Gå til innhold

Helt tom så jeg vet ikke om jeg gidder mer

Anbefalte innlegg

Nå er jeg så tom for gnist,energi,lyst,vilje.

Har jobbet som vikar i barnehage i flere år på flere steder.Begynte i en kaos avdeling hvor det iløpet av året kom inn 3nye pedledere.Det startet med ei som dessverre ble langtidsykemeldt,så kom det inn ei til frem til den tredje skulle komme over på nyåret.Vi brukte hele året til å slukke branner få gode rutiner og gode dager for liten og stor. Så hadde de ikke mere jobb til meg og jeg begynte i en ny barnehage samtidig med den 3.styreren på 1.5år. Jeg fikk jobbe på en super avdeling hvor vi jobbet veldig godt sammen og hadde fantastiske dager. Så ble det omrokkeringer på huset etter et halvt år, og jeg ble flyttet.Der var det intriger blandt to av de jeg jobbet med,men jeg forholdt meg nøytral og fikk det etterhvert bra også der. Så i sommer fikk jeg fornyet vikariatet og ble flyttet på en ny avdeling hvor det var helt ny sammensetning.

Der er det ingen som vil rydde,ingen som vil kle på seg,ingen som vil skifte bleie osv. Vi jobber hver eneste dag for at store og små skal ha det bra. Der er en av tre ekstremt mye borte. Så vi går to på jobb dag ut og dag inn. (jada det er slik barnehage dagen er) Foreldrene ser ut til å være fornøyd tror vi,men så kommer det plutselig klagebrev om et eller annet.Eller vi får beskjed at de ikke føler vi tar godt nok imot dem eller forteller nok ifra dagen,går nok på tur osv. Så får vi plutselig høre at styreren skal slutte,men ingen foreldre får vite noen ting.Det er super hemmelig og ingen ny styrer stilling blir lyst ut.Vi skal rett og slett ikke vite noe om noen ting. Nå skal pedleder på avd ta over for noen mnd og vi skal få inn ny pedleder. Hmm Flott!. Ny runde,nye rutiner.

Kan ikke noen nå snart forstå at for at en avd skal bli bra så må vi få tid til å bli kjent,få tid til å få på plass alt som skal til.Ikke til stadighet bare sette inn nye mennesker.

Bytte ut gode vikarer,gi de som ikke gidder gå på jobb en advarsel.

Kan ikke snart flere ta ansvar for jobben sin. Kommunen samarbeide og se litt lengre enn nesetippen. Hjelper ikke om det er full barnehage dekning hvis tilbudet er ræva.

Ja i dag er jeg sliten,veldig sliten og vet ikke om jeg vil fortsette i en jobb hvor jeg bare er en kasteklut hvor jeg ikke blir satt nok pris på for den jobben jeg gjør.Dårlig betalt er det også.

Hmmm

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...