Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #1 Skrevet 14. november 2010 Jeg er alt for glad i sjokolade og kaker og alt annet slags godt. Vil ned 5-7 kg og lurer på hva jeg kan spise som er godt av mat. Så noen skrev noe om kinamat..er det et skikkelig fy fy? Elsker asiatisk mat, da spesielt thai mat, er det ille? Hjemmelaget pizza er det så ille egentlig? Jeg mener, lager deigen selv har på skinke, tomatpurre, oregano, paprika, løk og mais sammen med ost selvfølgelig..ER det virkelig så ille? Hva med desserter? Det er jo ikke mange kalorier i vanilje saus f.eks? Hva kan jeg spise som er GODT?!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #2 Skrevet 14. november 2010 kylling og kalkun samt vilt er magert kjøtt. Egg er mettende. Eggedosis (ikke for mye sukker) er godt innimellom. All asiatisk mat er ikke fy. Du kan jo wokke diverse uten noe særlig olje - og da er det jo magert! Mye grønnsaker ! Måååå du ha godteri - så velg gummigodt, popcorn uten for mye salt...
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #3 Skrevet 14. november 2010 vi lager mye mat med kylling, når vi lager thai mat har vi masse grønnsaker oppi, men vi bruker mye kokosmelk og det er vel kanskje ikke helt bra? Popcorn er godt, det hadd jeg nesten glemt;)
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #4 Skrevet 14. november 2010 Ble bare litt nysgjerrig... er gummigodt bedre enn annet godteri? Og hvorfor det egentlig?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #5 Skrevet 14. november 2010 Hmmm. Bestiller du maten er jo faren stor for at den inneholder mye olje. Lager du den selv kan du jo styre det selv. Ris i store mengder skal jo ikke være bra heller. Kokosmelk og nøtter er fettrikt (er jo ofte mye av det i asiatisk mat). Men lager du selv og bruker mye grønnsaker og fisk eller kyllin så kan det jo bare bli bra. (men kutt ut ris) Det som ikke er bra i pizzaen er jo deigen, alt det andre er sundt, bortsett fra osten. Men du kan erstatte fet ost med mager os (finello light er kjempegod på pizza) I stedet for å lage pizza deig kan du feks bruke en fullkurns tortilla, det blir faktisk veldig godt:) vanilje saus inneholde MYE kcal og mye sukker, sukker er noe dritt som du bør begrense inntaket av (men ikke bli fanatisk, skei ut en gang i uka). Kjøp mørk sjokolade og spis noen ruter hvis du holder på å bli sprø. Vaniljekesam med banan er søtt og godt
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #6 Skrevet 14. november 2010 Jeg tror du må endre tankegangen din litt, man trenger ikke godteri hver dag. Lørdagen er vel bra nok? Det er mye mat som er godt uten at det er søtt. Frukt kan vel brukes for sukkerhunger + krom om det er sterkt søtsug. Grønnsaker, minst to typer til middagen + rent kjøtt + litt fullkornsnudler + en mager saus er vel godt og greit å woke. Ikke bruk olje f.eks. Og ikke for mye fet kokossaus, bruk evt den magre om du MÅ ha det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå