Storebror07=Lillebror-juli11 Skrevet 14. november 2010 #1 Skrevet 14. november 2010 Følelsen av å være gravid svinger veldig... og noen dager er alle symptomer helt vekk... Var veldig kvalm i forrige svangerskap, men ingenting denne gangen... Har testet positivt, men nå lurer jeg på om vi har mistet... Er bare 5+4 men hadde symptomer helt fra IKM sist gang... Er jo litt merkelig at svangerskapene skal ha en så vanvittig forskjellig start... Eller? Har ikke hatt noen form for blødning, derfor lurer jeg på dere som har vært gjennom noe så grusomt som en MA hadde noen spesielle tegn... Vet egentlig ikke om jeg vil ha noen svar... men hvis det er slik at spiren ikke er mer, så er det grusomt å skal vente i 4 uker før jeg skal til første kontroll... Kan jeg forresten få tatt Hcg på legekontoret eller må man på sykehuset? Ble litt langt....
2 gutter og 1 jente Skrevet 14. november 2010 #2 Skrevet 14. november 2010 Jeg hadde en MA i uke 13 i august i år, (men fosteret døde i uke 8) Mine symptomer var at jeg var helt utmattet, hadde litt smerter nederst i magen og var svimmel. (hadde nok en begynnende infeksjon) jeg hadde en liten blødning etter sex på 2-3 dråper som ledet til at jeg fikk ultralys som viste at barnet var dødt. jeg har 2 barn fra før hvor jeg var veldig kvalm og dårlig, med denne som endte i MA hadde jeg ingen symptomer i det hele tatt på graviditet. Nå er jeg gravid igjen, og har ingen symptomer enda...men håper inderlig de skal komme denne gangen. Men min mor var veldig dårlig med de to første barna sine, mens med meg var hun i tipp topp form, så det kan være store forskjeller også. Lykke til!
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 14. november 2010 #3 Skrevet 14. november 2010 med forrigemann hadde jeg nesten ikke symptomer i 1. tri. Jeg sleit veldig med å skjønne at jeg var gravid den gangen. Fikk litt ømme pupper på slutten av 1. tri og var uggen og trøtt på kveldene innimellom. Denne gangen har jeg vært spykvalm fra uke 3 og sover stort sett døgnet rundt. Så at det kan være enorm forskjell fra gang til gang er det liten tvil om.
me5 Skrevet 14. november 2010 #4 Skrevet 14. november 2010 heisann .... Jeg hadde en MA for 4 uker siden..... fosteret/embroyet hadde vært død i 2uker+5dager...ca.... jeg var 12+5 men jeg regagerte på at jeg plutselig ble veldig fin i formen.. da jeg var rundt 10 uker på vei.... og det som også bekjumret meg var at når livmoren utvider seg merket jeg veldig at det strakk i leddbåndene...ja om det er det det heter... men det ble også helt borte.....sånn plutselig! Jeg ble bekjumret men alle sa at det ikke var noe å tenke på..... Og i din situvasjon tror ikke jeg heller at du skal tenke på det... jeg har to svangersap bak meg som har vært totalt forskjellige.... du er så lite på vei... at det er nok det som er årsaken ;-) MEN er du bekjumret hadde jeg sjekket det opp... det er jo bedre å få vite det tidlig om det skulle være sånn!!!! hcg prøver tror jeg de tar på legekontoret!!!! Lykke til... alt er nok 100%
Klar for nr 3! Skrevet 14. november 2010 #5 Skrevet 14. november 2010 Jeg har det på akkurat samme måte som deg. var super kvalm i forrige svangerskap fra før ikm, nå er jeg ikke kvalm i det hele tatt, er 6+4 nå, nå blør jeg litt så kan være det ikke går så bra for meg denne gangen og at det er derfor jeg ikke er kvalm. Men før forrige svangerskap hadde jeg en MA. da var jeg ca 5 uker og merket akkurat når fosteret døde. Jeg hadde en brun blødning og alle symptomene forsvant like etterpå.
Storebror07=Lillebror-juli11 Skrevet 14. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 14. november 2010 Tusen takk for alle svar! Det er så mange flotte mennesker her inne som tar seg tid til å fortelle om sine historier og sine erfaringer, noe som kan gi trøst og ro til andre! Jeg tror jeg skal vente en ukes tid og se om kroppen gir tydeligere signaler før jeg evt tar en tur på legekontoret. Jeg er jo ikke kommet så langt, og kroppen har gjort dette før... Jeg lar tvilen komme meg selv tilgode en ukes tid, og så får vi se. Takk for at jeg fikk luftet tankene og at dere tok dere tid til å svare! *Klem**
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå