Gå til innhold

Vil ikke ha noe særlig mme lengre, 5 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han får en flaske når vi står opp og drikker da ca 200 ml. Men etter det har det nå vært stopp i en uke. Han har liksom gradvis tatt mindre mme på dagen, men nå er det så og si helt stopp. Han får litt grøt ved elve tiden, så en flaske mme rett etterpå, men bare tuller med smokken. Ok, kanskje mett, greit nok. Kl 15 får han 1/4 glass med sviskepure, så en flaske mme, men den vil han heller ikke ha. Begynner å hylskrike hvis jeg prøver for lenge. Da skulle man jo tro han var sulten!!! Så grøt 1730 og så flaske 1830 som han også ikke vil ha noe av... Han drikker nesten ikke vann, men litt til grøten. Er bekymret for at han ikke for i seg nok mme (for et par mnd siden var jeg bekymret for at han fikk for mye...) og at han ikke for i seg nok væske om dagen. Flere som har opplevd dette og noen råd? Tissebleia på morran er ikke like full som før lengre.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Ville tro det er ganske normalt at de vil ha mindre melk ved fast føde. Jeg spurte om dette på hs da min sønn får 2 faste måltider til dagen om det var greit å gi litt vann i stedet da han ble for mett for mme. Dette var helt ok. Hadde besøk av ei venninne for noen mnd siden, og etter grøt på morgnen ville hun ikke ha flaske med melk på formiddagen. Hun var dengang 5,5 mnd gammel.

Jeg gir både mm og mme. Mme hele dagen og mm om natten. Det jeg har begynt med for at han skal få i seg litt mer mme er å putte grøt i som velling i stedet slik han skal få nok melk. Tar ca 4-5 toppede ts og rister det i mme. Han synes det er himmelsk. Sønnen min er 4 mnd. Men konklusjonen er at det hadde vært ok å gi vann og grøt i stedet, men siden han liker det så godt så fortsetter jeg med dette en stund til.

Skrevet

Hei! Vi har det litt på samme viset!

Mine gutter drikker sjelden mer enn 120ml mme per måltid.

Etter oppstart med grøt formiddag og kveld drikker de mye mindre + at de ikke drikker på natta lengre heller.

De får 120 ml mme kl 07

1 dl grøt (full porsjon) kl 11, men gir de 60ml mme først

så 120 mme kl 15

og 1 dl grøt til kvelds og får vann å drikke etterpå

deretter tar vi de opp og gir drømmemåltid rett før vi legger oss

120 mme. Dette er per gutt altså:)

Så de får i seg totalt litt over 400 ml mme (er jo ikke så gale det egt.)

Grøt inneholder jo væske det også, så de får jo i seg litt der.

Snakka med helsesøstera om dette og det som er det viktigste her er at de har tissevåte bleier ved skift, men merker jo absolutt at det har minka.

Du kan jo evt tilby litt mme før grøt. Jeg fant ut at jeg måtte gjøre det visst jeg skulle få i de noe mme i det hele tatt før grøt. Og så har jeg i det siste sløyfa mme til grøten på kvelden siden det blir så tett på måltidet kl 15.

Skrevet

Nå er gutten min 7,5mnd da, men han drikker max 250ml mme i løpet av dagen.

0700 grøt+vann

1100 200ml mme(drikker sjelden alt)+brødskive

1500 Middagsglass+vann+fruktyoughurt til dessert

1900 grøt

1930 60ml mme for kosen skyld(drikker sjelden alt)

2000 Natta

Det er mmepulver i grøten så det gjør ikke mye om de ikke vil ha sååå mye mme ellers. vann ved siden av fast føde.

Lykke til

Skrevet

Får trøste meg med at så lenge han får grøt, så får han vel i seg det han trenger... Men har merket meg at han er litt hardere i magen når han drikker mindre væske. Drikker vann, men ikke nok... Skal slutte å gi flaske etter grøten til lunsj. Han blir sikkert lei og irritert av å få den flaska stikki opp i ansiktet hele tida. Så når vi går over til middagsmat også, så blir det bare flaske morgen og kveld...

Skrevet

Jenta mi nekter å ta flaska på dagtid..

Drikker 230 ml kl 06.00

og 230 ml kl 23.00

Hu legger på seg og virker fornøyd..

Men det er godt å høre at andre også har det sånn, for da er vel det ganske normalt.. :)

Begynte å nekte flaske litt før 5 mnd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...