Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 Vi sjekket den myke kulen på føden, og det var visstnok ikke noe vi trengte å bekymre oss over. (Ligner sånn de får ved bruk av sugekopp) Men de syns den satt på et litt rart sted, og han var ute av meg veldig fort, så forklaringen med at han nok hadde blitt stående litt i fødselskanalen var litt diffus. Vel, de sa hvertfall at den nok ville gå ned om noen uker (men kanskje aldri helt). Okei. MEN den har nå blitt hardere - dvs den varierer i hardhet utifra om han er varm og oppkavet osv, da blir den hard og "høyere". Andre ganger er den flatere igjen og ganske myk. Han har også en bitteliten hard kul (bein) i bakhodet...kan dette bare være fordi platene ikke har vokst sammen ennå? Jeg er egentlig skikkelig redd for dette her... Gråter svære bekymratårer når jeg blir sittende å tenke "worst-case-scenario". - Hva om han dulter hodet borti no og det går hull på den myke kulen? - Hva om det ikke er noe hodeskalle under kulen, selv om de sier det bare er en blodansamling oppå skallen? - Hva om den lille kroppen må operere og noe går galt?? Huff, jeg krisemaksimerer det sikkert, men sånn er det vel... Ringte barselpoliklinikken på sykehuset i dag, men de sa at vi skulle sjekke på helsestasjonen først, siden vi bor et stykke unna. Så vi gjør det i morgen...men måtte bare lufte det litt :S
cadence Skrevet 15. november 2010 #2 Skrevet 15. november 2010 Skjønner at du er bekymret, ikke noe gøy at slikt oppstår. men virker det som om at han har noe ubehag? Når mi eldste ble skikkelig skikkelig "sinna" og oppkavet på denne alderen la jeg merke til at fontanellen endret seg. Den kunne bule ut når hun var amper, og var hardere enn normalt. Har ikke opplevd det på vesla enda, selv om hun har et "verre" temperament enn nr 1. Her jenner jeg derimot en "sprekk" i hodeskallen fra fontanellen og bakover :S Håper dere har det bra ellers, og at storebror er storebror (og ikke et krangletroll oppi alt det andre;) ) Lykke til på helsestasjonen i morgen:)
*jente2010&jente2013* Skrevet 15. november 2010 #3 Skrevet 15. november 2010 Vår datter fikk en hevelse i hodet etter fødsel p.g.a at hun hadde stått å stanget litt, denne hevelsen var fylt med blod. Vet ikke om det er samme type hevelse, men barnelegen sa til oss at det var ikke skummelt. Kulen kom til å bli større før den forsvant, noe den også ble. Jeg opplevde aldri at kulen forandret seg som du beskriver, men det kan sikkert også variere fra barn til barn. Kulen er hvertfall helt borte hos datteren vår. På sykehuset sa de at huden evt kunne kjennes litt løsere ut der når hevelsen hadde gått ned. Har du spedbarnsboken? der står det noe om blødninger i hodebunden under "fødselsskader" på side 111. Veldig greit å få det sjekket opp hvis du er bekymret (",) Lykke til <3
Dina-lill Skrevet 15. november 2010 #4 Skrevet 15. november 2010 Hei. Datteren min hadde det samme. En stor kul i bakhodet. Men denne kulen vokste og ble veldig stor, da hun var 10 dager gammel. Vi dro opp på barneklinikken på haukeland og ble innlagt med engang. Mange forskjellige leger tok undersøkelser og vi var der i 2 døgn... Helt forferdelig!! Men det var ikke noe farlig. Var kun en hevelse fra fødselen av, og kulen forsvant da hun var rundt 1 mnd gammel.. Men forstår godt at du er bekymret, men jeg tror ikke det er noe å bekymre seg over
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 15. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 15. november 2010 Hei Cadence Nei, han virker ikke plaget med det - og det kan godt være som du sier at det er fontanellen som buler litt slik at kulen virker større... Vi får se hva de sier - er sikkert ikke noe farlig som de sa på føden, men hønemor som jeg er blir jeg livredd for mine egne tanker hehe... Ja, ellers har vi det kjempefint, kjenner at jeg begynner å få litt overskudd (og oversikt!) nå, til å ta fatt på alle de daglige gjøremålene MED bebis "på slep" Mannen min har fri denne uka også da, og det er jo godt, men gleder meg litt til hverdagen blir normal igjen. Storebror er storebror og LITT kranglefant, men mannen min tar ansvar som stepappa heldigvis, så jeg slipper kranglingen Men det går egentlig veldig bra. Håper alt er bra med dere også! Takk
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 15. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 15. november 2010 Takk, jeg føler meg litt betrygget nå... Skal sjekke opp i boka. Og sjekke det opp i morgen uansett, men det er nok som dere sier.. Men takk altså, jeg puster litt bedre nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå