Gå til innhold

Vært på ultralyd i dag

Anbefalte innlegg

Og alt så fint ut - vi så et bankende hjerte og en lengde på 1,9 mm. Jeg trodde jo at jeg var 8 + 1 i dag. Men legen sa jeg var 8 + 5 i dag, altså fire dager lengre enn jeg trodde. Og det er jo bare bra! For hver dag som går er jo sjansen mindre for at det ikke går bra. Så da vil det si at jeg er i uke 9 om to dager da? For det heter ikke 8 + 7? Det er 8 + 6 og så uke 9?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142561769-v%C3%A6rt-p%C3%A5-ultralyd-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Det er vårt andre barn. Førstemann er 9 så det blir aldersforskjell da :-)

I dag er jeg da 8 + 6. Jeg hadde en MA i mars med utskrapning, så jeg er ganske anspent og klarer liksom ikke slappe helt av. Så jeg skal være så glad når de tre første mnd er over. Ja det kan jo gå galt etter det og men det er en magisk grense på 12 uker sa legen.

Det var ikke så mye å se på bildene nei, men jeg kunne tenkt meg å ha de likevel. Legen sa de måtte ha alle slike bilder fra tidlig UL i journalen.

Jeg har ikke bestilt time hos lege og jordmor enda. Er det for tidlig?

Jeg var på ultralyd da jeg var 8+4, da var den lille 1,8cm. Hun sa at det var rett størrelse i forhold til hvor langt jeg var kommet.

Jeg vil anbefale deg å bestille time så snart som mulig, du skal ta diverse blodprøver og sånt mellom uke 8-12. Jeg bestillte time da jeg var ca 9 uker på vei, da var d såvidt jeg fikk time, eneste som var ledig var en turnuslege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...