Gå til innhold

Hvor mange grader står deres varmepumper på?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fyrer bare med ved... Litt kjølig om morgenen nå som det har vært minusgrader, ca 15 grader. Har en gassovn jeg slår på før jeg tar morgenstellet på mini. Etter stellet fyrer jeg i ovnen og skrur av gassovnen. Temperaturen stiger rimelig raskt, og her er vel en 22-25 grader. Har Contura- ovn og nytt godt isolert hus. Bruker ikke varmeovn, kun på soverommet. Denne står på 15 grader.

Har rør til vannbåren varme i gulvene, men ikke innstallert luft til vann varmepumpe/ fyringsanlegg ennå da gubben aldri greier bestemme seg.

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...

Vi har vår på 20grader, men vi velger å ha på varmekablene i gulvet også, nå som han ligger så mye på lekematta si. Vi fyrer litt i peisen og, men det er mest for kosens skyld.

Her står også varmepumpa på 22 grader. Det viser ca 21 grader på kjøkkenet da. Vi har stor stue så når tassen ligger på gulvet så har vi en liten ovn på så han ikke skal bli kald. Pumpa står høyt oppe på veggen så da blir det litt gulvkaldt da han bruker å ligge på den andre kanten av pumpa (har vinkelstue). Synes pumpa er mest effektiv når det er minusgrader ute, da bruker jeg ikke den extra ovnen når han ligger bar på gulvet.

Vår står på 21 grader, det gjør at stuetemperaturen ligger på 23-24 grader (sensor på varmepumpa er stilt/vinklet slik at temp måles på kjøkkenet der pumpa står, mens varmen hovedsaklig blåses mot stua). Fyrer også med vedovnen på kjøkkenet, varmen fra den blåses også mot stua m.h.a pumpa.

Setter vi pumpa på 22 grader jages jeg ut, det blir altfor varmt siden effektiv varme da blir over 25 på stua, og det er der jeg og vesla er mest.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...