Madam-mim Skrevet 3. desember 2010 #51 Skrevet 3. desember 2010 DA fikk jeg smil på el-testen:) Da er vel EL litt senere enn jeg trodde denne mnd, kommer vel innen 36 timer. Mannen er på julebord i kveld, og drar avgårde i morgen formiddag..hmm. Jaja, skal få det til:)
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 5. desember 2010 Forfatter #52 Skrevet 5. desember 2010 Litt ømme pupper idag, men jeg skylder alt på EL (selv om det var ei uke siden imorgen) HAHA....Her skal jeg ikke ta noen tegn for god fisk! Dere da? Snart er vel alle sine EL over? Så er det bare å vente da!!! Håper på en flott julegave i år! Det hadde bare vært perfekt! Hvis dere blir gravide denne måneden, røper dere det da på julaften til familien?? Eller pakker inn hint?
prøvende Skrevet 5. desember 2010 #53 Skrevet 5. desember 2010 Hei alle sammen! Ikke vært så aktiv her inne på litt nå, for prøver å late som at jeg ikke tenker så mye på dette med å bli gravid.....ja særlig...hehe. Går på min andre dobble pergokur nå, så selvfølgelig tenker jeg på det. Da jeg var inne hos gyn nå hadde jeg to store fine egg som skulle slippes, så jeg har jo et STORT håp om at i allefall ett av dem lykkes som spire! Nå er jeg 4 dager over el, og jeg vet jo at det er alt for tidlig å kjenne noen symptomer, men man er jo så opptatt av det at man innbiller seg jo litt av hvert. Men en ting jeg ikke innbiller meg i allefall, og det er at jeg har mye hvit utflod. Leser jo at mange får dette når de blir gravide, så nå ble det plutselig ikke så lett å la være å tenke på det alikevell.... Lang denne ventetiden altså! Om jeg blir gravid nå, så vil min mor og søster + et par venninner få vite det. De er de eneste som vet vi prøver. De andre i familien må nok vente til jeg er nærmere tre mnd på vei. Er så redd for at noe skal gå galt. Hvordan går det med dere andre, noen positive tanker?
field of gold Skrevet 5. desember 2010 #54 Skrevet 5. desember 2010 Jeg har brukt disse billigtestene for å finne ut når jeg har el. Men ikke fått noe mer enn 2 dager med svake streker. Betyr det at jeg ikke har hatt el eller kan de ha vært el disse 2 dagene? Skulle hatt el 30.. Har testet i 10 dager nå. Blir helt tullete av dette her jeg altså ;-)
prøvende Skrevet 5. desember 2010 #55 Skrevet 5. desember 2010 For at el-testen skal være positiv, må teststreken være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. Så hvis streken har vært svak har du nok ikke hatt el. Men noen har også så kort eggløsningsfase, at de bør teste morgen og kveld for å få med seg hormonstigningen. Kanskje dette gjelder deg....!?
field of gold Skrevet 5. desember 2010 #56 Skrevet 5. desember 2010 Jeg har testet sånn i 16 tiden på dagen så kanskje det kan være det? Da får vi håpe at jeg har hatt el. Spennende og se i uke 50 om TR kommer ;-) Ikke har jeg hatt noen tegn på at jeg har hatt el heller. Noe jeg hadde forrige mnd.... Men har hatt sex hver 3 dag så vi får håpe at det har klaffet.
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 5. desember 2010 Forfatter #57 Skrevet 5. desember 2010 Har begynt å murre litt idag, litt sånn rar i magen! Er sikker på at spotting begynner imorgen eller noe, TYPISK! Foreløpig er det fint, men imorgen har det gått ca 7 dager siden EL og da regner jeg med at spotting kommer sigende......Grrrrr.... Stikker litt sånn rundt navlen, vet at det er et positivt tegn da
=Septbaby=Maispire<3 Skrevet 5. desember 2010 #58 Skrevet 5. desember 2010 Vi får bare fortsette å håpe. Hvis jeg er så heldig at jeg blir gravid er jeg litt i tvil om jeg kommer til å fortelle det til nærmeste familie til jul.... Er jo evt bare litt over 5 uker på vei. Men tror på den andre siden at de vil begynne å lure når jeg takker nei til øl og akevitt
=Septbaby=Maispire<3 Skrevet 5. desember 2010 #59 Skrevet 5. desember 2010 Vi får bare fortsette å håpe. Hvis jeg er så heldig at jeg blir gravid er jeg litt i tvil om jeg kommer til å fortelle det til nærmeste familie til jul.... Er jo evt bare litt over 5 uker på vei. Men tror på den andre siden at de vil begynne å lure når jeg takker nei til øl og akevitt
beloni med april 2012 spire;) Skrevet 6. desember 2010 #60 Skrevet 6. desember 2010 Har et spørsmål jeg lurte litt på håper noen kan svare. Har hatt ustabile sykluser noen mnd nå alt fra 28-40dagers syklus, så jeg har gitt opp el testingen. Men igår hadde jeg litt smerter i magen, nesten som rett før mens. Idag har jeg hatt litt vondt i ryggen, men smertene i magen er litt redusert, er mer øm/oppblåst og ømme pupper. Har regnet ut at jeg ska ha EL en av dagene i forrige uke. Siste mens var onsdag 17 nov. Er det EL som er på gang, eller kommer smertene ettee EL?
prøvende Skrevet 6. desember 2010 #61 Skrevet 6. desember 2010 Noen har smerter før el, noen under, og noen etter. Les mere på www.pernilleinfo.no Dette er en spennende tid jenter, når har dere tenkt å begynne testingen? Tror ikke jeg klarer å vente helt til IKM denne gangen gitt...
snuppo Skrevet 6. desember 2010 #62 Skrevet 6. desember 2010 nå er det bare å telle dager til man ka teste seg :-P håper virkelig det klaffet denne gangen
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 6. desember 2010 Forfatter #63 Skrevet 6. desember 2010 Jeg tar første test på torsdag, kun fordi jeg skal på gyn.polilinikk! Litt greit å vite om jeg er gravid FØR de begynner å rote der nede...hehe! Men uansett så får jeg vel innvendig UL så det blir jo kjekt da! Føler meg så rar i magen! kiler overalt i magen......hm!
Noah 08. Skrevet 6. desember 2010 #64 Skrevet 6. desember 2010 Da er jeg ganske så sikker på at el er i dag! Da blir det tidlig kveld her i huset Trodde kanskje jeg var gravid siden jeg har vært mye trøtt,litt kvalm,nummen i fingrene,energiløs og hatt litt stikkinger i magen. Men i dag har jeg hatt kraftige smerter på høyre side i magen og underlivet,så da er jeg ganske sikker på at det er el...passer med datoen fra siste mens også.. håper det klaffer nå før jul :-))
Babyønske44pp Skrevet 6. desember 2010 #65 Skrevet 6. desember 2010 IKM rundt 16 desember. tenkte å teste mellom 14 og 18 . har vært på min første pergo kur nå. men er nok 44 pp for min del lykke til alle sammen
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 7. desember 2010 Forfatter #66 Skrevet 7. desember 2010 Nå ser jeg farge på utfloden, så spotting er nok i annmarsj! Ørk...kjedelig!
=Septbaby=Maispire<3 Skrevet 7. desember 2010 #67 Skrevet 7. desember 2010 Noen andre enn meg som synes ventetiden er LAAAAANG??? Er 5 dpo i dag, men har bare lyst til å vite om jeg er gravid eller ikke Når begynner dere å teste etter graviditet? Og har dere noen gode forslag til andre ting å tenke på ??
prøvende Skrevet 7. desember 2010 #68 Skrevet 7. desember 2010 Huff ja, jeg holder på å bli helt tullete av denne ventingen jeg! Begynner jo å bli rimelig vandt til denne ventingen etter 19 pp, men siden jeg har veldig trua denne pp føles ventingen som en evighet. Jeg prøver å¨fokusere på jul, og i helgen skal jeg og sambo på en weekendtur, så da blir det nok ikke noen tanker på IKM. Men jeg har IKM på onsdag, så blir nok en test mandag morgen! En dag er jeg sikker på jeg er gravid, og en annen at jeg ikke er.... Har jo ingen symptomer, bortsett fra en del hvit utflod, men det er jo tidlig enda.
field of gold Skrevet 7. desember 2010 #69 Skrevet 7. desember 2010 Begynner å bli helt tullete av denne ventingen selv. Synes dagene går sååå sakte. Har endel hvit utflod jeg også, og jeg er utrolig humørsyk er jeg også. Veldig spent siden jeg de to andre gangene har blitt gravid på 3 pp. Kanskje det også skjer nå? De andre gangene har det stemt med at alle gode ting er 3 :-)
C&L snart m BaBy igjen Skrevet 8. desember 2010 #70 Skrevet 8. desember 2010 Melder meg inn i uke 50 gjengen. Jeg blir vel sist ut med testing da jeg først har IKM 20.desember. Dette er 1.prøveperiode med barn nummer 2. Vi har en datter på snart 3 fra før. Vi hadde sex to ganger rundt eggløsning, så det blir spennende å se om vi har flaks:) Sist ble jeg gravid 2.prøveperiode.
snuppo Skrevet 8. desember 2010 #71 Skrevet 8. desember 2010 har ikke noe utflod, er det et dårlig tegn? nå vil e ha beibi!!! hihi
prøvende Skrevet 8. desember 2010 #72 Skrevet 8. desember 2010 Tror nok ikke utflod er et must for å være gravid.Husk også at det er veldig tidlig. Er bare vi som er så ivrige at vi hele tiden går på søk etter symptomer og innbiller oss både det ene og det andre. Husk på alle som ikke vet de er gravide før mensen uteblir! Det er alltid håp helt til tanta kommer!!
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 8. desember 2010 Forfatter #73 Skrevet 8. desember 2010 Imorgen tar jeg min første test! Så skal jeg på Før-undersøkelse på sykehuset Der får jeg jo ultralyd, så det er ikke så verst
prøvende Skrevet 8. desember 2010 #74 Skrevet 8. desember 2010 Lurer nok på om jeg ikke må ta en test fredag morgen. er jo 5 dager før IkM, så vet ikke om det går ann å få positiv så tidlig en gang jeg. Men hadde jo vært så koselig om det var en liten strek der, slik at vi kunne feire når vi er på tur i helgen. Kanskje får jeg roet meg ned litt også hvis den er negativ.....
prøvende Skrevet 8. desember 2010 #75 Skrevet 8. desember 2010 Forresten så har jeg vært på to lange spinningøkter i går og i dag, og fått skikkelig vondt nederst i magen underveis i treningen. Tar alt som et tegn flere som begynner å få noen symptomer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå