Gå til innhold

Hvorfor er det sånn at man kan få silikon på statens regning men å fjerne uønsket, sterkt skjemmende hårvekts må du betale fra egen lomme ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

så du mener 22:56 at om du er skamfull over noe som VISES så skal du få støtte?tror ingen går rundt å vifter med kjønnsleppene sine,men noen har så store kjønnslepper at det er hemmende for de og de tør ikke ha sex fordi de synes det er helt forferdelig.skal de ikke få støtte for dette de da?

hva om man ikke har grunnsykdom i tenner som du kaller det,bare jævla dårlige tenner?får ikke dekt dette.

stive muskler:er ikke bestandig fysio hjelper,noen får veldig god hjelp med alternativ behangling,men blir dette dekket?nei

Nese:om man har en forferdelig stygg potetnese som man hater så mye at man ikke vil se seg i speilet så får man ikke dekket dette av staten.

Inngrodd negl:greit,trekker den tilbake.

jeg kan godt komme med enda flere eksempler,men jeg rekner med at du skjønner poenget mitt?HVOR SKAL DENNE GRENSA GÅ DA?

Skrevet

Du vil få hjelp, Linnis..... Og det gratis, til og med blå resept på medisinene. At du ikke vil benytte deg av det, er en helt annen sak.....

Skrevet

Jeg har utrolig mye hår og har et helt fint liv. Men ikke før jeg forsonte meg med barbering. Før det brukte jeg store summer på elektrolyse, voksing og laser. Ingenting hjalp. Jeg brukte bare opp pengene mine til noen dumme hudpleiere som hele tiden sa at det kom til å virke.

Så en dag barberte jeg ansiktet og har siden gjort det hver dag. Fikk et helt nytt liv. Vet når jeg går ut om morgenen at ingen kan se problemet mitt. Hvis jeg skal vokse som hudpleieren mener må jeg vente til de har en viss lengde + det koster penger. En gammel myte er at man får mer hårvekst av barbering. Det stemmer ikke! Og hvis man har så store problemer at man ikke kan gå ut har det vel ingenting å si. Få det vekk og kom dere ut. Jeg fikk faktisk et nytt liv etter at jeg begynte barberingen. Har gjort det i 20 år. Ingen bivirkninger. En kjapp barbering i fjeset hver morgen og kveld. Tar et halv minutt! Koster veldig lite.

Jeg er enig med de lenger oppe som mener at man ikke kan få støtte for alt. Og ivhvertfall når det ikke virker. Har man mye hårvekst vil man ha det resten av livet. Sånn er det bare. Gjør heller noe med det enn å tro på mirakel.

Hilsen gift, barn og en mann som faktisk vet om at jeg har hår!

Det er til å leve med når du tar konsekvensen av det.

Så kan jeg ellers nevne at jeg har små bryster og ikke verdens fineste nese. Men det er også til å leve med.

Mange sier faktisk at jeg er søt. Så får jeg fokusere på det heller.

Skrevet

Den skal gå der hvor vi som skattebetalere er villige til å la den gå.

Og tenk bare over hva du selv kunne tenkt deg å få dekket, og trekk grensen der. Eller skal de uten slike problemer som mye hårvekst få bestemme hva de med hårvekst kan trenge? Eller kviser. Lettere å se andre har kviser, enn å ha dem hver dag selv. trenger jo ikke å få dette dekket, da flesteparten ikke er så plaget?

Skrevet

"Den skal gå der hvor vi som skattebetalere er villige til å la den gå."

du vet at "vi" skattebetalerne består av millioner av mennesker?forventer du at vi alle skal være enige om hvor denne grensa skal gå?

det som noen synes er et problem er ikke et problem for andre,selv om de har det samme problemet.

det er jo umulig å sette EN grense her.

som jeg sa tidligere:det som er livskvalitet for meg trenger ikke nødvendigvis å bety livskvalitet for deg.men tar jeg feil jeg da eller..?

