Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 Ta ett eksempel,jeg er syk å helt gåen å datteren vår er svett i håret klistrer seg til pannen,hun burde vært badet men menn skal liksom ikke bade sine små døtre?Har jeg forstått rett eller tar jeg feilt nå?
*gurimallaika* Skrevet 15. november 2010 #2 Skrevet 15. november 2010 Kan de skifte bleie på dem så kan dem jo bade dem og.. Her gjør pappa'n begge deler. Jeg ville nok reagert hvis pappa'n ble værende inne på badet mens dattera bader når hun er 4-5 år og oppover.
Ranveig R Skrevet 15. november 2010 #3 Skrevet 15. november 2010 ..så eg bør skygge banen når guttungen på 5 badar?? Skal heller ikkje ein pappa vere i rommet når den 4-5 år gamle dattera f.eks. skiftar til nattøy? Når ungane blir store nok til sjølv å ville vere aleine på badet så må dei få privatliv, før dei spør om det sjølv er det heilt naturleg at foreldra kan sjå dei nakne. Enten det er mamma eller pappa, gut eller jente! Om du reagerer på at mannen din er i rommet når den 4-5 år gamle dattera di badar trur eg ikkje du kan ha særleg høge tankar om han.
Ranveig R Skrevet 15. november 2010 #4 Skrevet 15. november 2010 Og for å svare HI: Det er klart at fedre kan bade, skifte bleie på og vaske sine døtre! Etter kvart lærar ungane å vaske seg sjølv, då blir det mindre behov for hjelp. Men enn så lenge kan sjølvsagt både mødre og fedre stelle sine eigne barn!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #5 Skrevet 15. november 2010 Selfølgeli bader menn døttrene sine! Hvorfor skal de ikke det?? Så lenge de trenger hjelp, så er det vel samme om det er mor eller far som hjelper dem? Hva gjør alenepappaer da viss de ikke skal få bade datteren sin??
tingeling78 Skrevet 15. november 2010 #6 Skrevet 15. november 2010 Har aldri hørt om noen aldersgrense for dette, og aldri tenkt at dette skulle være et problem, før jeg leste dette. Her gjør pappan de samme tingene som meg.
Mor Løvehjerte Skrevet 15. november 2010 #7 Skrevet 15. november 2010 Har en mann som reiser i svømmehallen, dusjer og bader vår datter på 2 år. Tror du har en litt rar mann.
*gurimallaika* Skrevet 16. november 2010 #8 Skrevet 16. november 2010 Det er forskjell på å gå inn og passe på at alt står bra til og å bli værende. Jeg ser ingen grunn til at en av foreldrene skal sitte og stirre på barnet sitt som bader når det er stort nok til å klare seg alene. Har selv en gutt på 6 år, og han klarer seg fint alene og har gjort siden han var 4 år. Det eneste vi gjør er å vaske håret hans, og sørger for at han såper inn kroppen sin ordentlig.. Frøkna på 2 år er aldri alene på badet. Men nå er jeg kanskje litt mere var på dette området enn andre da jeg er oppvokst med en pedofil i ganske nær familie.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #9 Skrevet 16. november 2010 HÆ? Selvsagt kan pappan bade dattera si!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #10 Skrevet 16. november 2010 Jeg tenker at en mann som ikke vil bade datteren sin, fordi hun er jente, har et noe problematisk forhold til sin egen nakne unge...er han redd for å få lyst?
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #11 Skrevet 16. november 2010 HI: Har litt samme greia hos oss: mannen bader aldri jentungen, av og til kan han bade gutten..Her handler det ikke om frykt for pedofili, men at han er vant med hjemmefra at mora hans har gjort alt til alle tider, og mannen bare kan sitte og slappe av imens..
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #12 Skrevet 16. november 2010 Klart fedrene skal bade barna sine, uansett om det er gutt eller jente..
lille sprelle Skrevet 16. november 2010 #13 Skrevet 16. november 2010 hæ? Selvsagt kan de det! De skal til og med vaske dem lett i skrittet med en klut!
♥Jente 2008 + gutt 2011♥ Skrevet 17. november 2010 #14 Skrevet 17. november 2010 Mannen min bader da med datteren sin uten betenkeligheter, men han har hele tiden vært veldig forsiktig i forhold til å "tørre" å vaske henne der nede da hun gikk med bleie, og nå når hun bader. Jeg måtte alltid ta en kontroll-sjekk for å se at han hadde fått bort all møkk og om det var noe igjen måtte jeg ta det. Og han ble jo litt flau da han reiste seg for å begynne å dusje forleden mens jenta vår fortsatte å bade. Hun tittet opp på ham og spurte "Hva DET er?" Far: "Det er tissefanten min det" Datteren: "Jeg vaske'n?" "Far: "Nei." og snudde ryggen til henne. NOE flau ble han da ja. Har sagt til ham hele veien at jeg ikke synes han skal stresse med å få på seg en boxer når han går rundt om morgenen for at ikke jenta vår skal se ham naken (han hadde en tendens til det i starten) - synes ikke datteren vår skal få oppfatningen at det er noe "ekkelt" eller galt med en naken kropp. Men det er jo klart han ikke strener rundt i nettoen om han våkner litt...shall we say: lystig og i giv akt. DEN hadde nok vært litt vanskelig å forklare for en på 2,5.
annesmil Skrevet 21. november 2010 #15 Skrevet 21. november 2010 Er helt ening med de nadre her, det i min verden helt naturlig at begge foreldre bader barna sine. Som en sa, når barna begyner å vise at de har lyst å være alene er det noe annet. Men frem til skolealder vil jeg ikke tro at de fleste barn bryr seg stort. Å, er det en 4 åring gammel jente som er redd for å være alene med pappa på badet så hadde jeg heller blitt bekymret enn om hun ville at pappa skulle badet henne!
Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #16 Skrevet 26. november 2010 Det er vel helt naturlig at også pappa skal bade ungene sine? Her er det pappan som har hatt hovedansvaret for badinga siden sykehuset. Det bare ble sånn etter at jeg hadde litt vondt i ryggen og ikke ville bade henne på sykehuset. Om det er jeg eller pappan eller begge på badet når hun bader, så prater vi jo med henne, skøyer etc. Synes det er synd at hun skal være alene selv om hun kan det. De dusjer også ilag enda, hun er 2 år og 3 mnd. Velger å være anonym i frykt for refs siden hun enda dusjer med pappaen sin. Har gjort det helt siden hun var baby og holder henne under dusjen og de skyller håret. Et greit alternativ til bading når vi ikke har mulighet eller tid til et bad...
lille sprelle Skrevet 26. november 2010 #17 Skrevet 26. november 2010 hæ? her bader selvsagt far barnet - han har henne med i herregarderoben i svømmehallen også! og hadde det ikke vært for at bestefedrene ikke har rygg til å bade henne, så hadde de gjort det om det trengtes også! ærlig talt!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #18 Skrevet 27. november 2010 jeg forstår ikke hvorfor det er så fælt at en far er på badet og passer på en 4 åring som bader? Jeg ville heller bekymret meg for drukning. Vet du hvor fort et barn kan drukne i et badekar og hvor lite vann som skal til?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #19 Skrevet 27. november 2010 vi må jo være helt forferdelig foreldre vi. for vi bader gjerne i badekaret med ungene våre vi... de er 4 og 2... en jente og en gutt... og ser ikke noe problemer med det og aldri om jeg lar ungene bade alene på badet... til nøds akkurat mens jeg løper å henter noe... men da er døren oppe og jeg prater med dem... er kanskje borte maks et min
Anonym bruker Skrevet 29. november 2010 #20 Skrevet 29. november 2010 her i huset får ingen lov å være med når jenta vår skal bade, hun skal gjøre selv, hun blir 3 nå i februar... eneste vi prenter gjennom er at vi skal såpe hun inn, sånn at vi vet hun blir skikkelig ren, men hun får også vaske seg selv sånn som hun vill... og eller når vi ikke får lov å være der inne så skal døren stå åpen så vi hele tiden hører hun... men siden jeg nå er gravid med nr 2 så er d far som vasker.
Emil & Røra Skrevet 6. desember 2010 #21 Skrevet 6. desember 2010 Hæ? Hvilket århundre er dette fra? Selvfælgelig bader far barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå