Gå til innhold

Ankomme flyplassen 25 min før avgang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det for stor sjans å ta å ankomme flyplassen 25 minutt før avgang? Det er innenlandsreise. Jeg må sjekke inn bagasje, men det pleier ikke å være stor kø på flyplassen på dette tidspunktet, spesielt ikke når jeg har sekk som er spesialbagasje. Har egentlig ikke mulighet til å endre billetten, eller komme meg til flyplassen tidligere..

Skrevet

Vel du mister iallefall klagerett om du mister flyet...

Skrevet

Det er for sent. Baggasjen skal være innsjekket 40 min før flyet går.

Skrevet

Sorry, rettelse,baggasje må leveres 30 min før avgang og man må være innsjekket 30 min før avreise.

Skrevet

På Gardermoen må innsjekket bagasje være levert på båndet seinest 40 min. før avgang. Ellers gjelder 30 minutters-regelen. Men forrige gang jeg var på Gardermoen, måtte jeg stå 15 min i kø i shampokontrollen.

Skrevet

Hvis du reiser fra en liten flyplass, er det vel ikke vanskelig å få til. På Gardermoen er de bestanig sinte uannsett hva. Håper du kommer med flyet dit.

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt sjansen! Du er egentlig seint ute i utgangspunktet, så du har ingen rom for uforutsette hendelser. Hva om det er kø, bussen er forsinket eller toget ikke er i rute, og du ender med å være enda seinere ute?

Du sier du ikke har mulighet til å komme dit tidligere eller endre billetten, men har du rom for å måtte kjøpe ny billett til neste fly?

Skrevet

Husk at avgangstid (ETD,-estimated time og departuer) er når flyet skal LETTE fra bakken...

Så om flyet ditt skal gå 0930, så skal hjulene forlate bakken da...Man skal ikke begynne og gå ombord da....Akkurat DETTE har mange vansker med og forstå.......Og praktiseres vel i mer eller mindre grad ALDRI......Men om alle alltid hadde møtt opp til gaten minimum 30 min før avgang, så ville man stort sett ha greid det.:At flyet er forsinket av andre grunner en del gang er jo en ting, men oft så utsettes flyene fordi noen har sjekket inn i siste liten og man heller venter 5-10 min på å lette enn å begynne og pakke ut alt av kofferter for å finne bagasjen til den/de som kom 5 min for sent.....

Skrevet

Forrige gang jeg fløy stengte de gaten 20 min før avgangstid, presis. At jeg var så nær at jeg kunne si ifra til hun som sto der uten å rope hjalp ikke. Hun hadde retten på sin side, uten tvil, men kjedelig å stå igjen når du mangler 10 meter på å rekke flyet. Dette var flyet fra Bergen til Oslo. Noen ganger er de strenge!

Skrevet

Stenge gaten 20 min før? Har jeg aldri opplevd. Når jeg flyr, pleier ikke ombordstigningen begynne før det kun gjenstår 20 min, og de siste går ombord ca 10 min før.

Skrevet

Takk for svar! Jeg visste vel egentlig at det ble for knapt, men måtte høre uansett! ;-) Fikk heldigvis bestillt ny billett, så jeg har litt lengre tid på meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...