Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #51 Skrevet 14. november 2010 mitt argument: alt kan ikke forklares med vitenskapen. gud er noe som er mer enn hva vi mennesker noen gang kan forske oss frem til. så de hullene vitenskapen har, som ffks ørste partikkel off all time, står gud bak. han har laget naturlovene og med dem + hans kjærlighet han passer på sitt skaperverk. hvem skapte så gud? det har jeg sagt: han er mye mer enn vitenskap og hva mennesker kan noen gang fatte. så han har alltid vært der. helt umulig for menneskene å fatte. kan man si dette om de vitenskapelige tingene: "de første partiklene har alltid vært her, vitenskapen har mye mer enn hva vitenskapen og mennesker noen gang kan fatte"? nei. i bibelen står det 2 skapelser. min tolkning: drit i hvordan verden ble skapt, det er ikke viktig". jeg tror 100% på darwins teori og ja, jeg er kristen. tror at evolusjonen var guds plan Så ja, de kristne som ikke tror på darwin, men på adam og evateorien syns jeg at er naive. jeg tror noe annet enn dem, men tror på gud, den hellige treenighet så jeg er kristen. og alle er utstyrt med fri vilje. mange synder og man kan bli tilgitt om man angrer. er tross alt menneskelig å gjøre feil, skal mye til å innse sine feil og er gudommelig å tilgi<3
kitty litter Skrevet 14. november 2010 #52 Skrevet 14. november 2010 http://www.nettavisen.no/nyheter/article2918065.ece Er bare en av mange ganger hvor Jupiter har reddet oss... tilfeldig at den er plassert akkurat der?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #53 Skrevet 14. november 2010 Hvilke steder i universet liv har oppstått er jo en konsekvens av forholdene på akkurat det stedet. Jupiter er ikke plassert der for å beskytte livet på jorda, livet på jorda oppsto og fikk utvilket seg fordi Jupiter er der den er. Andre steder i universet er det andre faktorer som gjør at liv kan eksistere akkurat der.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #54 Skrevet 14. november 2010 vitenskapen og gud utelukker ikke hverandre, kjære venn.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #55 Skrevet 14. november 2010 Jeg tenker at hva hadde vi trodd på hvis menneskene aldri fant opp noen religion? Jeg tror at hvis det hadde vært en personsskikkelse som hadde skapt alt, hadde vi visst det. Mitt argument er vel at det høres usannsynlig ut at det er noen som har skapt alt uten å gi seg til kjenne. Noe ala disse som snakker med døde, hvorfor kan ikke de komme med konkrete svar eller si ting som kun den døde og en levende person vet om for å bevise at de finnes?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #56 Skrevet 14. november 2010 Kitty litter... Hvorfor tror du vi til nå er den eneste planeten vi vet om som har et slikt mangfold av liv som vi har? Fordi vi er plassert der vi er, i riktig avstand til solen, med de planetene vil trenger rundt oss for å holde jorden gående. Jorden har hatt mulighet til å utvikle seg i millioner av år, pga av det, og derfor er vi her. Og jo, det tror jeg er kun tilfeldigheter. For med så mange planeter som svirrer der ute i universet, så skal det noe til at ikke en av dem ble til noe mer enn enn tørrlagt/frossen planet. At det ligger en guddommelig plan bak det hele? Neppe! Kun tilfeldigheter. Tror på tyngekraften jeg. Det er den som styrer alt.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #57 Skrevet 14. november 2010 Livet oppsto jo og utviklet seg her fordi Jupiter er der den er. Jupiter ble ikke plassert der for å beskytte jorda. Slik er det også på de andre stedene i universet det finnes liv. Der det ligger til rette for at liv oppstår gjør det det.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #58 Skrevet 14. november 2010 enkelt svar: fordi noen hadde blitt så redde at de døde om de så ting som ikke vitenskapen kan bekrefte. gud skåner menneskeheten. jeg tror på gud selvom jeg hadde blitt livredd om jeg plutselig så en skikkelse som ikke var "levende" i den forstand i huset mitt. men man trenger ikke fysisk se gud, men man kan se han fordet om man vil:)
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #59 Skrevet 14. november 2010 Slående argument i grunnen. Virkelig slående.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #60 Skrevet 14. november 2010 Så derfor holder Gud seg heller borte slik at menneskeheten kan slakte hverandre helt på egenhånd?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #61 Skrevet 14. november 2010 han holder seg ikke borte. han er her, men han er ikke ond. han skremmer ikke livssjiten ut av oss. og gud har utstyrt mennesker med fri vilje. er den frie viljen som gjør at mennesker slakter hverandre, det er ikke gud.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #62 Skrevet 14. november 2010 joooda dinosaurene står i bibelen Beskrivelsen av disse dyrene kan vi finne i Job. 40,20 - 41,25. kap 41 Ingen er så djerv at han tør tirre den; hvem tør da sette sig op imot mig? 2 Hvem gav mig noget først, så jeg skulde gi ham vederlag? Alt under himmelen hører mig til. 3 Jeg vil ikke tie om dens lemmer, om dens store styrke og dens fagre bygning. 