sillyfilly og Olivia Skrevet 14. november 2010 #1 Skrevet 14. november 2010 Jeg er sliten av å stresse med leggingen. Jeg har hatt en unge som bare legger seg og det er det. Men nå virker ingneting.. Jeg har prøvd en slags mild metode av ferber med å gå inn og ut hele tiden og hysje og gå ut igjen når ungen er rolig, Jeg har prøvd å gi henne mat og melk og vann og kos.. Hun er trøtt. Kjempe trøtt.Mest sannsynlig overtrøtt. Jeg er også trøtt. Og NULL hjelp fra mannen som bare sier "ta ho opp da!" Hvis jeg tar henne opp er jeg garantert at hun ikke sovner. Og så kjefter jeg fordi jeg er sliten og stressa også blir han sur og så krangler vi pga av at ungen ikke sover. Åh.. Nå fikk jeg ut litt frustrasjon. Må bare tenke på Brianna. Jenta som ikke ble mer enn 6 mnd gammel pga fæle foreldre.
kiwegian Skrevet 14. november 2010 #2 Skrevet 14. november 2010 Har hatt et par omganger med dette her også. (Han er nå 9mnd. dette var da han var 8.) Det begynte etter at han fikk ligge noen morgener i vår seng, samt at vi var på hyttetur og han lå ved siden av meg i sengen. Etter det, våknet han etter en halvtime og ville sove med meg. Jeg fant ut at det måtte være dette, siden jeg da hadde gått igjennom og utelukket at det var sykdom, feber, sult eller lignende, Det jeg da gjorde, var å starte som du, ferber metoden. Gikk inn, roet, la han ned, sa god natt, gikk ut. Han begynte igjen, gjentok og denne gangen ventet jeg lengre før jeg gikk inn. Gjorde dette noen ganger og økte tiden mellom, og til slutt gikk jeg ikke inn. Det var forferdelig å høre på skrikene. Fikk skikkelig vondt i mammahjertet!! Men han ble sliten og sovnet etter ikke så lenge. Gikk da inn og la la han ordentlig og bredde over han igjen, kysset han på pannen og hvisket god natt. Og dette hjalp! Istedenfor dagesvis/ukesvis slapp vi unna med et par dager. Det skal sies at han heller aldri har vært vanskelig å legge, men han er gammel nok til å skjønne hvordan han vil ha det, og hvordan han skal få det Heldigvis prøver/klarer mor å gjennomskue han og være konsekvent, men på en kjærlig måte Og ja, det gjør vondt i mammahjertet å høre dem skrike, du vil gjerne gå inn og bare holde dem, men.. på sikt.. Prøv ferbermetoden litt til, og ikke gi opp. Hun går nok bare igjennom en periode hvor hun ikke vil være alene, vil være med mamma! Hvor gammel er hun forresten? Lykke til! Håper det var litt til hjelp ihvertfall, babyer er jo forskjellige
sillyfilly og Olivia Skrevet 14. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. november 2010 Hun er 10 mnd. Sovnet til slutt. Jeg tror hun hadde litt vondt i magen eller noe for hun bæsjet to ganger. Men det er utrolig slitsomt når hun holder på sånn. Heldigvis ganske sjeldent. Hun er utspekulert. Hun vet hva hun må gjøre for at jeg skal ta henne opp. Jeg må innrømme at jeg gav opp. Når hun blir hysterisk så klarer jeg ikke mer. Så jeg tok henne opp litt, gav litt kos og lot henne leke litt. Så prøvde jeg igjen.
abella Skrevet 15. november 2010 #4 Skrevet 15. november 2010 Jeg vet ikke helt hva slags rutiner dere har på dagsoving, men for oss har vanskelig legging alltid vært et sikkert tegn på at vi må kutte ned på dagsovinga. Da han var 9,5 mnd ble han vanskelig å legge (hadde alltid vært en drøm tidligere). Da kuttet vi ned til 1 dupp. Etter 2-3 dager, var han igjen en drøm å legge, kunne bare putte han i senga og gå ut av rommet. Han sov da fra ca kl 12-14 og la seg kl 19.30 for natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå