tingeling71 Skrevet 14. november 2010 #1 Skrevet 14. november 2010 En kort historie om en singel-mamma / gjør-det-selv-mamma / Storke-mamma; http://singelnett.no/?catid=1&ItemID=47
addaadda Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 Fin historie og all respekt til denne mammaen. Men -gjør det selv mamma?!! Blir litt provosert av denne benevnelsen!! gjør ikke dere?? -gutta i 30 årene som ikke ble kapret i 20 åra er jo livredde for å binde seg, de skal jo leve livet og har all vedens tid til å stifte familie senere. Hvem kritisert dem?? får de høre det av gynekoligen hvert år at ja nå er det på tide........??? mens det hele tiden snakkes om at kvinner som har prioritert kariære og plutselig funnet ut at hun har dårlig tid,- tror ikke det er sånn for de fleste. - man skal liksom være to for et slikt prosjekt. Og man ønsker jo ikke presse en mann til å bli pappa og heller ikke ha hvilken som helst pappa. - man ser jo nå at det dukket opp gutter som er i 40 åra og ikke er så atraktive for 20 års gamle jenter lenger. De har ikke like lett for å bli gjør det selv pappa. Det blir spennende å se. nei jeg er ingen gjør det selv mamma, jeg er en kvinne som har ventet på den rette mannen lenge, men han har ikke dukket opp. Så når man har muligheten til å bli mamma uten, så hvorfor ikke. Kan ikke la dette styre resten av mitt liv. Dansk forskning sier derimot at barn av single donormammar eller lesbiske gjør det veldig bra. nettopp fordi de er veldig ønsket.
tingeling71 Skrevet 17. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 17. november 2010 Akkurat betegnelsen gjør-det-selv-mamma gjør meg ikke så provosert, det er jo det vi gjør... vi gjør det selv. Men... når folk påstår at jeg har satset på karrieren i stedet for familie, da tenner jeg på alle plugger. For det er overhodet ikke sant. Jeg har som deg addaadda, ventet på en mann jeg kunne tenke meg å dele livet med. Jeg har til og med tatt initiativet mang en gang, uten å lykkes. Jeg har til tider vært dønn fortvilet for at mannen ikke dukker opp slik at jeg også kan få oppleve familielykken. Jeg har vært småsjalu på venninner som, etter mitt syn (i pessimistiske perioder), har "alt"; mann, barn, bygger/kjøper hus etc. etc. mens jeg selv står på stedet hvil. Jeg har veid frem og tilbake i flere år om dette jeg nå gjør er løsningen for meg. Jeg har blitt "forkastet" som kjæreste-emne mang en gang fordi menn forstår at jeg ønsker meg barn uten at jeg behøver å touche temaet. De får fullstendig panikk og som du sier, skyr kvinner over 30. Gutta må ta sitt ansvar, det skal hvertfall ikke komme en mann å kritisere meg hverken nå eller i fremtiden. Som jeg sa til en venninne en gang, mitt valg består ikke i å velge mellom å gjøre dette alene eller å gjøre det med en mann, mitt valg består i om jeg skal bli mor eller ikke. Tiden løper ut, det er ikke tvil om det. Etter min mening så er det ikke noe i veien for å gjøre det vi gjør. Det har forsåvidt alltid blitt gjort. Tidligere gikk damene på byn og fant en mann for natten, det vil vel i dag bli sett på som et spill med helsen som innsats. Vi er sterke damer, det er "heavy stuff" det vi driver med. Vi er sunne damer, testet for det meste. Og slik jeg oppfatter det her inne så er vi ikke minst reflekterte damer. Vi har all grunn til å være stolt av det vi gjør, vi som er single, ønsker oss barn og gjør noe med situasjonen vi er i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå