Gå til innhold

drit nav, foreldrepenger og tilbakebetaling

Anbefalte innlegg

Hei, jeg hadde termin i slutten av juni, og fikk råd om å søke på foreldrepenger tidlig slik at de kom i tide. Nei da, de klarte å prestere det å være forsinket i 2 måneder pluss det at jeg har liksom vært i jobb i et par sammenheng. Hvordan???? Fikk en hastesak om at jeg måte til utlandet pga min mor. Så dermed ble det også fødsel i utlandet. Regnet med at foreldrepengene skulle komme inn lett. Men nei da, de pengene så jeg aldri. Dermed for å klare meg økonomisk så sendte jeg inn meldekort velvitende over hva jegg gjorde, men så var jeg ikke velvitende over at når jeg skulle få de rettmessige pengene mine. Vel tilbake i Norge så måte jeg ta en prat med dem, "ja du har levd urettmessig på dagpenger" sier nav til meg, ja sier jeg pga deres forbanna feil! Og når jeg endelig får de rettmessige pengene tilbake, så burde nav gjøre det enklere for oss brukere å trekke fra de pengene jeg skyldte med en gang. DET klarte dem ikke. Fikk hele beløpet. Så når jeg ringer inn så sier dem at jeg må vente på at nav innkreving skal ta kontakt for å ordne med tilbake betaling. Det er surt, det hadde jeg ikke trengt med en gang om de ikke var så forbanna treige med saksbehandlingen!

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

e dæ nødvendig å va så ufin mæ folk???

Har selv vært plaget med NAV. Hadde en periode for et par år siden hvor jeg var hos min familie i utlandet mens jeg ventet på skole. dermed fikk jeg straff fra NAV og gikk uten en krone i 4 mnd. For å si det sånn så gikk jeg kraftig ned i vekt, måtte selge kjæledyrene mine og bilen fordi at jeg ikke kunne betale. har per i dag enda gjeld på forbrukslånet som jeg tok opp for å kunne leve sånn nogenlunde og iallefall ha husvære. takk gud for at jeg ikke hadde barn i den tiden!!!

De har regler for alt, og det er et rent mareritt å måtte være i kontakt med dem. Har til og med opplevd å blitt kjeftet opp over telefon(pga den utenlandsturen).

Ja, det er regler for alt når det gjelder mottak av trygdeytelsene.

Det er faktisk derfor nav eksisterer, for å forvalte dette regelverket - som ikke er laget av nav, men av stortinget.

Og får å være ærlig, så synes jeg ingen av dere har hatt problemer med nav, sammenliknet med hva mange andre har.

Det er et grunnleggende vilkår får å motta de fleste ytelsene, nemlig at man oppholder seg i Norge. Dere som mottakere har plikt til å sette dere inn i deres plikter når dere mottar ytelser. Det kommer helt klart frem i vedtakene at man skal oppholde seg i landet, og melde om endringer som har betydning for utbetaling.

At deres opphold i utlandet får konsekvenser er helt riktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...