myboylollypop Skrevet 14. november 2010 #1 Skrevet 14. november 2010 erfaringer? hvor ofte gir dere barna deres minifom?
sillyfilly og Olivia Skrevet 14. november 2010 #2 Skrevet 14. november 2010 Det varierer veldig. En må bare prøve seg frem. Noen har god effekt av sukkervann andre har god effekt av Minifom.
bitthen Skrevet 14. november 2010 #3 Skrevet 14. november 2010 Minifom hadde ingen effekt på min, Da var sukkervann bedre. De må bare vokse det av seg tror jeg da... Jeg kuttet ut alt, satte meg på diett. Det gikk ikke over før han var 3,5 mnd,.,,
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 14. november 2010 #4 Skrevet 14. november 2010 Minifom virket på min gutt, han fikk ca 15-20 dråper før hvert måltid. (det står 10 dråper på pakken, men både helsesøster og apotek-damen sa vi kunne gi opptil 20 dråper). Sukkervann virket også, men det er mer "der-og-og-da", når han skriker skikkelig og har veldig vondt... det er ikke forebyggende.Minifom har en mer forebyggende effekt. Du kan fint bruke begge deler. Bruk sukkervann når han har skikkelig vondt og minifom før hvert måltid Men.. det som virket aller best for luftsmertene til guttungen min, var å bytte flasker (han får bare mme).. vi byttet til dr browns flasker, og etter det blei han en ny gutt
Mamma's Magic Skrevet 14. november 2010 #5 Skrevet 14. november 2010 Vi fikk beskjed (på kiropraktorsenteret for barn) om at sukkervann til babyer kan gi diabetes. Så vær forsiktig med det!
Gjest Skrevet 15. november 2010 #6 Skrevet 15. november 2010 Vi fikk en helt ny baby når vi ga ham Minifom, det fungerte kjempebra! Sukkervann var helt uten effekt, så de er forskjellige disse små... Vi ga 10 dråper før hvert måltid. Kuttet det gradvis ut når han var 2,5 mnd, da var han blitt mye bedre.
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 15. november 2010 #7 Skrevet 15. november 2010 Sukkervann ga ingen effekt hos lillejenta mi. Begynte med minifom om lørdag ettermiddag og tar til hvert måltid. Jeg tar 10 dråper som det står. Ikke blitt noe bedre enda i hvertfall.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 15. november 2010 #8 Skrevet 15. november 2010 Prøvde Minifom på tulla vår ei ukes tid.. noen ganger syntes jeg det funket, andre ganger ikke.. det jeg har problemer med, er at det står at hun skal få før hvert måltid.. Selv om hun vil ha mat igjen 30-60 minutt etter forrige måltid? Har ikke turt å gi henne så ofte, så kan hende effekten har uteblitt av den grunn.. Det som har funket best er sukkervann.. men dette vil jeg ikke bruke så ofte. men bruker det kanskje en gang på kveldstid når vondten virker som den er værst. Da roer hun seg ganske fort.. men dette varer ikke så lenge. Helsesøster sier det også "bare" kan være småbarnsuro.. men jeg er overbevist om at jenta vår har det vondt. Hun spenner seg, vrir seg og gråter med en gang hun har drukket noen minutter. Har også lest om for mye formelk.. men vet da pokker hvordan skal jeg vite om det er luft, småbarnsuro, formelk eller noe jeg har spist? Til å bli gaaal av! Hjeeelp! stakkars jenta vår..
mamme te snart 3 Skrevet 15. november 2010 #9 Skrevet 15. november 2010 Eg syns det virkar..med begge deler... men og att ein tar miniformtabblettar sjølv kan hjelpa..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå