et teppe (som en pølse i lompe) og legge henne ned i sengen sin eller bysse henne på armen. Kan være lurt å legge henne ned i sengen sin akkurat når du ser at hun begynner å glippe litt med øynene, men FØR hun sovner helt- da dette kan minske sjansen for at hun våkner opp igjen når hun legges ned (kalles søvnassosiasjon, les mer her om hvordan man kan bryte denne vanen; http://www.sovlillebaby.com/assosiasjon.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå