Gå til innhold

Kan man smelte kokesjokolade og skrive bokstaver til kakepynt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjort det før? Sønnen skal døpes, og jeg skal bake egen kake, så lurer på om dette er lurt, eller om det er bedre å få tak i brun kaketusj?

Fortsetter under...

Skrevet

Det går fint. Bare ha det i en pose og klipp et lite hull det.

Vet ikke om det bare gjelder kokesjokolade, men pass på så du ikke får damp oppi når du smelter sjokoladen. For ikke ekte kokesjokolade blir i hvertfall helt stiv om man får litt vann oppi, da kan man ikke smelte den igjen.

Skrevet

Du kanogså få kjøpt ferdige sjokoladebokstaver

Skrevet

Takk for svar, ja, det med vann har jeg opplevd før, så lekse lært, hehe! Hvor kan man kjøpe ferdige sjokoladebokstaver? Vet de har mye fint på cacas.no, men har ikke tid til å bestille på nettet! Dåpen er på søndag..hehe, typisk meg å være "tidlig" ute :D

Skrevet

De fleste matbutikker har ferdig trykkede sjokoladebokstaver :o)

Skrevet

Få tak i dekorpennen til Lekue! Den er helt fantastisk! Hvis du har en kjøkkenbutikk i nærheten så har de nok sikkert den.

Hilsen kjøkkenbutikkansatt.

Annonse

Skrevet

Aha...da skal jeg sjekke ut begge deler :D Tusen takk dere, mens jeg har dere her,noen som vedt om man kan få tak i ekstra hvit marsipan i en eller annen dagligvarebutikk??

Skrevet

nei... men kan marshmallow fondant, være et alternativ? ganske enkelt å lage...

Skrevet

Eg er ikkje av dei som har kakepynting som stor hobby, men eg har fleire gonger pynta kake med sjokolade ved å lage eit kremmarhus av matpapir og hatt i kokesjokolade som eg har smelta ved å ha raskt i mikroen (må ikkje byrje å boble) Så skriv eg ( eller lagar annan pynt) på eit matpapir og har i kjøleskapet, slik at det er stivna før eg har det på kaka.

Skrevet

Det virker kjempedyrt å kjøpe sjokoladebokstaver, blader og stjerner og slikt ferdig.

Men på den annen side så kjøper de fleste stadig smågodt.

Skrevet

Eg synes det er finare med skrift av smelta kokesjokolade framfor dei ferdige bokstavane frå butikken. Då kan ein skrive så stort ein vil, og med pen skrift. Det går an å teikne opp mønster på matpapiret på førehand. Eg har gjort det slik på fleire dåpskaker. Er sikkert like lurt å smelte sjokoladen i vassbad framfor i mikroen, men sidan eg får det til å fungere så lettvindt, så gjer eg det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...