Gå til innhold

Er vi mange her på overtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i dag 5 dager på overtid, og jeg er utrolig lei av å være gravid.

Flere her som går over og venter?

Og kjenner dere noe? Har slimproppen deres gått eller slike ting?

Her er det ingen andre tegn enn litt hardere kynnere enn vanlig, men det har jo vart i noen dager... Her har ingen slimpropp gått, eller blod eller vann eller noen ting.. Sukk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er det egentlig å gå over tiden, jeg er allerede så lei av å gå gravid at tanken på overtid gjør meg ekstra sliten. Er det mye tyngre, eller er det bare psykisk slitsomt, siden man som regel forholder seg til termindatoen? Syns hver dag blir tyngre jeg og jeg har 2 uker til termin=P

Skrevet

var ikke meningen å klage altså, jeg er jo ikke over tiden engang, men lurer bare på om det er ekstra fysisk slitsomt også, eller at man bare er utolmodig liksom =)

Skrevet

Hei. Svarer deg som faktisk er på overtid.... før termin er liksom en helt annen tidsreise. 5 dager over og ikke antydning til noe som helst. Og lei, vel ja er jo det men mest lei av å ha vondt i ryggen og ikke kunne bevege meg. Kjenner at energien ble borte et par dager etter temin. Nå er det ikke så gøy lenger..... og har født til termin to ganger før. Har forresten ikke noen avtaler med jordmor eller lege/sykehus. Vet du når jeg bør ta kontakt med dem?

Skrevet

Jeg har fått høre hele tiden av jordmødre og leger at jeg kom til å få før termin. Og da jeg fikk jenta mi sist så kom hun da jeg var 37+4, men da blei jeg jo satt i gang pga svangerskapsforgiftning.

Av disse grunnene så har jeg ventet på fødsel siden jeg var 37 uker på vei! DET skulle jeg ikke gjort. :/

Da jeg rundet termin så har det kommet mange tårer ja. Og jeg er fæl på å syte til sambo.. uff stakar.. Nå skal det sies at jeg har hatt et ganske tungt svangerskap med masse plager da, så jeg har vært veldig klar for å få han ut lenge.

Det er tyngre ja, og det er vondt med alle nedpress jeg har fått. Dessuten så er kynnerene mine blitt mye hardere og av den grunn har jeg blitt lurt til å tru at noe er i gang mange ganger.

Men men.. Knekkebrød: Vi kan jo tenke det at neste uke har vi født uansett! :) Jeg har time hos jordmor i morgen, og verken hun eller jeg hadde trudd at jeg skulle komme på den. Får høre hva hun sier da. Blir vel bestilt overtidskontroll på sykehuset regner jeg med.

Skrevet

Samme her, har hele tiden fått høre at jeg sikkert får før termin, siden jeg har fått før begge gangene tidligere. Men nå er jeg da 6 dager på overtid...

På termindagen var jm litt bekymra for at magen hadde vokst så mye på den siste uka, og anslo babyen til å være over 4 kg, men mente at det skulle da gå bra siden jeg har fått barn rundt 4 kg før. Sa og at babyen nok ville vokse rundt 200 g i uka etter termindato, så nå kjenner jeg at jeg gruer meg litt til denne fødselen. -Selv om det skal bli SÅÅÅ godt å få det overstått og holde det lille, evt store, mirakelet i armene! :-)

Ble ikke sjekka åpning, modning eller noe, men har ny jm-time i morgen, så får se hva som gjøres da.

Har hatt masse vonde kynnere/maserier på nettene, og har flere ganger trodd at det var i gang, men så stopper det opp. Er fryktelig utålmodig nå, og tårene sitter veeeldig løst for tiden. Får bare prøve å holde humøret oppe de siste dagene, for nå er det jo tross alt bare snakk om få dager da. :-)

Skrevet

Fant ut at jeg blir ikke overført til sykehuset før 14 dager etter termin. Og de setter ikke i gang før etter 3 uker. Så her er det bare å smøre seg med tålmodighet...

Skrevet

Har dere fått nå? Jeg er 10 dager over i dag,merker ikke noe som helst.

Skal til legen i dag da, så får se hva de sier ang.igangsetting og sånn.

Skrevet

Å ja da er her. 8 dager på overtid. Var hos jordmor i går og jeg er ikke moden i det hele tatt. Så skal på overtidskontroll neste uke på sykehuset. Hun sa at lite vil skje før da. Utrolig lei og stemningen i husset er deretter....

Skrevet

Uff, jeg føler med dere. Har gått over begge gangene og er i grunn nesten innstilt på det denne gangen også. 15 dager til termin ennå, men husker den frustrerte følelsen jeg fikk når degene gikk over ja...var mye syting og grining osv.... Håper dere føder snart, og at jeg selv ikke går over denne gangen..hehe.

Masse lykke til, og du som ikke var moden, min fødsel startet før jeg var moden, kom inn med rier og var fortsatt ikke moden!! Rare greier.

Neste uke skal jeg be jordmor "røske" litt, selv om jeg synes det er helvetes ondt....

Ha en fin dag, forhåpentligvis med rier!!!!

Skrevet

Gikk ikke ann å røske noe her. Prøvde i går men var ikke noe å ta i. Blæh. Så i dag skal jeg rydde, rydde, rydde. Kan ikke se på at ting tårner seg opp pga at menn ikke har dette genet ;)

Skrevet

Sitter her enda jeg. 8 dager på overtid nå og utrolig lei! Trudde jo det var i gang for et par dager siden men det ga seg. Gudskjelov hjalp det på noe da. Var på sjekk på føden i går, og det viser seg at jeg har 2 cm åpning og kort myk livmorhals. :) Slimproppen har gått. Og hun kunne tøye meg ganske bra. Jeg synes ikke dette var vondt :)

I dag har jeg hatt menssmerter, og så kom det blodblandet slim i stad. Det er lov å håpe, men nå er jeg så lei av å bli skuffa!

Skrevet

Ja, da er jeg også med i "overtidsklubben", 1 dag på overtid. Håper det går greit med dere som er langt over, at dere slipper vente så mye lenger. Jeg klarer meg greit enn så lenge....selv om jeg kjenner tankene kommer fort....og søvnen blir dårligere. Lykke til:-)

Skrevet

Du er i gang! I morgen er babyen ute tenker jeg :) Flott! Her er det ingen, absolutt ingen tegn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...