Gjest Kira06 Skrevet 14. november 2010 #1 Skrevet 14. november 2010 Kjenner dere fortsatt noe til arret? Jeg har sjelden vondt der, og var lite plaget etter fødselen (bortsett fra de vanlige smertene). Men merker at jeg fortsatt har "tannlege-bedøvelse" rundt arret, og kan klype hardt uten at jeg kjenner noe. I tillegg er huden der ofte mye varmere enn huden andre steder på magen. Dette er ikke noe som plager meg i hverdagen altså, men litt nysgjerrig på om det bare er meg:)
Mjølkekua Skrevet 15. november 2010 #2 Skrevet 15. november 2010 Det er ca 2 år siden jeg tok haste ks. Siden det tar veldig, veldig lang tid før nerver vokser sammen, er det fortsatt litt "tannlege-bedøvet" (som du sier) rundt selve arret. Det kommer nok til å være sånn i lang tid. Har operert begge knærene for hhv 12-13 år siden, og det er fortsatt litt numment i disse arrene hvis jeg tar på selve arret.. Det eneste som "plager" meg, er at huden over arret ikke er "stram", den står litt ut over arret, hvis du skjønner hva jeg mener. Nå har jeg fått mitt andre barn, da, men likevel.. vil ha en stram og flat mage!
prinsesse+spire Skrevet 15. november 2010 #3 Skrevet 15. november 2010 Jeg hadde hastesnitt for snart to år siden. har veldig liten følelse rundt arret. har også veldig dårlig bldsirkulasjon, så er alltid iskald på magen.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #4 Skrevet 15. november 2010 Opplever det samme som HI beskriver. Lite følelser rundt selve arret, men ellers veldig følsom rundt.. Kitlen på en måte, overfølsom..
2 små og en undulat Skrevet 16. november 2010 #5 Skrevet 16. november 2010 Jeg har også sånn tannlegebedøvelse like ved arret. Ellers hender det at selve arret svir litt. Spesielt når jeg trener og blir skikkelig svett.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 17. november 2010 #6 Skrevet 17. november 2010 jeg tok ks for 15 mnd siden, og kjenner også at det er følelsesløst rundt arret.har hatt lite plager hele veien, bare litt ømt i starten.arret er på god vei til å bli "usynlig", så jeg er fornøyd med kirurgen som var meget fornøyd med jobben han gjorde:-) jeg har operert i magen for 9 år siden, og fortsatt er deler av det arret også "bedøvet"....så ikke vet jeg hvor lang tid det vil ta!
attpåklatt 75 Skrevet 17. november 2010 #7 Skrevet 17. november 2010 Jeg har også den følelsen rundt arret. Så det er nok ganske vanlig.. Fikk infeksjon i såret, så jeg måtte tømme det for væske mange ggr etterpå. regner med at det er derfor jeg har en skikkelig "bulk" over arret... Kan klype skikkelig hardt i huden, uten at det gjør vondt.
attpåklatt 75 Skrevet 17. november 2010 #8 Skrevet 17. november 2010 glemte å si at det er 25 mnd siden keisersnittet.. hastesnitt
*søtesmå* Skrevet 18. november 2010 #9 Skrevet 18. november 2010 Straks 2 år siden mitt ks, og jeg er fortsatt "tannlegebedøvet" (for et godt ord forresten:)) rundt arret. Hører med til historien at det var mitt andre ks, og samme snitt...
Anonym bruker Skrevet 19. november 2010 #10 Skrevet 19. november 2010 Jeg hadde KS for ca 2 år siden og en operasjon til etterpå. Er snittet både horisontalt og vertikalt. Jeg har vært flink med å masere arrene med en slags vott (peelingvott heter det tror jeg, litt sånn grov men ikke som hamp) i dusjen. Har fått tilbake nesten all følelse og KS arret synes nesten ikke i det hele tatt.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 19. november 2010 #11 Skrevet 19. november 2010 Tok ks for 14 mnd siden og er fremdeles ganske bedøvd der ja. Og ofte får jeg vondt rundt arret. Har heller ikke fått bort gravid magen... selv om jeg har gått ned mye i vekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå