Gå til innhold

Har dere det helt mørkt på rommet til minsten, eller svakt lys?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis babyen har eget rom eller seng på rommet deres, har dere på noe lys, sånn at det ikke er helt mørkt når babyen skal sove? Jeg legger han i seng, synger en nattasang og sier god natt for så å slå av lyset å gå ut. Men han har blitt litt urolig i det siste, men sovner til slutt.. Kan han synes det blir litt "tøft" at det bare plutselig blir helt mørkt? Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tar kveldsstellet som er på rommet. Skrur så av lyset når jeg er ferdig med det, og sjekket at alt er på plass for legging (dyne, pute, kos og sutt, nedtrukket rullegardin osv). Så går vi ut og sier natta til pappaen, går inn på det mørke rommet med døren litt åpen. Så synger jeg nattasangen for henne mens jeg holder henne. Legger henne ned, sier god natt og lukker døren. Jeg ville kanskje slukket lyst før jeg gikk inn, men vet ikke hva som er best jeg. Mi lille skjønner i alle fall at det er natt, og hun legger seg til å sove med en gang. Hun er 6 mnd.

Skrevet

Slukker lys på rommet før jeg ammer han i senga. Har en liten nattlykt som er på mens jeg ammer. Før sang jeg nattasang, men han vil bare sove, så det sluttet jeg med. Kysser han på panna, sier vi elsker han og går. Det er helt mørkt på rommet.

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Vi har et lite nattbordlys som står på frem til vi legger oss selv. Han sovner så fint likevel, så det hjelper oss når vi må se til han. Vi tar kveldsstellet på badet, ammer og synger for han i dobbeltsenga, legger han i sprinkelsenga, sier god natt og gir et kyss. Vi har kun nattbordlyset på når vi ammer og synger og.

Skrevet

lyset på gangen står på, og døra setter vi på gløtt, så det er vel mørkt med en lysstripe inn på rommet hans.

Skrevet

vår baby har sovet på eget rom siden han var noen få uker. Han har alltid hatt det bekk mørkt...det er de er vant til fra magen. Aldri vært noe problem her.

Skrevet

Samme her. Sov på eget rom fra 3mnd. Mørkt og kjølig rom. lillegutt sover SÅ godt!! og kjempe deilig for mor og far også ;-)

Skrevet

Jeg legger henne i egen seng på soverommet vårt.. Vi deler soverom da leiligheten kun har et, men det fungerer bra da vi er bare to..

Hun legges i mørkt rom, får smokk, koseklut og nattanuss, før jeg sier natta og går ut.. Lukker døra nesten igjen..

Med lys på rommet ligger hun bare å leker..

Skrevet

Deler rom med snuppa vår så vi har alltid slått av lyset. Nå har hun vanskeligheter for å sovne om det ikke er helt fullstendig mørkt! Hun er 10 mnd gammerl!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...