Gå til innhold

IKM uke 50 - gjengen!!!

FIFFI *nybakt 2barnsmamma*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dagene går treigt :P

Her er mannen bortreist denne helga så bra at el ikke ventes før på fredag..

Flere som er ivrige på å få til tidenes julegave? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ha el nå i løpet av de første dagene og håper på at jeg får en spire i julegave i år :-)

Da jeg var på do i stad kom det litt mørkt blod, og nå var det helt lyst rosa. Er det noen som vet hva dette kan være?

Skrevet

Noen eggløsninger slipper ut blod, da er det tegn på veldig fruktbar :D Så om blod ikke vedvarer mer enn det, så er det mulig at det er eggløsningen :D

Skrevet

Da håper vi på det :-)

Tusen takk for svar

Skrevet

litt småstikninger nedi symfysen nå! :) satser på eggløsning rundt om snart :)

Skrevet

Det ser ut som jeg har ikm i uke 50 denne pp jeg også :) Har el om noen dager tror jeg, fikk høyt utslag på cb fertilitets monitoren i dag så regner med jeg får max i morgen eller dagen etter, så forventet ikm er 16 desember :) Håper på en liten spire i julegave. Hadde ikke kunnet bedt om en bedre gave :) Ønsker oss alle masse lykke til denne pp!

Skrevet

Slenger meg på her!

Er det laget noen ikm liste, eller skal jeg lage en??

Skrevet

har ikke peiling på om det er laget en, men bare lag en du!!! :D

Ja, nå skal vi få tidenes julegave, jenter!!!!! :)

Skrevet

det er en, men finner den ikke...

Skrevet

Hvordan ligger det ann med dere andre damer om dagen? EL i sikte? :)

Nå har jeg testa med CBD el-test siden søndag, ikke fått noe utslag enda. Er på dag 14 i syklusen i dag, spennende å se om det blir no utslag i dag da. Har hatt soppinfeksjon de siste dagene og, så har ikke vært noe aktiv prøving for å si det sånn. Ubeleilig, men satser på at det stemmer med el-testen at det ikke er for sent med litt sengehygge de nærmeste dagene:)

Skrevet

Er i 3 pp her. Og har etter pilleslutt hatt sykluser slik: 28 - 24 - 26 og denne perioden har jeg testet med el-tester fra billigtester for å "kartlegge" litt. Og jeg vet hva som kan være grunnen til at jeg ikke har blitt gravid enda da. Har sykt sen eggløsning (så mye for å ha trodd jeg kjente kroppen min) er på dag 18/28 i dag, og først i dag fikk jeg positivt utslag på el-testen. Det vil si at jeg får EL innen 24-48 timer. Så eggløsning vil da være på dag 19-20.

Tidligere prøveperioder har vi "gitt oss på det" rundt dag 16, og tatt tre-fire dagers pause (pga besøk og huset fullt), så blir spennende å se nå da!

Er det noen som vet om dette er negativt? At egget ikke får tid til å feste seg?

Skrevet

Det blir isåfall kort lutealfase...Er ikke sikker hvordan det er, men du kan jo søke opp kort lutealfase på google eller no. Hvis du da bare har 6-7 dager etter el før mensen kommer, så er det vel litt rart..MEN jeg er ikke sikker! :)

Jeg tror EL er over for min del, men tar å helgraderer med litt sengekos de neste dagene også :) Nå er to av venninnene mine blitt gravide med nummer to, så ØRK jeg vil og!!!!!!!!!

Skrevet

Skjønner jeg godt! Jeg testet el-test i går tidlig også, og da så jeg på streken at den var sterkere enn noen gang, men ikke heeelt positiv. I dag lyyyyste det positiv av den, så da ser jeg kanskje for meg at jeg får EL etter ca 24 timer og ikke 48 timer :D Men senga skal brukes flittig de neste fire-fem dagene ja :D

Om jeg har eggløsning i morgen eller lørdag vil jeg ha en lutealfase på 8 eller 9 dager. Ble plutselig litt usikker på hva som er "innenfor normalen" jeg nå :s

Frustrerende når alle rundt deg får da! Selv føler jeg at ALLE rundt meg er gravide, på bussen, tv, butikken u name it! :P Nesten som om de forfølger meg :)

Skrevet

Huff.. Ikke mye oppløftende lesning når jeg googla kort lutealfase iallefall :s

Skrevet

Jeg sliter med spotting, som kommer 4-7 dager etter EL... Det blir for kort lutealfase for meg og! rekker ikke å feste seg da. Det er ikke bare brunlig utflod du får, men skikkelig mensen da?

Skrevet

trodde ikke en regnet spotting med i forhold til lutealfasen eg

Skrevet

nei, eg vett. men tenkte om hu kanskje gjor det :) Koss går det metti?? imårå e det gjessing på programme?

Skrevet

ska sei du har kontroll ... Blir spennende høre ka han seie ja !! Men har en følelse av at eg komme ut igjen like forvirret.. Men har lyst prøve få han te å sjekke eggene og egglederen min og... Men må vel vente et år på det

Skrevet

Jeg har ikke regnet med spotting nei, har bare spottet en gang før, og det var nå sist mnd. Så tar egentlig utgangspunkt i at jeg ikke gjør det denne mnd.

Men har jeg forstått det rett da, om man spotter så er lutealfasen"over" når man starter å spotte? Eller telles ikke denne med?

Skrevet

Nei , lutealfasen er ikke over da nei, men det ødelegger jo for at egget skal feste seg. Så det er for kort tid.... Selv om jeg begynner å spotte ca ei uke etter EL, så kommer mensen ei uke etter det igjen, som normal syklus! :)

Skrevet

Husj, men har du alltid spottet når du skal ha mensen? Jeg spottet for første gang nå sist mnd. Og håper virkelig at det ble med den mnd. For det er jo så stressende med den spottingen. Nesten som å gå med mensen i to uker!

Skrevet

I know! Skikkelig drit å gå med det i nesten to uker!!!! :( Jeg har spottet i hvertfall 1 år, men da vi begynte å prøve, forsto jeg at det var et problem! Men nå har jeg time til Hysteroskopi på sykehuset for å se med kamera inn i livmora. Gynekolog tror at det kan være en polypp der inne som ødelegger! :) Så det er 6 dager til jeg skal på før-undersøkelse for dette inngrepet! Gleder meg til å få svar!!!

Skrevet

Ja, det skjønner jeg godt! Greit å få vite om det er noe. Men du har ikke noen andre tips for å forlenge lutealfasen da?

Skrevet

Jo, sjekk ud Wild Yam :)

Skrevet

Hei jenter . Hvordan går det med jakten på EL? Temperaturen min steg en halv grad i dag, etter 13 dager med ganske like lave temperaturer, så tar det om et tegn på at EL er over. Da er det bare 2 LANGE uker med venting som gjenstår....... Har prøvd å holde meg litt unna sidene nå, og skal prøve å gjøre det til jeg nærmer meg IKM (men kan ikke love at jeg klarer å holde meg :))

Lykke til alle sammen. Håper det blir mange positive tester i uke 50, og at vi går julen i møte med en liten spire i magen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...