<3tobarnsmor<3 Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 Det hender at jeg må levere toåringen i bhg, da må jeg selvfølgelig ha med meg lille baby også. Hviss lille baby da sover godt i bilsetet i bilen, er det greit at jeg da bare slår av motoren, stenger bilen og forter meg inn med storesøss. Tar toppen 5-7 min? Hva er deres mening?
WPW Skrevet 15. november 2010 #2 Skrevet 15. november 2010 Jeg klarer ikke å la baby sitte igjen. Lar heller ikke 2-åringen min sitte alene i bilen.
Gjest Skrevet 15. november 2010 #3 Skrevet 15. november 2010 Nei det ville jeg ikke funnet på å gjøre. 5-7 minutter er leeeeenge for en liten baby hvis den våkner og gråter og er alene.
Gjest Skrevet 15. november 2010 #4 Skrevet 15. november 2010 Jeg gjør det. Jenta mi på 7 mnd sitter av og til i gjenn i bil mens jeg leverer storebror i barnehagen. Viss det pøs regner å ho er våken så gir jeg ho ein leke å leke med. Har aldri vore ein sutre lyd når jeg kommer opp i gjenn. Tar max 4-5 min. Dei klarer seg alene i nåken minutter, trur ikke du trenger å ha dårleg samvitighet for de
<3tobarnsmor<3 Skrevet 15. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 15. november 2010 Jeg har ikke sjangs til å bære den bilstolen, så jeg må da vekke babyen for å sette han i bæreselen. Syns det også høres veldig tungvint ut både for baby og mor. babyen har det jo trygt og god der han sover i bilstolen?....
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 15. november 2010 #6 Skrevet 15. november 2010 jeg kommer nok til å la babyen sitte i bilen når jeg leverer storesøster på 2 år i bhg avogtil. synes det ikke er nødvendig å ta han ut for en sp kort periode dersom det regner eller blir like kaldt som i år som i fjor vinter, var nede i 19- grader.. jeg lar avogtil 2åringen sitte i bilden å se film dersom jeg bare skal inn å betale for bensin ta ut penger i minibanken, o.l men ikke dersom eg skal inn å handle å blir borte en stund, men til henne forteller jeg hva jeg skal å det går somoftest greit, viss ikke får hun bli med
Nicoline3 Skrevet 15. november 2010 #7 Skrevet 15. november 2010 Jeg gjør som deg, sover han godt får han sitte i bilen.....blir bare tull hvis jeg må ut med vogn og flytte han over (våkner lett) Om han skulle våkne og begynne å gråte er det jo uansett bare snakk om få minutter (max 7) og vi kan jo ikke beskytte dem fra å gråte selv om vi tar dem med... Så ikke tenk på det du, tar ikke skade av det!!
MathildeC Skrevet 15. november 2010 #8 Skrevet 15. november 2010 Jeg har aldri gjort det selv, for babyen vår var slik som våknet fort når bilen stod stille. Og har angst for at hun skulle våknet og gråte. Men ser de fleste i barnehagen gjør dette, både ansatte som er hjemme i permisjon og leverer barn i bh, og andre foreldre.
Novadona Skrevet 15. november 2010 #9 Skrevet 15. november 2010 Jeg har ikke noen andre søsken, men lilleprinsen min var med på en liten handletur, og sov godt da vi kom frem. Jeg lot han da være i bilen, mens ærendet tok kanskje 7 minutter. Min er snart 4 uker. Jeg tenkte at sannsynligheten for at han sover videre måtte være høy, så da var det greit...
Willy Wonka Skrevet 15. november 2010 #10 Skrevet 15. november 2010 Jeg lot min baby sitte en gang i bilen da jeg var inne og leverte storebror på 3 år i barnehagen. Han sov som en stein i bilstolen sin.....Skulle forte meg inn tenkte jeg. Men så var det ped.leder som bare skulle gi en beskjed, og så somlet 3 åringen min litt. Da ropte plutselig en annen mor på meg at babyen min hyyyyyylskrek i bilen (jeg hadde vært borte kanskje 4-5 min). Da jeg kom til bilen må han ha våknet med en gang jeg lukket døra for han hikstet, så mye gråt han. Så jeg går ALDRI fra babyen min i bil, selv om det er snakk om 2 min levering/henting.
jkristin81 Skrevet 15. november 2010 #11 Skrevet 15. november 2010 Har alltid blitt fortalt at man aldri skal la barn sitte i bilen alene, da den kan begynne å brenne, trille osv. Så en gang en bil som stod parkert med tenninga av og plutselig startet av seg selv, hoppet noen meter bortover en plen og tok fyr!! Min søster og jeg satt igjen i bilen da vi var små, så begynte bilen plutselig å trille. Var svak helling og den traff en lyktestolpe og stoppet. Er nok sjeldent sånt skjer, men jeg tør ikke...
LittLykkelig Skrevet 15. november 2010 #12 Skrevet 15. november 2010 Tror ikke jeg ville latt min sitte igjen heller.. Men det får vel være opp til hver enkelt. Man kjenner vel sitt barn best selv. Tør så vidt å hente posten i yttergangen her mens babyen min er alene inne. Forestiller meg at døra plutselig skal gå i smekklås og lignende. Men kanskje litt hysterisk jeg da..
gullet06 Skrevet 15. november 2010 #13 Skrevet 15. november 2010 Lettere for dere som bare har 1. Men jeg har tvillinger. Har dere noe forslag på hvordan jeg skal gjøre det da?? Eneste måten jeg har klart det på er at dem sitter igjen i bilen...
jkristin81 Skrevet 15. november 2010 #14 Skrevet 15. november 2010 Det forstår jeg er vanskelig!! Jeg kan ta bilstolen på armen eller sette den på understellet til vogna, noe som er veldig praktisk for stolen begynner å bli tung. Verre med to ja...
gullet06 Skrevet 15. november 2010 #15 Skrevet 15. november 2010 Ja, man tenker ikke på de små tingene med bare 1. Men når man får 2, ser man at man mangler noen hender..
Ragna 30 Skrevet 15. november 2010 #16 Skrevet 15. november 2010 Hva med å ta med babycall inn i barnehagen? Det tenker jeg å gjøre:-)
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 15. november 2010 #17 Skrevet 15. november 2010 Å ta med babycallen var jo lurt da, men ellers syns jeg ikke noe om å la barna sitte igjen i bilen - jeg har til og med betenkeligheter når jeg iblant lar 6-åringen min sitte igjen, selv om jeg bare er 3 min inne i butikken og låser dørene (og vet at han klarer å komme seg ut hvis han må). Dvs jeg HAR gjort det, da han var baby og det gikk stort sett fint, men det var vooooondt de gangene han hadde våknet og satt og hylte i bilen alene... Kommer ikke til å gjøre det med minsten...er veldig opptatt av at han skal føle seg trygg hele tiden og da blir det feil. Men det er jo et dilemma selvsagt, for iblant er det dumt å vekke dem. Man får bare tenke at hvis de er trøtte nok, så sovner de fort igjen også.
Gjest poäng har fått baby <3 Skrevet 15. november 2010 #18 Skrevet 15. november 2010 Jeg lar baby være i bilen dersom han sover (og det fortsetter han med så lenge musikken står på), men hvis han er våken tar jeg han med inn. Leveringen tar ca 2 minutter og barnehagen ligger innerst i en blindvei langt ute på landet.
vestfold-mamma Skrevet 15. november 2010 #19 Skrevet 15. november 2010 Jeg må bare spørre, hva så om babyen mot formodning våkner og griner en bitteliten stund? er det virkelig så farlig?
ano`num *17.03.10* Skrevet 15. november 2010 #20 Skrevet 15. november 2010 Jeg lar aldri de minste sitte igjen i bilen jeg! Av frykt for alt som kan skje. At bilen tar fyr, triller, blir stjelt, for kaldt/varmt, enn om det skjer meg noe (inn i bhg er neppe dette et problem med tanke på at det blir så oversiktlig å skjønne at det er mitt barn i bilen liksom) Mulig jeg er både hysterisk og overbeskyttende på samme tid! Men det er ikke en risiko jeg velger å sjangse på. Har jo ved et fåtalls tilfeller hørt om biler som har blitt tatt utenfor bensinstasjoner bla.
Snupi27 Skrevet 15. november 2010 #21 Skrevet 15. november 2010 om min sønn har sovnet på vei til bhg så lar jeg han sitte i bilen. men jeg har med babycallen som jeg slår på..
stearin Skrevet 15. november 2010 #22 Skrevet 15. november 2010 Ville nok aldri latt min baby ligge igjen i bilen mens jeg løper ærend. Med tanke på alt det fæle som kan skje.. Nei nei.. Men hvorfor kan dere ikke bare ta babyene med inn? Heller bruke litt ekstra tid enn at barna muligens blir skadde for livet. Dessuten må det jo være bedre for det barnet som leveres i barnehagen også at mor ikke er så stresset:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 15. november 2010 #23 Skrevet 15. november 2010 Jeg leverer og henter ofte 2-åringen i bhg, men går til og fra, så har minsta i bæresjal; praktisk=) Der sover hun som en stein, og jeg er trygg på at hun har det fint mens jeg kler på og ordner med storesøster. Hadde ikke turt å la baby sitte alene i bilen nei, tenk på alt som kan skje, selv om sjansen er liten.
Mummy2be´med to tette:p Skrevet 15. november 2010 #24 Skrevet 15. november 2010 Må bare spørre dere som er så redde for at barnet skal gråte.. -Hvordan løser dere vanlige gjøremål som f.eks å ta en dusj? dersom barnet ligger og sover i stua, er det da uforsvarlig å ta seg en dusj? Det tar da saktens et par minutter å dusje også, selv om man er rask! Jeg er på ingen måte en mor som lar barnet skrike, men man må jo kunne leve et normalt liv selv om man har barn?! Hadde hatt et kjempeproblem dersom jeg aldri kunne forlate barnet. Har en hund som må på do 3-4 ganger om dagen, og dersom han piper og trenger å komme ut i 2 minutter, så tar jeg jo turen. Ellers hadde jeg jo blitt stempla som dyreplager! Er ungen våken, så er han med voffsen og meg på tur. Sover han godt, så får han sove godt til han våkner!
gullet06 Skrevet 16. november 2010 #25 Skrevet 16. november 2010 Veldig enig med deg Mummy2be.. Barnet tåler å skrike litte grann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå