Gjest Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 Her leverer jeg storebror i bhg i i 9.30 tiden og så er det rydding etter frokost og "morgenkaos". Resten av dagen går med til snuppa (som sover lite) og prøver å gjøre husarbeid og spise innimellom. Rakk ikke halvparten av det jeg burde ha fått gjort i dag før jeg måtte hente i bhg, og jeg har ikke "støv på hjernen", men er fornøyd om jeg får laget middag, støvsugd stua 2-3x i uka, resten av leil 1-2x i uka og vasket badet en gang i uka + vaske, tørke og legge på plass klær.. Skulle så gjerne tatt 30 min på ergosykkelen hver dag, men det har jeg fått til en gang siden fødsel!!! Så er det henting i bhg en gang mellom 16-16.30 og da er det full kjør frem til barna er i seng i 20-21 tiden.. Jeg skjønner ikke hvordan andre klarer å reise hit og dit på besøk, shopping, kafe og alt dette kosegreiene jeg altså.. eller er det bare jeg som hele tiden føler at jeg har det kjempe travelt og mye å gjøre hele tiden..!?
overrumplet Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 Ikke godt å skrive et sånt innlegg og så ikke få svar! Derfor skal du få det av meg (som du kanskje husker har to ganske like barn som deg). Nei, her er det ikke mye kafe eller shopping her heller. Men jeg er kanskje heldig, for lillebror sover 1-2 timer nå på formiddagen (etter at vi har fulgt storesøster i barnehagen). Da spiser jeg frokost, og så setter jeg meg rett ned i sofaen og gjør "ingenting"! Når han våkner, gjør jeg husarbeidet. Men jeg har nok enda mindre støv på hjernen enn deg, for her støvsuges det bare 1 gang i uka. Men jeg mopper av og til litt, vasker klær, rydder på kjøkkenet osv. Det tar liksom aldri slutt med klesvask og rydding! Så drar vi ofte og handler litt (alltid noe noen av oss trenger), før vi henter storesøster i barnehagen i 2-3tida. Og så går resten av dagen av seg selv. Formiddagsluren til lillebror er hellig, da SKAL jeg slappe av. Men etterpå KUNNE jeg altså dra på besøk osv, og det har vel skjedd kanskje 3-4 ganger, men mest er jeg hjemme. Så du er ikke alene!
Indigo 08-10-13 Skrevet 16. november 2010 #3 Skrevet 16. november 2010 Jeg synes også dagene flyr avgårde. Har en gutt på 2 år og baby på 2 mnd. Men jeg står opp mye senere en deg, vanligvis mellom kl 09 og 10. Om faren er bortreist får jeg ikke levert storebror før langt på dag. Idag var kl. litt over 12. Storebror er også glad i å sove.. Uansett, siden vi starter dagen sent, blir klokken fort nærmere 12 før jeg og baby kommer oss ut. Da er det ikke så mye vi rekker før vi må hente storebror. Liker å hente med søskenvogna om ettermiddagen, slik at jeg får trimmen. Det tar en time. så om jeg går hjemmefra 15, så er vi hjemme igjen 16. Om formiddagen pleier vi å dra på besøk eller dra på shopping/kafè, men har stort sett bare et par timer disponibel, så vips må vi dra hjem igjen for å rekke å hente storebror. Liker egentlig å være i barnehagen til kl. tre.. Så er det middag og lek til barna legges i 20-21 tiden. Om jeg er alene orker jeg ikke dra ut om ettermiddagen. Synes det er greit å begynne stell ca. kl. 18, tar jo tid å bade meg selv og 2 barn. Da sier det seg selv at alt bare blir stress om vi drar ut.. Er faren hjemme pleier vi å dra ut en tur sammen, litt mer effektivt når man er to. Jeg har vel egentlig støv på hjernen, men har moderert meg etter at jeg fikk barn, så pleier å gjøre husarbeid et par dager i uken, slik at jeg slipper de andre dagene;) Men det blir alltids klesvask og rydding hver dag da.. Ja, hvor blir dagene av? Tidsklemme: JA! Hvordan skal det bli når man begynner jobb igjen?
pifi med tre nurk Skrevet 16. november 2010 #4 Skrevet 16. november 2010 Jeg rekker heller ikke så mye som jeg skulle ønske. Jeg har en jente på 2 år og en baby på fem uker. Jeg er hjemme med begge to nå da vi ikke har fått bhgplass til jenta vår enda. Vi står opp mellom 8-9 en gang og spiser frokost og leker.. to dager i uken er vi på åpen barnehage fra 10- 13. Ellers prøver vi å få vært en tur ute hver dag, ellers blir både mor og barn susete i hodet.. husarbeid gjør jeg litt sånn innimellom, men er ikke høyeste prioritet. Jeg er jo hjemme først og fremst for barnas sin del, ikke for husarbeidet. Det kan jo jeg og sambo dele på når han er hjemme fra jobb. På kveldstid drar sambo og /eller jeg ( eldste er da med besteforeldrene hvis jeg også blir med) opp i huset vi har kjøpt og pusser opp.. forhåpentligvis kan vi flytte inn i løpet av november, men det er ikke mye tid til overs med to små
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå