Gå til innhold

Å ta keisersnitt er som å studere medisin i Polen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Legestudiet i Polen er såpass vanskelig å komme inn på at det tviler jeg på at HI har klart. Det er forøvrig topp kvalitet, og alt foregår på engelsk. Så ja, det er vel som ks kvalitetsmessig, men det er langt fra annenrangs.

Det stemmer nok ikke at det er annenrangs (noen av delene), men på en måte så kan det faktisk sammenlignes. Det er lettere å komme inn i Polen enn i Norge (ks = easy way out i noens øyne), det koster mer pga skolepenger (skattepengebruk = argument mot ks), og de som studerer medisin i østblokkland må jobbe hardere fordi de mister plassen sin mye lettere enn oss bortskjemter på Domus Medica i Oslo (Norge) - jf potensielle komplikasjoner etter snittet.

Sammenligningen er ikke helt på trynet, men begrunnelsen til HI er det :)

Annonse

Hehehehe...

Det er tydelig at HI aldri har satt foten sin innenfor dørene ved et universitet i Øst-Europa. Evt ble hun kastet på hodet ut etter relativt kort tid (noe som skjer med mange!), og er bitter.

Til en over her: Jeg er enig i innlegget ditt som helhet, men det er faktisk langt billigere for staten å gi stipend til skolepenger i utlandet enn å utdanne en lege i Norge - medisinstudiet er den mest ressurskrevende utdanningen i Norge (i alle fall sist jeg så tall på det). Det koster mange ganger mer å betale utdanningen til en lege utdannet i Oslo, enn det gjør å betale (deler av) skolepengene i Polen.

Hverken studier i Øst-Europa eller ks er noen enkel utvei. Tro meg. Jeg har prøvd begge deler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...