Gå til innhold

ingen dømming her...men dere som ikke tror på Gud, hva er deres argumenter ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neida. Jeg er skjønt enig med deg i at religion er ulogiske greier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si meg? Har du lest Bibelen i det hele tatt?

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor jeg må argumentere for min tro, eller mangel på sådan. Jeg tror ikke, enkelt og greit.

Skrevet

ulogisk på hva mennesket har kapasitet til å fatte. gud er så mye mer enn hva vi kan skjønne.

men er jo selvfølgelig mennesker der ute som tror de vet alt og alt som menneskene kan forske seg frem til er det eneste som er rett.

Skrevet

Det er litt vanskelig å se hvem du svarer, 22.40. Om det er rettet til meg, så ja.

Skrevet

Jeg tror også at de som tror på Gud kjenner et slags nærvær og bare vet at han eksisterer. På samme måte, som noen kanskje kan bare vite at man er gravide, før de har tatt en test...De bare vet det...

Skrevet

Ja, hvorfor skulle man ikke tro på noe som er ulogisk, utenfor menneskelig fatteevne og fullstendig udokumentert, liksom. Feel tha groove, mate.

Skrevet

du må ikke, ingen tvang deg inn for å svare i denne tråden

Skrevet

Den enkle versjonen er jo å si "Gud har skapt det." Den vanskelige versjonen er å finne ut av hvordan ting faktisk henger sammen. Det er det vitenskapsmenn har gjort i uminnelige tider og de har kommet langt, men siden det er komplisert har de selvfølgelig ikke funnet alle svarene enda.

Hvor tror du vi hadde vært om alle hadde trodd på Gud og latt være å prøve å finne de virkelige svarene til livets gåter?

Skrevet

Les Richard Dawkins The god delusion.

Skrevet

noen har en evne til å tro at noe er større enn "vitenskapen". noen kan faktisk føle kjærligheten og føle gud. andre derimot har ikke åpnet opp sperringene sine men "ser" kun det forskerne forteller.

Skrevet

Har dere noen gang tenk over hvor f. eks. Jupiter er plassert akkurat hvor den er ??

Hadde ikke Jupiter vært akkurat der den er hadde ikke vi sittet her og diskutert dette...

Tilfeldig at Jupiter havnet akkurat der? Neppe...

Skrevet

Jeg tror ikke på gud, fordi jeg tror på helt andre ting, ingen ting jeg trenger å argumentere for. Ber ikke de kristene argumentere for hvorfor de tror på gud, eller hvorfor de ikke tror på det jeg tror på.

Til tross for min syndige mangel på kristen tro må jeg påpeke et parr feile påstander.

Å tro på gjenferd, synske mm er ikke forenelig med den kristene tro, å tro på, ta del i eller påstå man selv er synsk osv er ifølge den kristene tro synd.

Dette mer rosa giraff, spagetti monster mm, at man ikke skal vite hvordan "gud" ser ut er også tull, for det står helt klart at gud skapte adam i sitt eget bilde, altså han har dersom du på død og liv skal påstå at han eksisterer mennskelig form.

Jeg respekterer religion, men sellektiv religion er tull. Skal du være kristen må du lese og forstå "de hellige skrifter" og SPESSIELT dersom du skal kunne føre en saklig debatt om temaet :)

Skrevet

Du har visst ikke knekt koden for hvordan innleggene her legger seg du pila?

Skrevet

mange tegn på at gud finnes. etter jeg begynte å tro på jesus så kjente jeg det ble et helt annet hjerte i meg selv. jeg ble liksom åpen til sinns og ikke hadde noe tomrom i meg. jeg ser naturen på en annen måte en før jeg trodde. naturen er liksom levende på en annen måte.

et menneske kan ikke bare BLI til av seg selv....se på alt det fantastiske på kroppen og inni kroppen vår. samt at jorden ligger på det perfekte sted for at vi skal kunne leve osv...

les denne siden :)

http://www.gotquestions.org/norsk/eksisterer-Gud.html

Skrevet

TIlfeldig er det ikke. Naturlovene virker også i universet.

Skrevet

Etter et visst antall svar med undersvar, legger de seg - i min nettleser i hvert fall - i tilfeldig rekkefølge, 22.45. Det er nok guds vilje.

Skrevet

Javisst. Eventuelt er de bare litt skrudde. Eye of the beholder.

Skrevet

Hva er argumentene på hvorfor man er troende da? Siden ikke-troende må rettferdiggjøre det med argumenter?

Jeg tror ikke på en gud, fordi jeg ikke tror det var en bevisshet som skapte universet og jorden. Akkuratt der tror jeg på vitenskapen.

Biblen har mangler. Hvor står det om dinosaurene som regjerte jorden mye lenger enn hva vi har eksistert for eksempel?

Jeg tror man kan være ett godt menneske uten å legge en gud til grunne for det.

Og om det finnes en gud, så fortjener han ingen lovprising. For i mine øyne er han da på ingen måte bedre enn satan selv (tror du på den ene må du tro på den andre)

Kun troende skal få plass i himmelen, eller noe slikt svada. Så det vil si at en massemorder som blir frelst på sitt dødsleie kommer til himmelen, mens jeg som ikke tror, som er det beste mennesket jeg kan være skal få brenne i helvete som straff.

Jo, takk du.. Da skal jeg heller gjøre det!

Tror forøvrig på et liv etter døden/evt. gjenfødelse, dimensjoner, gjenferd, liv på andre planeter og slike ting.

Skrevet

Da tror jeg faktisk at noen hadde en finger med i spillet når det gjelder denne naturloven...med tanke på hvor uendelig stort verdensrommet er så havnet Jupiter akkurat på riktig sted for at vi skal kunne leve relativt trygt for astroider, kometer o.l.

Skrevet

De ligger helt logisk. Med det innlegget du lurte på ser man jo helt tydelig hvilket innlegg det kommenterer.

Skrevet

mitt argument: alt kan ikke forklares med vitenskapen.

gud er noe som er mer enn hva vi mennesker noen gang kan forske oss frem til. så de hullene vitenskapen har, som ffks ørste partikkel off all time, står gud bak.

han har laget naturlovene og med dem + hans kjærlighet han passer på sitt skaperverk.

hvem skapte så gud? det har jeg sagt: han er mye mer enn vitenskap og hva mennesker kan noen gang fatte. så han har alltid vært der. helt umulig for menneskene å fatte.

kan man si dette om de vitenskapelige tingene: "de første partiklene har alltid vært her, vitenskapen har mye mer enn hva vitenskapen og mennesker noen gang kan fatte"? nei.

i bibelen står det 2 skapelser. min tolkning: drit i hvordan verden ble skapt, det er ikke viktig". jeg tror 100% på darwins teori og ja, jeg er kristen. tror at evolusjonen var guds plan :) Så ja, de kristne som ikke tror på darwin, men på adam og evateorien syns jeg at er naive. jeg tror noe annet enn dem, men tror på gud, den hellige treenighet ;) så jeg er kristen.

og alle er utstyrt med fri vilje. mange synder og man kan bli tilgitt om man angrer. er tross alt menneskelig å gjøre feil, skal mye til å innse sine feil og er gudommelig å tilgi<3

Skrevet

jeg bare rett og slett tror ikke på han, fordi jeg ikke har noen grunn til det. Jeg har rett og slett aldri blitt overbevist om det at finnes en gud, selv om jeg har vært aktivt medlem i kristne kretser. Jeg måtte melde meg ut, fordi jeg klarte aldri å bli ovebevist.

Men det er ikke det jeg ikke tror at finnes mer mellom himmel og jord enn vi aner. Men en bestemt gud tror jeg ikke på. Men jeg tror at det finnes fenomener som gjenferd. Men jeg tror at det finnes en logisk forklaring bak, som vi ikke har funnet ut av ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...