Gå til innhold

ingen dømming her...men dere som ikke tror på Gud, hva er deres argumenter ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

noen tror ikke på ting de ikke kan se med egne øyner eller ting som ikke er vitenskapelig bevist. noen tror verden kun er slik vitenskapen forteller dem. naivt?

Skrevet

Hva er ditt argument for ikke å tro på den allmektige rosa giraffen med lilla flekker som styrer verden?

Skrevet

trenger man argumenter for å ikke tro på noe ut over at man ikke tro?

ser ingen grunn til at det skal finnes en gud

Skrevet

Ingenting tilsier at det eksisterer noen gud, ingen av de store religiøse skriftene er spesielt logiske og naturvitenskapen har forklart veldig mange av fenomenene som tidligere har blitt tilskrevet guddommelighet.

Hva er ditt argument for at du ikke tilber det flyvende spaghettimonsteret?

Skrevet

man skal ikke vite hvordan gud "ser" ut. er likegyldig om han er en rosa giraff med lilla flekker, u see?

Skrevet

Da tror du vel heller ikke på gjenferd, synske personer o.l heller da??

Skrevet

Hva i all verden får noen til å tro på noe det ikke finnes et eneste tegn på at eksisterer?

Bare lurer...

Skrevet

dere som skriver slik "lilla elefant og flyvende spaghettimonster" har ikke skjønt noen ting. man skal ikke vite åssen gud ser ut, eller om han har noen utseende forenelig med våre sanser at all. om han ser ut som spaghettimonster eller rosa elefant har ingenting å si. er kraften og kjærligheten hans man tror på.

Skrevet

Trenger man et argument for å ikke tro på noe som ikke eksisterer?

Skrevet

fks hvem skapte de aller førte partiklene i rommet, eller hvem skapte rommet osv osv. har DU noen forklaring på det som er så utrolig "logisk"

Skrevet

Nei, hvorfor skulle du dømme? Kan man dømme noen som ikke tror på noe som ikke finnes? Alle guder ble funnet opp for at menneskene skulle ha noen å takke når avlingene/ livet var godt, og noen å forbanne/ be til når livet gikk på tverke. Man ofret til disse menneskeskapte gudene for å få gode avlinger. I dag har en del av oss fått med seg det faktum at religion er kultur og historie, men det eksisterer selvsagt ingen guder. Ikke at jeg dømmer noen :-)

Skrevet

"Det flyvende spaghettimonsteret" er vel ikke akkurat en beskrivelse av noe utseende?

Spørsmålet mitt var hva som er HIs argumenter for ikke å tro på nevnte skikkelse fremfor en skikkelse/kraft/whatever som kalles Gud. De er omtrent like godt dokumenterte.

Om det er snakk om den bibelske gud, synes jeg forresten ikke vedkommende virker det minste kjærlig. Mer ond, herskesyk og temmelig sadistisk anlagt, om enn belemret med en treenig sønn som er litt mer på hippiekjøret med sandaler, peace and love.

Skrevet

Om man må ha en forklaring på hvordan en universalbegynnelse oppstod, er det jo like vanskelig å forklare gudens opprinnelse som første rompartikkels opprinnelse?

Skrevet

vend det andre skinn til

gjør som andre det du vil at andre skal gjøre mot deg

tro håp og kjærlighet

tilgivelse

kan fortsette i det uendelige.

hva er så hatsk med dette

Skrevet

jaja, hvem kapte grunnlaget for fysikkens lover. du skjønner ikke hva jeg mener. du har ingen sterk sak her.

er noe der ute som er utenfor vår logiske fatning tror jeg.

Skrevet

gud er noe utenfor vår logiske tenkning, men det skjønner kun dere kun når det brukes til deres fordel tydligvis.

Skrevet

Så ditt argument for å tro på Gud er at vi ikke enda har funnet bakgrunnen til The Big Bang?

Du tror altså på en Gud som satte ting i gang for så å gi fullstendig F i hele universet, i hvert fall vår del av det...

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg tror på, men tror det finnes noe der ute, men vet bare ikke hva...

Ang fakta, så er det bevist at det det faktisk het en mann som heter Jesus på den tiden. Men hvor mye av historien som faktisk er bevisst å være sann, vet ikke jeg.

Jeg diskuterte tros spørsmålet med en som var kristen. For meg, så var The big bang logisk. Men for han, som er kristen, så synes han at noe så fantastisk som naturen og hvordan mennesker er skapt, ikke bare kan være en tilfeldighet og må være skapt av en Gud. Jeg har aldri tenkt på det på den måten, men tenk hvor unike vi mennesker egentlig er skapt. Bare det at et lite embryo, kan bli et vakkert lite barn. Det er ganske unikt å tenke på...Er det hele en tilfeldighet?! Ikke vet jeg.....

Skrevet

Hmmm... Bare et skudd i blinde dette her, men kanskje derfor det heter å TRO?!?!

Selv TROR jeg det finnes mer i verden enn hva man kan forklare med naturvitenskapelige metoder. Mener faktisk det er passe naivt å tro at verden er så enkel....

Skrevet

Vend det andre skinn til...?

Jeg tror jeg dauer...

Er det lammeskinn eller reveskinn du tenker på da?

Skrevet

Hehehe, det høres temmelig sadistisk ut å få folk til å vende skinnet sitt :)

Skrevet

"Farao gjør ikke som jeg sier, la meg kverke alle småguttene jeg finner"

"Kjerringa til Lot gjør ikke som jeg sier, la meg forvandle henne til en saltstøtte"

"Den dama ble voldtatt i en by, hun kan ikke ha skreket høyt nok, stein henne!"

"Eva gjør ikke som jeg sa, forvis dem til evig synd og la like gjerne alle deres etterkommere fødes syndige"

"Noah er den eneste som er litt kul her, ass, vi drukner resten, dere, tjohei"

Eller sier du at gudeduden er personlighetsspaltet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...