Gå til innhold

Hvor lenge kan man la disse små babyene skrike?? Fra 6 uker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir snart helt kokko. Får ikke gjort noe her om kveldene. Som mange av dere vet, så har lillejenta mi mest sannsynelig kolikk, da det er bare gråt og skriking hver ettermiddag og kveld. Men hun trenger også masse nærhet og det får hun. Hun roer seg mer når hun ligger inntil meg. Men legger jeg henne ned i senga si eller på sofaen, så blir det skrik med en gang. Og hun blir også overtrøtt. Kan jeg la henne skrike litt? Eller må jeg bare ta henne opp hver gang?? Kanskje tenkte at hun kan gråte seg i søvn???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun skal ihvertfall IKKE gråte seg i søvn, det er en sterkt omdiskutert metode som ikke skal benyttes før barnet er 6 mnd MINST....

Hva med bæresele? Om hun trenger nærhet for å roe seg så gi henne det.. Selvsagt må man ha en "pause" når barnet skriker HELE tiden, og da kan f.eks mannen overta og så går du en 1/2 time ut og får litt frisk luft og pause... Men å ignorere gråten til en så liten baby er ikke rette måten

Ta kontakt med HS og få råd, har dere prøvd kiropraktor/naprapat eller andre behandlinger for kolikken????

Skrevet

Rart at det er så mange som sier forskjellig...At man ikke skal ta dem opp med en gang dem gråter om det ikke er en rap eller noe annet da. Men jeg lar henne ikke skrike.Hun får så mye kos, nærhet og kjærlighet av meg...

Jeg er alenemamma til 2 barn jeg. Så ikke mye avlastning her...

Skrevet

Skjønner dilemmaet ditt. Det er utrolig slitsomt når det er slik!

Vil anbef å prøve bæresjal. Der ligger de utrolig godt, og kan sovne mens du får gjort noe annet. mine har også roet seg fint i vognbagen om ettermiddagen med litt rugging. Kjenner ei som bare roet seg i bilstolen...

Jeg tenker at det er lov å prøve seg fram. Hvis du merker at hun bare blir mer og mer fortvilet av å ligge nede, tar du henne sef opp, men det kan jo hende hun finner roen etter en liten stund.

Skrevet

Synes at en 6 uker gammel baby ikke skal gråte seg i søvn!! Tenk så fælt hun har det i utgangspunktet om hun har kolikk eller magesmerter. At hun i tillegg skal gråte seg i søvn synes jeg er forferdelig.

Du kan jo prøve trøste henne i senga en stund før du evt må ta henne opp. De kan jo gråte litt, det er jo ikke slik at man enten må ta opp med en gang, eller så skal de gråte seg i søvn!

Til dags dato har jeg ikke lest om noen skrikekur på så små babyer som har ført noe godt med seg. De gråter bare pusten ut av seg.

Som jeg har nevnt tidligere skulle babyen min også ligge inntil meg hele tiden. Han hadde magesmerter, og jeg tror det var lindrende for han å ligge mage mot mage i armene mine. Jeg satt med han i armene hele dagen når han skulle sove. Nå er han 5 mnd og absolutt ikke interessert i å ligge i armene mine overhodet. Han ble ikke "bortskjemt". Han roet seg i vogna når han var klar for det.

Jeg forstår det må være travelt, alenemor til 2 barn uten noen pappa som kan avlaste. Hva med foreldrene dine? Bor de i nærheten og kan de være noen støtte for det? Eller en venninne?

Husk at det går over! Det er snakk om noen få mnd av babyen og ditt liv.

Sender deg en stor klem.

Skrevet

Husk at bayer i den alderen ofte er urolige i noen uker. Her var tuppa rimelig slitsom fra hu var en drøy måned og det varte i ca3 uker, Vi var kjempe slitne! Hun skreik ikke konstant men var veldig krevende mellom 19-20 tida til kl 23,av og til lenger. Vi var på HS og der sa de at dette er kjempe vanlig. De klarer ikke å finne roen etc. Hvis det er det samme som gjelder snupppa di så kommer det til å passere snart. Har a kolikk så kan du vel iværtfall ikke vurdere å bare la hun skrike, da har jo barnet store smerter! Da er det vel bedre å bare holde ut så slipper du å slite med dårlig samvittighet pga skrikekur etc... Det er jo helt horribelt på et så lite bar, egentli på alle barn generelt. Håper det ordner seg :)

Skrevet

Takk jenter...Ja jeg må bare holde ut. Jeg lar selvfølgelig ikke lille jenta mi skrike masse. Tar henne fort opp. Vet det er mange barn som er urolige om kveldene og at det er da de som regel har vondt i magen osv...Jeg trur ikke det er bare magevondt hun har. Trur også at hun har veldig behov for nærheten og ligge inntil meg/oppå magen. At det er der hun vil sovne. Men siden det holder på så mange timer med gråt, så trur jeg det er mer enn bare den kosen. Men i ettermidag har jeg time hos manuellterapi med lillemor og er spent på hva manuelterapauten sier og kan finne ut.

Jeg skal også kjøpe meg bæresjal. Bare vente til helga, når jeg får penger igjen.

Har funnet ut at eneste måten hun roer seg på/og sovner litt om kvelden er når jeg vugger henne og hun ligger inntil meg/oppå magen min. Nå sover hun godt, men fra ettermiddager og kveldene sover hun veldig lett og urolig.

Skrevet

PS....

Men det som er så rart er at når jeg gir henne MME ved rundt kl 7 om morgenen, altså første måltid om morgenen (Hun våkner og skal ha mat om natta også), men da sovner hun i senga si når jeg legger henne der uten noe problem. Men det går ikke om natta eller utover dagen, ettermiddagen og kvelden. Kun om morgenen. Merkelig.

Skrevet

kan du ikke få i en bæresele av noe slag slik at hun får den nærheten hun trenger og du får to frie hender?

Skrevet

Hvordan gikk det hos man.terapeuten? Håper han fant noe som kan fikses da, slik at dere kanskje får noen bedre dager fremover=)

Ellers- kjøøøp bææresjaaaal :D

Skrevet

Da har vi vært hos manuelterapauten i ettermiddag..

Hun manuelterapauten fant ikke noe spesielt med lille jenta mi. Litt stivt bekken på høyre side. Syntes ikke hun dama var så spesielt dyktig. Dumt jeg ikke kom til han andre manuelterapauten for han skal visst være veldig dyktig og har flest babyer...

Men jeg får jo bare stole på at hun kan like mye og har erfaring. Men hvis det ikke blir noe bedring så kommer jeg til å prøve homopat. Ellers så må det vel bare gå seg til dette.

Jeg skal ordne meg bæresjal til lørdag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...