Skrevet

Javel, så har du forsonet deg med hårveksten i ansiktet. Betyr det at alle andre må forsone seg med å se ut som en bavian ?

Synes det er helt jævlig å gå rundt sånn her. Jeg har gått inn og ut av depresjoner helt siden jeg kom i puberteten pga dette! Jeg gråter fortvilet hver eneste gang jeg må "forsone" meg med tanken på at jeg skal gå rundt sånn og at andre skal se meg slik.

Det er belastende for en kvinne å ha et bryst, det er belastende for kvinner å ha berhåring som en mann..

Skrevet

har du i det hele tatt prøvd å bli kvitt håret ditt?høres jo ikke sånn ut om du venter på støtte fra staten...

og om du har prøvd alt:hva hjelper vel støtte fra staten da om du allerede har prøvd det som er å prøve?

jeg skjønner ikke helt...

Skrevet

Man får ikke dekket laserbehandlinger, peeling eller andre ting.

Man får dekket medisiner....medisiner som ikke fungerer. Tetralysal feks, eller roaccutan. Funker ikke.

Siste jeg hørte var botox. Så da skal jeg sende inn en søknad om botox. (not)

Jeg mener fortsatt at man ikke kan kreve at staten skal betale for ens skavanker, for alle har et eller annet som plager enn, og noen i mer alvorligere grad enn andre. Går det på livskvalitet, burde man betale selv. Be venninna di ta op lån i banken og finansiere det selv. Pengene skal rekke til andre litt mer "alvorlige" ting enn hårvekst. (Joda, jeg skjønner at det er hardt for venninna di og at det er helt sikkert forferdelig å ha så mye hårvekst, men ærlig talt!)

Skrevet

Levd med problemet siden puberteten. Hva tror du da ? Jeg har vokset, nappet og barbert meg grønn.

Skrevet

Ja, men det virker ikke som om du vil hjelpes! Her kommer jeg med gode råd og du er skikkelig vemmelig. Det er klart hvis du vil bruke hele livet ditt på hvor grusomt du har det vil du aldri få det bra. Hårene vil faktisk aldri forsvinne helt av seg selv. Så du har faktisk bare et valg; lev med det.

En annen ting er at hvis du ikke vil barber er det helt greit. Men da må du prøve noen av de andre metodene (som er dyre). Men hvis alt avhenger av det så får du prioritere det da.

Men det jeg prøver å si er at du aldri kommer til å bli hårløs. Ingenting av det som er på markedet vil løse alle dine problemer og derfor forstår jeg faktisk at staten ikke vil betale.

Klart det er belastende for en kvinne å ha hår som en mann! Helt enig. Men skal du bare legge deg ned og dø??????

Du kan faktisk barbere deg og ha et fantastisk bra og fint liv!

Men det er ditt valg.

Skrevet

Du sier at du har prøvd alt. Hva vil du at staten dekker for deg om du allerede vet at ingenting hjelper?

Vil du at staten dekker voks for deg annen hver dag? Eller? Bruk av barberhøvel?

Skrevet

Har du ingen penger da? Jeg har tatt laser og det virket ikke. Du kan velge og ikke tro meg. Men det er jo ikke så dyrt at du ikke kan prøve det? Hvorfor har du aldri prøvd det? Du kan vel ikke forlange at staten skal betale noe som ikke virker?

Du må nok bare forsone deg med dette, enten du vil eller ei.'

Hilsen en som har prøvd det meste og har det bra.

Skrevet

Spørsmålet her var jo hvorfor man kan få silikon, men ikke hjelp til ekstrem hårvekst. Jeg må da virkelig si at det er verre for en kvinne å ha hårvekst som en mann, framfor å ha små pupper.

Men det heller bunner i nedsatt livskvalitet, så det bør være på lik linje. Alt eller ingenting!

Skrevet

Man får IKKE silikon fra staten om det ikke er drastiske ting i bildet, som å mangle en pupp pga brystcancer eller annet. Man kan ikke søke om silikonpupper fra staten. Da har du misoppfattet. Men mener du kanskje brystreduksjon, eller brystjustering?

Skrevet

Har bare lest tråden her, og det er mange som skriver at de kjenner folk som har fått det. Pga. at de sliter psykisk. Men for all del, det er godt mulig det er løgn.

Skrevet

Det er fakta at man kan få silikon fra staten pga varierende psykiske belastninger med små bryster og korrigering på forskjellig grunnlag.

Kvinner kan få en lasertype godkjent, kun for ansikt. Denne laseren fungerer dårlig.

Det er kommet nye laser typer som fungerer bedre. Det er en kjent sak at hudpleiesalonger gir pengene tilbake( hvis du bruker en kvalitetssikret salong) om håret vokser like stritt og 100% tilbake. Et område kan trenge 2-3 behandlinger før hele området er hårfritt.

Å fjerne så mye hår som kvinnen over på linken har vil ta over 1 år.

pga de forskjellige vekstfasene til håret.

http://www.dermis.net/dermisroot/fr/35906/image.htm

Hvorfor skal ikke dette bli refundert fra trygdekassa på linje men andre psykiske belastninger som blir korrigert med kirurgi ?

Ser en større grunn for å få dekket dette en skjev nese ..

Skrevet

Hvorfor i allverden kvitter hun seg ikke med hårene selv, betaler selv for behandling. Uansett hvor dårlig råd hun har kan hun spare om det betyr så mye. Utrolig tafatt og dust. BETAL SELV IDIOTER, ikke sitt å sutre. Det er ikke meningen alle skal bidra med våre skattepenger for pupper og hårvekst. Har selv fikset puppene på min regning. Jeg har ikke masse penger, men sparte.

Skrevet

det vil jeg også ha et svar på 11:26,hvorfor sitte å vente på staten?!gjør noe selv da!

Skrevet

Det plager meg at klærne mine er lite pene og at jeg har dårlig smak. Burde stten dekke nye klær og en personlig shopper for meg da?

Jeg skammer meg foresten over bilen min også. Tror nok jeg hadde blitt lykkelig om jeg hadde hat en bugatti veyron. Burde staten dekke det også?

Skrevet

veldig rart hun ikke har fått noe råd fra legen sin.

Har hun sagt dette til legen sin?

Jeg har pco og snakket med legen min om dette, har sjenerende hårvekst i ansiktet. Og legen skrev et skriv om at jeg har kronisk sykdom som trenger behandling. Tror ikke han skrev mer.

Jeg gikk til laserbehandling (har ikke gjort dette mer på noen år siden man ikke kan ta laserbehandling når man er gravid og ammer)

Og tok vare på kvitteringene i en kovolutt og når selvangivelsen kom, la jeg dette skrivet med fra legen og skrev av 9800 kr på sykdomsutgifter.

Skrevet

Jeg synes heller IKKE at silikon burde bli dekket av staten jeg da, men brystreduksjon ved ekstreme tilfeller forstår jeg. Da folk med veldig store bryster ofte får vond rygg og nakke.

Skrevet

11.45:

Var det fastlege eller spesialist (gyn, huslege?) du snakket med dette om? Ba du bare om å med en bekreftelse på sykdom? Og har du fått igjen noe? Skrev du kun at det var for sykdommen, eller forklarte du hva pengene var brukt til? Jeg har PCOS, og er til behandling for dette på riksen. De har anbefalt meg å gå til laserbehandling. Skal inn til laserbehandling etter at graviditet/amming er ferdig, men har belaget meg på å betale selv da jeg ikke kan få behandling på riksen. Har laserbehandlingen hjulpet for deg?

Skrevet

Skulle være hudlege.. Ikke huslege :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...