Novadona Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 Det sies at man øker prolaktin, hormonet som igjen gir melk ved å la barnet amme lenge, men hvor lenge er langt nok til å stimulere mere melkeproduksjon? Jeg har flere ganger bare ti minutter, da suger han i ange drag å virker å få i seg mye, men er det lenge nok for å stimulere til å øke produksjonen. En del ganger suger han lenger. Jeg tror forøvrig at ting er helt i orden med mengden, men hadde vært fint å produsert litt ekstra for å fryse.
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 15. november 2010 #2 Skrevet 15. november 2010 Min har aldri brukt mer enn max 10min når han ammer. Han er 5 mnd nå. Jeg har ikke hatt noen mistanke om at jeg har hatt for lite melk i denne tiden, da han har lagt bra på seg og jeg får alltid ut et par sprut til når han er ferdig. Så tiden bør ikke nødvendigvis ha noe å si. Melken kommer fort for noen og senere for andre. Unger suger også forskjellig. Hvis du vil øke produksjonen, må du pumpe. Du legger inn et ekstra "måltid" per dag, ved å pumpe en gang daglig. Selv pumper jeg hver dag når han tar den første formiddagsluren sin, da jeg driver å fyller opp et lager i fryseren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå