Gå til innhold

Hvordan bør jeg tenke ang hvor langt jeg er på vei?

Anbefalte innlegg

Heisann! Ny her.

Jeg tok en test forrige lørdag, og jammen var den positiv.

Var til legen i dag og vi regnet oss frem til at jeg er 9+6.

Tingen er at jeg tviler på at jeg egentlig er så langt på vei! Jeg sluttet på p-piller i sommer og siden da har jeg hatt en mens (i september) som kom ca 2 mnd etter jeg sluttet på p-pillen.

Så, selv om jeg tror jeg ikke er så langt på vei, bør jeg tenke at jeg er ca 10 uker på vei alikevel? :)

Fortsetter under...

Det regnes alltid fra første dag i siste mens, men i tilfeller med p-piller er ikke det alltid riktig.

Men etter ordinær ul får du ny termin, og da teller ikke mensterminen i det hele tatt lenger.

Takk for svaret :)

Bør kanskje vente til første svangerskapskontroll for å "spread the news" for hele verden da? (Er om ca 3 uker)

Til nå har jeg hatt ømme bryster i ca en måned og veldig ømme brystvorter i litt kortere tid. Har hatt menslignende smerter i rundt en måned og har den siste uka hatt veldig vondt i hoftene. Har ikke vært kvalm enda.

Er dette tegn for en som er 9 uker på vei? :P

Jeg har det litt som deg! Etter 2 tette svangerskap har jeg hatt hormonspiral i , denne tok jeg ut i juli. Første mens kom ca 30 august, og da jeg ikke fikk mensen igjen etter det ante jeg ugler i mosen, og joda - positiv test gitt!! Ikke vet jeg når jeg har eggløsning, og syklusen min har sannsynligvis ikke rukket å bli særlig stabil... Regner likevel ut fra 1. dag i siste mens og er nå ca 10+5. Blir spennende å se hva som hender på første ul! Synes nemlig magen har blitt litt fort stor, og jeg tror jeg kjenner livmoren godt ovenfor skambeinet! ;)

Jeg synes også at magen min ikke lenger er så flat som den bruker å være om morgenen når jeg er sulten. Fortsatt så synes jeg at jeg ikke har følt noen særlig sterke symptomer på graviditeten, bortsett fra ømme pupper og menssmertene.. Så jeg har egentlig ikke peiling.

Har jo lyst til å være nesten 10 uker på vei, men klarer ikke å tro på det :P

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...