Gå til innhold

Gravid igjen etter 2 SA, 2 MA og en e.xu .(Nervøs og syns jeg får dårlig oppfølging )

Mamma`n til Will& Ailo

Anbefalte innlegg

Hadde en MA for 6 uker siden og er gravid igjen nå .Ble gravid igjen med en gang .

På 3 år har jeg hatt 2 sa, 2 ma og en exu.

Jeg har Leiden mutasjon og har denne gangen fått fragmin sprøyter og abyl e .

Skulle ha det sist gang også ,men da ville legen min at jeg skulle på tidlig ul på sykehuset først . Hun sendte henvisning til Ullevål men jeg fikk ikke brev om time før etter 4 uker og da var det for sent ,for da hadde jeg allerede mistet (og timen var ikke før om 1 mnd etter dette igjen)

Nå som jeg er gravid igjen, vil ikke legen min sende meg til tidlig ul før i uke 6 (som er neste uke) men om det tar 4 uker å få en ul time blir det veldig lenge å vente for å se om det er noe der ..

Syns det er så rart at jeg får så dårlig oppfølging mtp at jeg har mistet så mange ganger.

Fortsetter under...

Hei

Vi er desverre ikke en veldig godt prioritert gruppe.

Kjenner meg godt igjen i det du skriver. Da jeg var gravid sist gang fikk jeg ikke UL för jeg var i uke 8, og da hadde det stoppet opp for flere uker siden. Hadde jeg fått tid tidligere hadde jeg sluppet å gå i uvisshet i flere uker, og tatt men masse medisiner unødvendig.

Lykke til med graviditeten! Håper det fungerer denne gangen.

Gratulerer med graviditeten!

Det synes jeg var dårlig oppfølging. Jeg fikk beskjed om å ringe sykehuset med en gang jeg var gravid og har fått oppfølging fra den dagen jeg fant det ut. Er nå 17 + 6 og fra uke 15+6 fikk jeg ikke flere oppfølginger fra sykehuset. Skjer det noe skal jeg selvfølgelig ringe sykehuset. Har tilsammen hatt 7 ultralyder, og all medisinering har vært styrt fra sykehuset.

Fastlegen så jeg ikke før i uke 9, når sykehuslegen ba meg ta en tur til han for å gjøre de vanlige svangerskapskontrollene. Nå føges jeg opp av fastlegen, men han kan ringe gynekologen jeg var hos på sykehuset om det er noe.

Når vi skal prøve på nr 2 fikk jeg beskjed om å gjenta samme prosedyre som nå. Jeg har vært på Drammen sykehus.

Kan du ikke ringe sykehuset å høre om de har fått henvisningen og be om å få en time så fort som mulig (over tlf). Si hvorfor det er så viktig og press på litt om du ikke får det du føler du trenger.

Ellers er det jo ikke så mye å se før i uke 6 da. Jeg var i uke 5, det synes gynekologen var litt tidlig. Da så vi bare en fostersekk.

Lykke til!

Du kan ikke få fastlegen din til å henvise deg til en gynekolog da? Det ble jeg idet jeg mistet sist og da jeg ble gravid igjen fikk jeg time 5 dager etter at jeg sendte tekstmelding om ny graviditet. Tok først ultralyd da jeg var 5+6 bare for å sjekke at det var i livmoren (ikke en exu) og at alt så fint ut på tidlig tidspunkt. Fra 7 uker har jeg fått Ul annenhver uke og det føles veldig betryggende.

I min andre MA gikk jeg som deg i 3-4 uker og ventet på ultralyd og det var ikke gøy, særlig da vi ikke fant liv i uke 9,5. Sjekk om det er andre muligheter for deg enn å gå å være frustrert, desverre må vi jobbe hardt selv for å finne ut av ting! Lykke til!

Siden jeg er henvist av fastlegen min og gynekologen er i "systemet" betaler jeg ingenting, gratis som gravid som all annen legehjelp. Hender jeg betaler 50,- i "materiale", men det har bare skjedd 2 ganger på 8 uker!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...