Gå til innhold

Herregud, blir gigantbaby dette eller.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på sykehuset i dag og fikk blant annet UL. Og der lå lillegutt og hadde det skikkelig bra. Nesten FOR bra. Jeg er 31 uker til torsdagen og lillegutt veier allerede 1,8 -1,9 kg!! :o

Syns det var grådig mye. hehe

Men jenta vår var faktisk 3910 gram når hun ble født, vet ikke lengden på henne men rundt 53 cm var hun nok. Lang og tynn. Ser ikke ut til at han her blir noe mindre. Legen tippet rundt samme vekt som jenta vår.

Jaja, bra han har det godt iallfall da! :D Trenger vel ikke å kjøpe noe klær i størrelse 50 :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bedre enn at den har lagt på seg for lite da ;) blir nok vondt å få den ut uansett hvor stor den er tenker jeg :P;) jeg bekymrer meg mer for cm rundt hodet jeg altså... :)

Gjest Mentha♥med kul på magen♥
Skrevet

Jordmor estimerte min til å være passert 2 kg da jeg var 32+0, trodde det var helt normalt jeg :P Huffda, da spørs det vel hvordan det blir om han ikke snur seg fra seteleie ;)

Det rare var at da jeg var på sykehuset tre uker tidligere så lå han på -9% i vekst (fikk ikke vite noe vekt da). Har han plutselig hoppet opp i vekt?

Skrevet

Hodet var heldigvis ikke stort da.. haha

Koselig med en liten plugg som får valker. :) Jenta mi fikk svæææære lår etter noen uker. hihi

Skrevet

Kanskje han fant ut at han kan like gjerne bare legge på seg litt mer :)

Skvatt litt med det samme under UL'n jeg da for først sa legen at han veier 2,5 kg. "du kødder????" Så sa han at han var nok ikke SÅ stor alikevel nei. Syns det var bedre med 1,9 kg enn 2,5 asså. hehe

Skrevet

Frøkna her var visst 2100 g i uke 31+2.Men da jeg fikk nr 1 estimerte de han til 4000 g ca og han ble 3500 g.

Gjest Mentha♥med kul på magen♥
Skrevet

Hehe ja, det er greit å spare noen gram til slutten og ;) Blir spennende å se hva de ender på!

Skrevet

Jeg var på 3d ul når jmeg var 27 + 3, da ble min baby estimert til å være ca 1320 g og viss mann ser på babyverden under uke - uke og på 27 ligger de på ca 1000 g der... hvilken gigantbaby kommer det til å bli da... ??? hjeeelp :-)))) jeg er 31 + 2 i dag så lurer litt på hvor stor hun er nå .... er andregangs... jenta mi som er født 5 dager før ul termin og 9 dager før menstermin var 3165 g og 47 cm lang når hun var fødd, så hu var ganske liten faktisk :-)

Skrevet

såpass ja, ganske mye de tok feil også da. Med min 1.traff de akkurat gitt. Legen sa hun kom til å bli 3900g og hun ble 3910 så det var ikke verst. Får ta disse målingene med en klype salt da:)

Skrevet

Jeg er i uke 32 nå og var på ul i forrige uke. Da ble junior estimert til ca 2 kg...Og var godt over snittet stor sa jordmor! Men han ligger visst fortsatt akkurat innenfor normalen sa hun. Men ble en smule bekymret jeg også når hun gjorde store øyne under ul og spør "sikker på at du er i uke 31?? ungen din tilsvarer ca uke 33"... Heh!

Det blir spennende å se framover hvordan veksten fortsetter.. Er ikke så gira på en 5-kilos! Spurte om det var større sjans for å føde tidligere dersom ungen var stor, men det var det desverre ikke!

Godt å høre det er flere med unger som har stort næringsvett da!

Skrevet

Oy, jeg var på ul om fredag var da uke 33, ble regne ut at tvillingene mine var 2200 og 2300.

Håper på å ikke få TO gigant babyer, selv om de to andre jeg har var på 4200 og 3700 ( ikke tvilinger).

Skrevet

Jeg var også og tittet på tuppa for en måned siden, og fikk da et estimat på vekten hennes da og ved termin.

Legen påpekte imidlertid at dette er et ESTIMAT og jeg tror vi skal ta det for nettopp det jeg :-)

Er da ikke roboter vi bærer på, og ingen lege kan vite hvordan mageboerne vokser de siste ukene uansett. Hos noen stemmer estimatet, hos andre ikke.

Bortsett fra å spise noenlunde sunt og ikke leve på sukker og feil mat, får vi vel ikke gjort så mye med babyvekta uansett.....!?

Men å si jeg håper hun ender på sånn ca 3,5 kg, det gjør jeg nok ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...