Gå til innhold

Vil verken ha bryst eller flaske

Anbefalte innlegg

Gutten min på 4,5 mnd har de siste ukene ikke villet ta bryst når han er våken, kun kveld, natt eller om jeg bysser ham i søvn til daglur (slik at jeg gir når han nesten sover, men av og til tar han kke da heller). Ofte etter soving midt på dagen, om han har sovet godt, kan han ta litt "frivillig". Alltid bare tatt bryst liggende.

Han er heller ikke interessert i flaskemelk. Han har tatt flaske noen ganger, så han KAN det, men han vil ikke ha.

Han får altså melk 3-4 ganger i døgnet, bare ett bryst hver gang og bare en kort stund.

Han spiser grøt formiddag og kveld, tilsammen ca 1,5 porsjon (ca 1,5 dl væaske).

Jeg er veldig usikker på om han får nok væske. Han har bare litt våte bleier på dagtid.

Dette gjør det også vanskelig for meg å være sosial, å bevege seg hjemmefra.

Hva gjør man?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142560120-vil-verken-ha-bryst-eller-flaske/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har han ikke spist siden kl 03 i natt, prøvde nå når han skule sove, men NEI DA. Etter grøt i går kveld var han SÅ lykkelig (endelig mett). men kan jo ikke bare begynne med fulle måltider alt nå, og droppe melka, han er jo ikke 5 mnd ennå ???

Det er visst ikke unormalt at de spiser litt mindre en periode, eller at de virker interessert i alt annet enn puppen eller flaska. Har du prøvd sette deg i et mørkt og rolig rom uten stimuli, og se om det hjelper?

Snakk med helsesøster om du er bekymra, så lenge han virker fornøyd er det nok ikke fare på ferde, men det er jo som du sier selv litt tidlig å kutte ut melka til fordel for kun grøt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...