4 Hvem har dradd dens klædning av? Hvem tør komme innenfor dens dobbelte rad av tenner? 5 Hvem har åpnet dens kjevers dør? Rundt om dens tenner er redsel. 6 Stolte er skjoldenes rader; hvert av dem er tillukket som med et fast segl. 7 De ligger tett innpå hverandre, og ingen luft trenger inn imellem dem. 8 Det ene skjold henger fast ved det andre; de griper inn i hverandre og skilles ikke at. 9 Når den nyser, stråler det frem lys, og dens øine er som morgenrødens øielokk. 10 Bluss farer ut av dens gap, gnister spruter frem. 11 Fra dens nesebor kommer røk som av en gryte som koker over siv. 12 Dens ånde tender kull i brand, og luer går ut av dens gap. 13 På dens hals har styrken sin bolig, og angsten springer foran den. 14 Dens doglapper sitter fast; de er som støpt på den og rører sig ikke. 15 Dens hjerte er fast som sten, fast som den underste kvernsten. 16 Når den hever sig, gruer helter; av redsel mister de sans og samling. 17 Rammes den med sverd, så biter det ikke på den, heller ikke lanse, pil eller kastespyd. 18 Den akter jern som strå, kobber som ormstukket tre. 19 Buens sønn jager den ikke på flukt; slyngens stener blir som halm for den. / 20 Stridsklubber aktes som halm, og den ler av det susende spyd. 21 På dens buk sitter skarpe skår, den gjør spor i dyndet som efter en treskeslede. 22 Den får dypet til å koke som en gryte; den får havet til å skumme som en salvekokers kjele. 23 Efter den lyser dens sti; dypet synes å ha sølvhår. 24 Det er intet på jorden som er herre over den; den er skapt til ikke å reddes. 25 Alt som er høit, ser den i øiet; den er en konge over alle stolte dyr. og du som sier at en morder kommer til himmelen når han etterpå tror på jesus og ikke du selv eks som har vært såååå snilll.....det står det også om i bibelen. det er at et menneske som har drept et menneske får TILGIVELSE av Gud og til å videre være sammen men gud i hjertet sitt. Det at du er såååå snill og ikke tro på jesus..vel det står at man blir IKKE frelst av GJERNINGER...... dømmer ikke, men ville bare argumentere litt hihi
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #63 Skrevet 14. november 2010 Det var ikke et enkelt svar, 23:05, det var pisspreik. Det finnes nok av mennesker som ser ting, ta f.eks de som er psykisk syk og går i psykose. De ser de undeligste og kanskje mest skremmende ting uten å dø. Er du nykristen eller? Virker som du er "våknet" etter noen år på kjøret takket være religiøs hjernevasking... 23:01
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #64 Skrevet 14. november 2010 hvor sa jeg at alle mennesker hadde dødd av å se overnaturlige ting? det har jeg aldri sagt. jeg sa NOEN. både du og jeg vet at noen mennesker ser ting. men er ikke alle som tåler det VETTU
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #65 Skrevet 14. november 2010 Du er virkelig verdensmester i sirkelargument. Det som i vitenskapen er utenfor vår fatteevne forklarer du med noe totalt ukjent som også er utenfor vår fatteevne? Har det slått deg at deler av vitenskapen (foreløpig) er utenfor menneskets fatteevne. Du unngår konsekvent spørsmålet om hvor gud kom fra med argumentet om at det skjønner vi ikke. Skjønner du hvor argumentene dine faller fullstendig på sin egen urimelighet? Dette er for øvrig noe av det mer festlige som har skjedd på BIM på lenge.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #66 Skrevet 14. november 2010 Hvis du bare lurer og ikke dømmer, så brude du vel høre hva folk sier, og ikke bare komme med motargumenter, det høres mer ut som forkynnelse og et forsøk på å omvende "de andre sauer".. Jeg har studert Bibelen, både det nye og det gamle testamentet, Jesu' liv og død, jeg har hørt skapelsesberetningen utallige ganger og jeg prøvde å tro, prøvde å overbevise meg selv om at jeg trodde på Gud. Men jeg innså etterhvert at jeg levde på en løgn, mest for ikke å miste mannen jeg elsket, men om jeg mistet meg selv ville alt være tapt uansett. Kanskje er jeg for logisk anlagt, eller ikke naiv nok. Kanskje jeg er for smart, eller for dum til å godta at det finnes èn allemktig Gud som sitter i himmelen, mens hans fiende, Satan, råder over jorden, men alikevel ikke griper inn og stanser all lidelse, mater sultne barn, leger sykdommer og gjør jorden til et paradis for de rettskafne.. Jeg tror ikke på Gud fordi jeg ikke tror på at han finnes, og at det er opp til menneskene å få jorden til å bli et godt sted for alle å bo på. Dessverre tror jeg ikke menneskene kan greie det, til det er vi for grådige og maktsyke!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #67 Skrevet 14. november 2010 Hva slags eldgammel utgave har du av bibelen? Du vet at det her er krokodillen det er snakk om...?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #68 Skrevet 14. november 2010 har null bevis på at det finnes noen gud
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #69 Skrevet 14. november 2010 Det som blir beskrevet her er vel en drage. Og kall meg gjerne dum.. men de har nå aldri fantes? Hvilken dinosaur har sprutet ild? Nei, den der tror jeg ikke på, desverre! Så man får komme til himmel av sin tro, og ikke gjerninger altså? Jaja...
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #70 Skrevet 14. november 2010 Hahahahahah! Jeg knekker fullstendig sammen av dette her. Det er noe av det mer hysteriske jeg har lest på år og dag. Jeg tror ikke på gud, fordi jeg ikke har noen som helst slags grunn til å tro på det. Hvorfor skulle det være noe mer logisk at gud oppstår ut av ingenting enn at en partikkel gjør det? Nei, jeg ser virkelig ingen som helst grunn til å tro på gud. For det første er det overhodet ingenting ved min tilværelse som skulle tilsi at det finnes en gud. Jeg er tilbøyelig til å godta at det finnes en del såkalte overnaturlige fenomener jeg ikke skjønner stort av, men det plager meg ikke en døyt, og det at det liksom skulle finnes en "skaper" er for meg LAAAANGT mer uforklarlig enn det meste annet. For det andre tror jeg det hadde gjort tilværelsen min langt vanskeligere. Jeg har ikke tid til å gå i kirken hver søndag (eller på julaften for den del), jeg liker å ha muligheten til å ha sex før ekteskapet, gifte meg med hvem jeg vil uavhengig av kjønn og alt annet kristenfundamentalister forteller meg at jeg ikke burde gjøre. Folk skal få tro hva pokker de vil, jeg tror på livet, gleden, kjærligheten, vennskap, gode samtaler, god sex, god vin, god familie og et lykkelig liv. Jeg trenger da ingen gud.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #71 Skrevet 14. november 2010 Tror egentlig ikke at det er noe som helst poeng å skrive her, men skader vel ikke:) Jeg er personlig kristen. Så har vi det på det rene:) Når man skal refere til Bibelen er det veldig viktig og kunne skille på en vesentlig ting. GT og NT. Den gamle pakt, og den nye pakt. Vi lever nå under den nye pakt. Altså NT. Gud ER kjærlighet, Han er ingen sadistisk person som noen vil ha det til, jeg kjenner Han, så det vet jeg veldig godt. Men derimot, når Eva og Adam begikk syndefallet, kom djevelen inn i denne verden vi lever i. Han "tok" over den, Gud kunne ikke være her. Gud og synd går ikke overens. Derfor trakk Gud seg unna.Djevelen er den som vil ødelegge for folk, pervertere ting, skape splid, frykt, han vil INGENTING godt. Vi lever i en åndelig verden, de er de fleste kristne meget klar over. Ellers, hadde vi ikke kunnet be for syke, å se de bli helbredet, så dette senest igår med min venninne. Dere kan seff diskutere på hva jeg så igår, men jeg vet da meget godt hva jeg opplevde På en annen side, Gud sier klart og tydelig at denne verden kan ikke med s i n e øyne se hvem Gud er. Men selv til den mest negative personen her inne, som spyr ut de værste meningene om kristendommen, Gud elsker tilogmed DEG
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #72 Skrevet 14. november 2010 Argument? Tenk over hele greia da. Det er jo helt sprøtt!! Bibelen er nok de første eventyr som ble skrevet antar jeg. Hadde det vært en Gud ville det ikke vært så mye faenskap i verden! Isåfall er det kanskje på tide med en ny "Noahs ark"?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #73 Skrevet 14. november 2010 jeg ler ikke av folk som ikke tror. jeg tror også på jeg tror på livet, gleden, kjærligheten, vennskap, gode samtaler, god sex, god vin, god familie og et lykkelig liv. det tror jeg faktisk ikke bare på, det vet jeg om. men det utelukker ikke gud;) jeg tror på gud
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #74 Skrevet 14. november 2010 bra du er altvitende da, og vet at det ikke hadde skjedd om det fantes en gud. fint verden har deg, o store orakel.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #75 Skrevet 14. november 2010 Ja! Strålende! Hva synes kristenfolket om syndefloden - the sequel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå