Gå til innhold

kan man ha hoste som ikke går over av seg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg hoster og hoster og hoster. har vært sånn i 2-3 uker nå og det blir ikke bedre. er ikke forkjølet eller noe. bare hoster, også kommer det slim fra lungene... haha.. ekkelt, jeg vet.

jeg gidder ikke gå til legen om det går over av seg selv, men det er jo litt rart at det bare er sånn så lenge

Skrevet

Javisst. Astma, KOLS, tuberkulose... =P

Eller bronkitt, lungebetennelse, langvarig uspesifisert luftveisinfeksjon osv.

Ta deg en tur til legen, du.

Skrevet

Husker jeg var sånn i fjor.. leeenge. Jeg var skikkelig forkjølet i forkant da. Feber og sengeliggende i en ukestid deretter en intens hoste i 3 ukers tid med litt slim ja.. :P

Det gikk helt bort etter en mnd tid mener jeg å huske :)

Skrevet

haha.. da satser vi på at deter kolsen som har tatt meg :P

Skrevet

Tipper du har en atypisk lungebetennelse. :) Hadde klamydialungebetennelse sjæl her på forsommeren (herlig, I know), så ta deg en tur til legen, du. Men bedre at du får opp dritten, enn å føle at du kveles.

Skrevet

klamydialungebetennelse?... haha.... sykeste navnet i verden. det høres ut som man har hatt sex med lungene

Skrevet

Det heter mykoplasmalungebetennelse (atypisklungebetennelse). Det er ikke klamydia, men en bakterie som er beslektet med klamydia. Jeg har det nå, det er noe skikkelig dritt. Det begynte med hoste i noen uker før jeg ble skikkelig dårlig.

Skrevet

Ja, det er absolutt ikke samme bakterien som den du får i underetasjen. :) Bare fornavnet som er det samme. Ellers hadde jeg hatt et par fjær å plukke med en viss herremann her i huset, trur jeg. :) Nei, men fra spøk til halvor: Langvarig hoste kan gjerne forsøkes utredet.

Skrevet

Og du, tante grusom master of law: klamydia- og mykoplasmalungebetennelse er ikke det samme. :)

Skrevet

Jeg hostet 3-4mnd vinteren for 2år siden og i flg lege var det ingenting å gjøre med det annet enn å vente til det gikk over. Og det gjorde det når det ble varmere i været... Jeg hostet ikke hele tiden, men hvis jeg feks gjorde noe fysisk anstrengende, som å ha dårlig tid til toget, så hostet jeg halve dagen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...