Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #126 Skrevet 14. november 2010 hi her sykdommer, ditt og elendighet kommer ikke fra gud men fra djevelen . da gud skapte jorden var det ikke ondskap men bae kjærlighet, men da synden kom inn i verden så kom det onde....
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #127 Skrevet 14. november 2010 om vi hadde vært snille og greie, respektfulle og empatiske hadde jorden vært et mye bedre sted å leve. fordomsfri, ingen terror, ingen psykisk eller fysisk tortur osv osv. jordskjelv, sykdommer osv. hvorfor tror du man har det? hvorfor har man fysikkens lover? anatomi? men hvertfall, om folk ikke hadde forlatt denne jorden, om det så var sykdommer, ulykker eller andre grunner til død, så hadde den blitt overbefolket og alle hadde dødd, hele jorden hadde gått til grunne. alle menensker og dyr hadde blir utslettet. oooooooog de som er troende tror ikke at gud tar fra dem livet vi tror jo faktisk på at livet fortsetter etter dlden.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #128 Skrevet 14. november 2010 ye, menneskenes egen feil, i følge kristendommen. gud er alt godt.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #129 Skrevet 14. november 2010 Så det du sier er altså at Djevelen er sterkere enn Gud?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #130 Skrevet 14. november 2010 kjærlighet er sterkere enn hat
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #131 Skrevet 14. november 2010 Jeg kan med respekt og melde ikke fatte hvordan et voksent rasjonelt menneske kan tro på den historien der. Min mening.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #132 Skrevet 14. november 2010 roger that. empati er en fin ting.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #133 Skrevet 14. november 2010 På hvilken måte da? Om det hadde stemt overhode så hadde jo jorden vært et paradis...
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #134 Skrevet 15. november 2010 Hvorfor er det så få på livssynsforumet egentlig? Tydelig at religion er spennende å diskutere...
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #135 Skrevet 15. november 2010 så du ikke at mennesker har fått fri vilje? mennesker har ikke bare godt i seg, så jorden blir nok aldri et paradis så lenge menneskene oppfører seg som de gjør nå.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #136 Skrevet 15. november 2010 jeg trenger ikke forsvare gud, gjør jeg vel? tro hva du vil, er opp til deg hva du tror på. at et barn er syk har med anatomi, bakterier, virus å gjøre. dør ikke mennesker og dyr blir verden overbefolket og alle dør. verden er langt ifra rettferdig. men vi som tror tror på det rettferdige livet etter døden.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #137 Skrevet 15. november 2010 du trenger ikke argumentere. er frivillig å både åpne og svare på tråden
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #138 Skrevet 15. november 2010 folk kan dømme alle som har forskjellige meninger enn seg selv. folk er eksperter på å dømme, dessverre. men hvorfor dømme? ser ingen grunn til å dømme hverken troende eller ikke troende. hvem er vi til å dømme andre?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #139 Skrevet 15. november 2010 liker du å bli dømt selv kanskje? jaja, deg om det. døm så mye du vil. håper du føler deg bra av å dømme andre.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #140 Skrevet 15. november 2010 jada, fritt frem å mobbe andre, drite ut andre, dømme andre, være usympatiske mot andre. stå på
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #141 Skrevet 15. november 2010 lest gjennom heeeeeeeele tråden nå og fikk med meg en ting fra personene i denne tråden: de religiøse dømmer ikke de ikke-religiøse, men de kommer med motargumenter. mange av de ikke-religiøse dømmer de religiøse og de kommer med motargumenter.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #142 Skrevet 15. november 2010 og vi troende tror kjærlighet er sterkere enn hat. Guds vilje skjer tilslutt. Er liv etter døden hvor det gode seirer. Dette tror vi på. Så får dere tro på det dere vil eller la vær å tro på noe om dere heller vil det. Jeg skakke argumentere for at dere skal tro, tro er noe dere må gjøre ut fra hjerte deres, tro kan ikke tvingens frem. God natta alle sammen.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #143 Skrevet 15. november 2010 02:36 her: Til alle dere som enten vil kalle meg dum, hjernevasket, virkelighetsfjern eller hva dere nå vil så ok. For det morsomme er: det at dere kaller meg det gjør meg ikke til det. Jeg er den jeg er uavhengig av hva dere sier. Jeg har en tro, dere har ikke. Jeg dømmer ingen, og dere dømmer. Jeg er kristen og lar kun Gud, rettferdigheten og kjærligheten selv, dømme meg. Faktisk et godt tips for jantenorge og resten av verden, uavhengig av religion, hudfarge, seksualitet osv osv: ikke døm andre og ikke la deg bli dømt. Vær stolt av den dere er og respekter andre for dem de er.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #144 Skrevet 15. november 2010 Det er med korset rundt halsen og bibelen i hånda, folk har blitt slakta ned og brent på bålet i hundrevis av år, så den må du lenger ut på landet med.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #145 Skrevet 15. november 2010 fordi akkurat de kristene ikke respekterte andre folk. nå må du ikke tro at bare fordi noen kristne oppførte seg slik så gjør alle det. det er mennesker som ikke respekterer hverandre som fører til krig og elendighet.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #146 Skrevet 15. november 2010 Ja, vi syns dere er fryktelig dumme, som tror all verdens elendighet har årsak i menneskets FRIE VILJE og DJEVELEN. Sorry, Gud, du er visst ikke så allmektig likevel gitt. Veldig enkelt å skylde på de to tingene der, når guden deres viser seg ikke å strekke til. Pinlig i grunn.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #147 Skrevet 15. november 2010 kan dra opp mange eksempler hvor religiøse folk dreper andre. kan dra opp mange eksempler på hvor ikke-religiøse folk dreper andre. konklusjon: det er mennesker og ikke religion som dreper
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #148 Skrevet 15. november 2010 gud strekker til. vi tror på livet etter døden, paradiset. men før vi kommer dit får vi oppleve hvordan en verden med fri vilje og ondskap er. uten å ha hatt det hardt vet man ikke hvordan det er å ha det fint heller, eller hva? paradoks det der.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #149 Skrevet 15. november 2010 Snooooork! Ateister har det så mye mer GØY!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #150 Skrevet 15. november 2010 a regner jeg med at du har vært kristen også siden du vet hvordan det er å være begge deler? blonds have more fun.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå