Gå til innhold

ingen dømming her...men dere som ikke tror på Gud, hva er deres argumenter ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

haha det er religion min venn, er en tro. jeg kan tro hva jeg vil, du kan tro hva du vil. du kan kalle meg hjernevasket om du vil, om du føler deg bedre av å rakke ned på emg så go go:), forandrer uansett ingenting.

Skrevet

hi her. har ikke svart mer en et innlegg i midten en plass av alle her ;)

jeg tror på bibelen fordi den er levende for meg. men bibelen var ikke levende på den måten før jeg begynte å tro på jesus i hjertet mitt. bibelen har vært i maaaaange år. koranen, jehova osv har kommet i laaaaaang tid etterpå.....hvorfor det mon tro ? jo det er det bibelen snakker om...falske profeter skal komme frem og mange guder skal tilbes...

for alt jeg vet kan odin hamre på skyer for min del...en evt skapning av gud da, men det betyr ikke noe på min tro uansett :)

gud har skapt mye "rart" han....hvem vet...

Skrevet

Vil man ha respekt selv så må man gi...

De skal jo vite så jævlig om alt som ligger utenfor dems forstand at de forsker seg sinnsvak.. La det som skal skje skje, tiden får vise hva det vil si.. Spekulasjoner kommer man ingen vei med likevel, hvor mange år har de ikke pirka i ditt og datt, har de blitt klokere ? Nei for de holder på enda..

Jeg tror på Gud av mine grunner, fått mine på bevis på det..

Å kom ikke med de "å hva er de bevisa da liksom ?"

Sånne spm kan folk hoppe å drite i.. Har ikke behov for å hyle ut og forsvar hvorfor jeg tror ovenfor noen andre, det spiller meg ingen rolle så lenge jeg selv vet, så kan folk få mene det de vil for alt jeg bryr meg om.

Vet om flere som ikke klarer å lese mellom linjene når det kommer til Bibelen, sier "det sto sånn å sånn, hva skal det gjøre godt da ? "

Ikke vits i gi meg eks på dette heller fordi ja da får dere lurer til dere finner det ut..

Å NEI, ingen som har kommentert her som trenger å føle seg tråkket på tærne.. Har ikke noe med dere spesifik å gjøre.. La folk få tro å ikke tro det de vil..

Hvorfor er det krig i verden mon tro ?? Pga religion.. NEI, fordi mennesker ikke respekterer hverandre for fem flate øre.

Skrevet

Det er ditt argument for ikke å tro på Odin?

Vi vet jo faktisk også at den kristne guden ikke skapte jorden på 7 dager heller slik det står i Bibelen. Og Adam og Eva var jo slett ikke de to første menneskene og de alle stammer fra. Ei heller har det noen gang vært en flom som utslettet alle menenskene på jorden untatt en familie. osv osv

Så Bibelen er det greit å tolke helt fritt, mens den gamle norrøne gudetroen skal forstås bokstavlig og derfor ikke tros på?

Skrevet

kkk osv var ikke gud. er mye kristine har gjort som jeg ikke er enig i, som jeg syns er hårreisende. er mange kristne som er uenig med meg. men vi har hvertfall en ting til felles: tror på GUD.

Skrevet

ja, er ikke religioner som dreper, men mennesker som ikke respekterer hverandre. ser mange ikkereligiøse her som ikke respekterer de religiøse og som atpåtil argumenterer med "religion er roten til krig og alt ondt".

feil, det er mennesker som er det. mennesker som ikke respekterer hverandre.

Skrevet

Det jeg ikke skjønner i kristendommen er om det finnes en Gud, hvorfor er det så mye vondt i verden da? Om det hadde vært noe med en sånn makt, hvorfor blir barn mishandlet til døde? Hvorfor rammes gode mennesker av smerte de knapt kan bære?

Om jeg skulle trodd på Gud, så hadde jeg vært jævlig forbanna på han/det i såfall!

Skrevet

fordi mennesker behandler ikke hverandre som man selv vil bli behandlet

i biblen står det:

"gjør mot andre det du vil at andre skal gjøre mot deg".

mennesker respekterer ikke hverandre, slik blir det krig av.

og hvorfor griper ikke gud inn?

FORDI MENNESKER HAR FRI VILJE

Skrevet

men gud er der, men han styrer ikke den fri viljen. dessverre vil noen kanskje si, men vi har fått den æren av å ha fri vilje, på godt og vondt.

hadde bare alle levd etter

"gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg" og respektert hverandre.. men dessverre..

Skrevet

Haha, nå så jeg at dere allerede har vært innom temaet :)

Skrevet

Sikkert jeg , 23.38, 23.57 og 00.08 som er hjernevaska..Trur det er en som blander litt, men jeg forøvrig har bare skrevet de tre innlegga:) En helt vanlig jente på 23 år, som du gjerne kan mene at er hjernevasket :) Heeelt greit:) Har man ikke mer vettug og komme med en det, så er det jo helt greit:)

Skrevet

"De skal jo vite så jævlig om alt som ligger utenfor dems forstand at de forsker seg sinnsvak.. La det som skal skje skje, tiden får vise hva det vil si.. Spekulasjoner kommer man ingen vei med likevel, hvor mange år har de ikke pirka i ditt og datt, har de blitt klokere ? Nei for de holder på enda.."

Hvor uopplyst går det an å være? Vitenskapen har jo igjennom årtusener funnet ut av utrolig mye som tidligere var "utenfor vår forstand".

Hadde det ikke vært forsket ville vi fortsatt vært på steinalderstadiet og du hadde ikke engang trodd på Gud, men på magien i naturkreftene slik de gjorde på den tiden. "Vitenskapen" hadde forklart veldig mye før menneskeheten i det hele tatt kom så langt at de som ville ha enkle forklaringer på det vi enda ikke hadde funnet forklaringer på oppfant Gud.

Skrevet

Slenger på en bokanbefaling: The God Delusion, av Richard Dawkins.

"The temptation [to attribute the appearance of a design to actual design itself] is a false one, because the designer hypothesis immediately raises the larger problem of who designed the designer. The whole problem we started out with was the problem of explaining statistical improbability. It is obviously no solution to postulate something even more improbable."

Skrevet

For ordens skyld. Jeg som nevnte det med ytringsfriheten har overhodet ikke kommet med en eneste utdritende eller mobbende kommentar i denne debatten, bare så det er sagt. For øvrig satte de kristne norgesrekord i krenkende og mobbende kommentarer i forbindelse med den nye ekteskapsloven. Og nei, jeg skjærer ikke alle over en kam, jeg bare nevner det. Er ikke bare ateister som er store i kjeften. :)

Skrevet

Men hva er da poenget med å tro på en Gud som lar alt slikt skje uten å gripe inn? Han er jo rett ut sagt en stor sadist.

Han skaper seg et lite "terrarium" hvor han kan sitte og se på hvordan menneskene plager og dreper hverandre og unskylder seg med at "dere har jo egen fri vilje" så "hvorfor skal jeg gjøre noe?".

Hadde noen vist slik unnlatenhet i forhold til kjæledyr ville dyrevernet tatt han for lenge siden...

Skrevet

jaja, jeg kanke snakke for andre men jeg dømmer ingen og driter ikke ut noen, mobber aldri og jeg tror på gud. om du vil kalle meg hjernevaska so go for it. håper du føler deg bedre av det, så gjør det hvertfall litt nytte av seg.

Skrevet

hva med sykdommer som ingen rår over? Hvem sin vilje er det? Å nok en gang, han "rydda" opp med syndefloden back in the days, om man skal tro bibelen.

Skrevet

Mange som spørr om dette, hvorfor rykker han ikke inn når det er sååå mye vondt som skjer...

Laaangt tilbake, står skrevet svart på hvit, at menneskene ville bestemme selv og var lei av guds diktering.. Menneskene fikk viljen sin, ser hvordan det har gått, forandringen skal skje når han kommer tilbake..

Det fåtallet som greier å gjøre ting ordentlig, som er forsåelsefull, ikke dømmende, har empati/sympati, som kan pate uten å diskutere eller krangle seg til å ha rett.. De er så få i verden at de blir usynlig, de får ikke en finger med i spillet..

Det er det jævelskapet som har fått full overhånd der...

De voldtar fordi akk de VIL, de dreper fordi det skal gjøre en sak bedre for en selv, de er utro for de ville bare HA den andre.. Egoister som ikke ser forbi fingrende... Sånn gikk det med fri vilje.. Har noe å angre på..

Skrevet

gripe inn i den fri viljen gjør han ikke. han har gitt oss fri vilje. men gud liker ikke at mennesker synder. har du ikke lest adam og eva? ikke ta alt bokstavelig, tolk det. er ikke at folk spiser eple han ikke liker om det er det dere tror...

og han griper inn tilslutt. det tror vi troende, at man har et liv etter døden hvor rettferdigheten seirer.

Skrevet

vi kunne hatt et paradis på jorden om folk ikke var så ekle og slemme og onde mot hverandre.

men vi som tror tror hvertfall at rettferdigheten vil seire tilslutt ;)

Skrevet

Men hvem er det som bestemmer at noen skal få kreft? Alzheimer? Krybbedød?? Vonde ting skjer med gode mennesker hele tiden. Uten at det er mennesket sin feil.

Skrevet

Så om vi alle hadde vært snille og greie så ville alle jordskjelv, vulkanutbrudd osv opphørt å eksistere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...