Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #76 Skrevet 14. november 2010 Hvorfor skulle noen trenge argumenter for å ikke tro på noe?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #77 Skrevet 14. november 2010 Utelukker ikke gud nei, men spørsmålet ditt er hva argumentene til ikke-troende er. Dette er argumentene mine. Enkelt og greit. Og som bifil er jeg uendelig glad jeg IKKE tror på gud, det hadde blitt voldsomt kaotisk.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #78 Skrevet 14. november 2010 dere trenger ikke. er helt frivillig å 1. klikke på denne tråden 2. svare
Mor Løvehjerte Skrevet 14. november 2010 #79 Skrevet 14. november 2010 Er realist av natur, har vanskelig for å tro på fenomener man ikke kan se/kjenne/høre/lukte. Har ingen interesse av å åpne for kristendummen heller, da religion og da spesielt kristendummen er rota til så mye elendighet opp gjennom historien. Livet mitt som hedning er fint nok. Og nå er det sikkert noen som vil henge seg opp i at det står kristendummen i avsnittet over. For sånn er det alltid. Det er alltid noen som henger seg opp i bagateller her i verden; rettskriving, keisersnitt og hva folk måtte tro på.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #80 Skrevet 14. november 2010 jaja. du respekerer ikke andres religion (ved å kalle det dummen). skal du forvente å bli respektert tilbake?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #81 Skrevet 14. november 2010 Hvorfor skal vi tro på en gud når det er så mye elendighet ute i verden? hvordan kan gud eller DU forsvare for gud mening med at en lite barn er syk??
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #82 Skrevet 14. november 2010 23.38 her igjen:) Man har jo fri vilje, så klart skal man selv få velge hva man tror på Du som prøvde og overbevise deg selv om Gud finnes. Det hørtes slitsomt ut. Gud er den som gjør at du tror på Han. Jeg studerer faktisk biblen nå, så kan også mine saker. Men trur ikke på å diskutere for og vinne en diskusjon når det gjelder noe så personlig som tro Så er det noe med det personlige forholdet med Gud, når man opplever Gud, kjenner det fysisk på kroppen, vet man at det man tror på er sant. Hærlig rett og slett! Absolutt er det opp til oss mennesker og få verden til et bra sted og bo, å se så "bra" vi har klart det... Derav, djevelen som regjerer i denne verden.. Jepphepp, over og ut Dette er noe jeg virkelig elsker å snakke om, så sitter ikke her å ikke tør å diskutere dette lenger. Men passer bedre, ansikt til ansikt
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #83 Skrevet 14. november 2010 Humor og selvironi er noe dritt.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #84 Skrevet 14. november 2010 handler ikke om det. for troende er religion noe man ikke skal drite ut. vis litt respekt.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #85 Skrevet 14. november 2010 Kristendømmen da? Dokker gjør jo ikkje anna enn å dømme; homofile, ugifte, udøpte, folk som drekke, danser og lever livet. Null sjølironi klassifiserer til å drite seg ut på eiga hand.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #86 Skrevet 14. november 2010 Kjenner du meg? Hmmm, merkelig, for jeg kjenner ikke deg. Så hvis Gud ikke sto bak The Big Bang eller noe annet i historien, men det har vitenskapelige forklaringer, så hva er Guds rolle da?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #87 Skrevet 14. november 2010 Du må gjerne dømme meg for ikke å tro på gud, det betyr ingen ting for meg det Hvilke argument har du for ikke å tro på Odin, HI?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #88 Skrevet 14. november 2010 dokker? nå skjærer du alle over en kam. 1. jeg har ingenting imot homofile. 2. jeg er ugift, single, har 1 barn og 1 i magen. 3. jeg drikker og danser og lever livet. 4. jeg har selvironi meeeeeeeeeeen liker ikke at folk driter ut religioner.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #89 Skrevet 14. november 2010 Det kalles ytringsfrihet. Synes du det er så usaklig, så skjønner jeg ikke hvorfor du gidder. Og hvis du er HI; forventet du virkelig ikke at folk skulle snakke rett fra levra?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #90 Skrevet 14. november 2010 trenger man å respektere andre folks religion, eller er det nok å ikke plage dem?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #91 Skrevet 14. november 2010 og forresten, de som har lest bibelen grundig vet at mennesker ikke skal dømme, er ikke vår oppgave. altfor mange kristne og religiøse (og ureligiøse, men kanke forvente annet siden de ikke følger guds ord) folk overser dette, og de dømmer i hytt og gevær. jeg dømmer ingen. jeg er kristen. og jeg syns det er sårt når noen gjør narr av religion. men jeg dømmer ingen for at de ikke tror på gud. og det med odin så vet man jo faktisk at det ikke er en fyr som hopper fra sky til sky og slår på dem og da begynner det å tordne.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #92 Skrevet 14. november 2010 Denne må jeg svare på da. Snakk om å skjære alle over en kam. Finnes seff de som dømmer de som du over snakker om. Men det er HELT feil av oss kristne å gjøre det. Står i bibelen det. Jesus sier til en samling av folk som skal til å steine en kvinne som har vært utro, at den som er uten synd kan kaste den første steinen. Ingen som kunne kaste da forogsidetsånn:) Man skal ikke dømme. Kristne synder de å. For oss er synd rangert. Ikke for Gud, all synd er lik synd! Men jeg er kristen, ELSKER å danse! Du tenker kanskje en deeel år tilbake i tid.. Å dømmer udøpte, haha.. Vet du at maaange kristne som ikke er døpt?? Ooooi! Man bør selv velge om man skal døpe seg, når man med seg selv har funnet ut hva man skal tro på. Ikke når man er nyfødt og ikke vet forskjell på hverken opp eller ned Sånn, tygg på den du:) god kveld
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #93 Skrevet 14. november 2010 Hvorfor er det så farlig å drite ut religioner? Er det farligere enn å drite ut andre ting i samfunnet? Er det fordi det er hellig for deg? Ok, da har det med øyet som ser, og da skal vi slutte å spøke med ting generelt, for det er alltid noen (du?) som kan føle seg tråkka på. Noe må man faktisk tåle. Jesus tålte uansett mer enn deg, vil jeg påstå. Hilsen kristen ( med selvironi, men ikke dum)
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #94 Skrevet 14. november 2010 den filosofien kan du jo tenke ut selv. og det med ytringsfrihet: ja det er ytringsfrihet her. men skal man ta seg retten til å fks mobbe drite ut andres religioner osv og så argumentere med ytringsfriheten? hvis du vil det så er det ikke så mye å gjør med det, opp til deg. men vit at folk blir såret.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #95 Skrevet 14. november 2010 Men huff da. Lurer på hva din venn Kvarme hadde sagt om det der...
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #96 Skrevet 14. november 2010 For troende ja, men for oss ikke-troende så er det jo fritt fram til å drite ut religion så mye vi vil. Ingen Gud som kommer til å straffe oss for det vet du... For meg er Gud og religion like latterlig som tannfeen og julenissen.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #97 Skrevet 14. november 2010 Dere religiøse har nok svin på skogen selv, til å tåle noen sårende kommentarer. (les: misjoneringa i fattige land all over the world)
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #98 Skrevet 14. november 2010 jaja, fortell meg om da jeg var med på misjoneringen da, vær så snill. for all del. du har lov å dømme andre du har lov å mobbe andre du har lov å drite ut religioner du er jo ikke religiøs og har ikke slike verdier å leve etter, og har tross alt ytringsfriheten på din side. og er det riktig oppi ditt hode å gjøre det så stå på, for all del. i mitt hode er dette helt feil å gjøre, men da kan vi være enig om å være uenig
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #99 Skrevet 14. november 2010 Det er vel en kjensgjerning at folk som er så trangsynt som deg virker veldig pussig på andre folk. Les svarene din da, hvis noen har et godt argument, så kommer du med fjasprat som at gud er kjærlighet osv, ikke noe konkret, du høres hjernevasket ut.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #100 Skrevet 14. november 2010 Værsågod, her har du litt kristendom sett i historisk perspektiv: (pass deg, det kan virke sårende) http://rexcurry.net/kkk-ku-klux-klan2.jpg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå