Gå til innhold

Har noen fått utredning etter to aborter?

Gil

Anbefalte innlegg

Vet at standard her i Norge er utredning etter tre, men lurer på om noen likevel har fått hjelp etter to?

Leser på en del utenlandske sider og der står det veldig tydelig at de anbefaler å få utredet hva som kan ha gått galt etter to aborter. Hadde én SA i juli (7uker på vei) og én MA nå i nov (8 uker - men hadde ikke vokst siden uke 7 - så hjerteakt i uke 7). Leste også at siden jeg har to barn fra før og har mistet to er sjansene for at det skjer igjen 40% - altså dobbelt så mye som for de som ikke har mistet...

Vil bare øke sjansene mine dersom vi prøver igjen. Jeg blir 33 år neste år og føler tiden renner litt ut. Mannen min vil egentlig ikke prøve mer og vil i hvert fall ikke igjennom dette enda en gang. Vet at jeg aldri har noen garantier, men ønsker jo å bedre sjansene mine så mye som mulig. Skal til akupunktur snart.

Fortsetter under...

Hei!

Kjenner meg så godt igjen i det du skriver. Hadde også 2 ma hhv uke 14 og 10. Ville liksom ikke gå å vente på en evnt tredje gang. Hadde en litt håpløs lege, så jeg gikk på det private markedet med en gang. Surfet, og googlet litt, og fant en fantastisk dame som har vært overlege på sykehuset her i Trondheim. Hun er spesialist på div områder, deriblant barnløshet, aborter og fosterdiagnostikk.

Har alldeles ikke hatt full utredning, men får hvertfall hjelp. Var der en gang, da fikk jeg full ul for sjekk av livmor og div. Tok celleprøver fra livmorhals, blodprøver og hun sjekket litt bakgrunn. Ble enige om å prøve blodfortynnende og hormonstøtte når jeg ble gravid igjen. Er det nå, så var på min første time til henne for ul for ei uke siden, og fikk se et hjerte som banket:-)

Det koster 850 for hver gang, det er inkl prøver, samtale, ul....Skal på ul hver 14.dag. Det blir noen kroner, men det er det verdt. Slipper å "mase" på legen min, og får super ekspertise og oppfølging.

Anbefaler deg å gjøre det samme. Bra for nervene også....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...