Gå til innhold

Da har jeg vært og snudd babyen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ultralyd i dag der det ble konstantert seteleie, deretter gikk det rett opp på fødeavdelingen for å forsøke vending.

Jeg gruet meg veldig mens jeg ventet, siden jeg har lest at dette både er ubehagelig og vondt..

Men jeg må bare få si at dette var ikke noe å bekymre seg for. Det føles nok forskjellig fra kvinne til kvinne men for meg var det ihvertfall ikke vondt, litt ubehagelig eneste å bli trykket såpass hardt på magen. Forsøket var vellykket og den lille ligger nå i hodeleie for første gang :)

Satser på den også gjør det når jeg skal tilbake og kontrollere neste uke!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange uker er du på vei? tror babyen min har ligget med rumpa ned nesten hele svangerskapet. Har hatt flere ultralyder, og hun ligger llkt hver gang.

Er veldig redd for setefødsel!

Skrevet

Jeg er 37 uker i dag, min har heller ikke ligget i hodeleie før, ligget på tvers det meste av tiden og nå sete.. Er også bekymret for setefødsel.. Hvor langt er du da? Prøver de vending der du bor?

Skrevet

Hei!!!

Gratulerer med vellykket vending så kjekt å høre en positiv opplevelse av vending. Hvor mange uker er du?

Jeg har en i dypt sete som legen prøvde å dytte litt på siden den føler som om den har gitt opp snuing selv. Jeg skal på ul og snuing om noen uker legen trodde ikke den vil snu seg selv men håper han tar feil. Jeg er bare uke 31/32 men babyen er stor og bekkenet smalt så enten snur vi den ellers blir det ks.

Krysser fingrene for at din ikke snur seg da sånn at du får en helt normal fødsel:)

Skrevet

Jeg er 37 uker, du har enda noen uker på deg da til at den kan snu seg selv, får satse på det ;)

Ja nå håper jeg min oppfører seg skikkelig og blir liggende riktig vei!!!

Skrevet

Åh, så deilig:) Da håper jeg bebisen blir liggende slik resten av tida:)

Jeg har også vært igjennom en vellykket vending, i mitt forrige svangerskap. Denne babyen ligger også med rompa ned. Er bare 32+5, så hun kan jo enda snu seg.... selv om jeg har mine tvil. Litt usikker om jeg kan vende denne gangen, da jeg har morkaken på fremre vegg. tror det er større risiko da, for at den kan løsne..... Setefødsel blir det uansett ikke.... jeg får altfor store barn til at det lar seg gjennomføre. Får bare krysse fingrene:)

Lykke til med innspurten, og fødselen:) Ha en riktig fin dag:)

Skrevet

Jeg er bare i uke 29, så håper og regner med hun snur seg, men har masse bekymringer. Vil ha en normal fødsel!

Jeg hører til lillehammer sykehus, vet ikke om de snur der, noen som vet?

Skrevet

vet ikke om de vender ved lillehammer.. men vat at de har stor tro på setefødsel foran keisersnitt..

De var sjokkert over at jenta mi ble tatt ved KS i tromsø da vannet gikk i uke 34 og hun satt i sete.. De mente at alt lå til rette for å kunne føde vaginalt i sete.. spesielt siden hun da kun var 2,5 kg

Men du har god tid på deg enda til at lille kan snu seg. Min lå med rumpa ned lenge, men i uke 31 nå ligger han heldigvis i hodeleie og trives der..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...