Gravid prinsessemamma<3 Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 er plaget med en del håravfall da jeg ammer..! nå har jeg vært hoss frisøren å kjøpt HÅRKONTROLL- naturlig næring for hår og negler. Noe urtepiller.. noen som har erfaring med disse? er litt skeptisk på å ta piller når jeg ammer..men kunne godt ha fått beholdt det siste håret mitt å...
hippmamma Skrevet 15. november 2010 #3 Skrevet 15. november 2010 Hei, sniker meg inn fra 3 trimester på bim. Er frisør og har god erfaring med kunder som har brukt HÅRKONTROLL. Det du også kan gjøre (om du er veldig plaget med håravfall) er å bruke en shampo fra Kérastase som heter prevention. Den er knallgod og er den som jeg og mine kunder har hatt best erfaring med. Du kan godt bruke et serium i samme merke som du masserer inn på "problemområdene" som er oftest fremme i pannen og langs hårfestet! Jeg pleier å annbefale kundene mine å starte én mnd før termin for at den skal ha max funksjon, men det hjelper jo ikke deg helt. Men for all del prøv hvis du er mye plaget. Håper det blir bedre for deg og at du fikk noe ut av svaret mitt Masse lykketil til deg )))
hippmamma Skrevet 16. november 2010 #5 Skrevet 16. november 2010 Ikke kjøp sånne ting på nettet. Er bedre å gå til frisøren så frisøren får se problemet. Har du veldig mangel på b-vitamin, så må du til legen for å få b-vitamin sprøyte. Håravfall under amming/etter fødsel er veldig normalt og skyldes hormonelle årsaker. Babyen tar veldig mye av alle vitaminene våre når vi ammer, så er lurt å få en konsultasjon hos frisøren før du starter med alt dette.!
Februarfisk Skrevet 16. november 2010 #6 Skrevet 16. november 2010 Hei! Hovedgrunnen til at vi mister så mye hår etter en fødsel er fordi vi ikke mistet noe som helst da vi gikk gravide på grunn av hormoner. Det er plagsomt, men helt vanlig å miste en del hår fordi vi nå mister det vi normalt ville mistet i tillegg til det vi skulle ha mistet under graviditeten. Var jeg deg ville jeg ikke stressa så mye med det... Så lenge du spiser sunt, så stabiliserer det seg etterhvert. Jeg ville uansett sjekka med lege om det pillene inneholder er greit for babyen din, da det meste vi får i oss går over i morsmelka, og ikke alt som er naturlig er ufarlig for spebarn. Lykke til!
Tantrum Skrevet 17. november 2010 #7 Skrevet 17. november 2010 Jeg hadde en episode i dusjen der jeg sto og gråt.... Kunne dra tjafser ut av hodet!!! Var sikker på at jeg var skalla..... Men det gikk over; nå røyter jeg som normalt Var helt grusomt mens det sto på. Er absolutt noe ALLE mammaer opplever, helt normalt og ikke noe man får stoppa med "mirakelkurer"
Lillatekst Skrevet 17. november 2010 #8 Skrevet 17. november 2010 ... Og hårprodukter bør man absolutt kjøpe på nettet! Jeg bruker Redken og betaler heller 200 .- for sjampo og balsam på nett enn rundt 600 kroner hos frisøren. Ingen pille kan vel hjelpe oss mot hårtapet hvis det er hormonelt? Bruk heller penga på en god håspray eller en fin lue;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå