Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #1 Skrevet 14. november 2010 Han har virkelig vist seg fra sin beste side den siste tiden... Blir rasende for alt (i våre øyne), kaster seg ned, slår, hyler og bærer seg for ulike ting. Vi vet aldri når anfallet kommer, men de fleste dagene bærer preg av dem. Enkelte ganger kan han ha 10 slike anfall før vi kommer oss i bhg. Nå har også leggingen blitt vanskelig. Han har alltid elsket senga si og vi har aldri hatt noe problem med dette. Nå holder han det gående i en times tid før han roer seg. Og ja, han er trøtt... Han har også blitt veldig sjalu på storesøsteren sin som er 3år eldre. Er veldig fornøyd om hun leker med ham, men ser helst at hun holder seg unna om vi f.eks leser en bok. Er det andre som har det slik?? Jeg vet jo av erfaring at slike perioder går over (og at 3års trassen er verre), men du verden så intens den kan være uansett! Og det er ett litt annerledes temperament på denne karen iforhold til søsteren... Vet også at det nok ikke blir bedre helt med det første, for neste uke skal vi flytte, og om noen mnd skal han bli storebror. Det er store forandringer for en liten tass, men jeg håper og tror han takler det.. Godt å kunne få ut litt her hvertfall. Har vært alene hjemme med dem i helgen og hatt det ganske intenst siden eldste er syk og vi derfor har måtte holde oss inne hele helgen. Må også få si at han er den beste lille gutten som finnes. Han trenger nok bare å teste ut litt grenser og finne seg selv. Men mest av alt er han bare god
Anonym bruker Skrevet 14. november 2010 #2 Skrevet 14. november 2010 Å jada du. På Lørdag slo hun seg vrang på Narvesen ( vi er så og si ALDRI på kjøpesenter) hun klikka fordi hun ikke fikk bolle, hehe. Vi endte opp med å knuse en hyllereol i glass og rive ned fem svære kalendere mens vi skyndte oss ut fra kiosken med vogna på slep Hun legger seg ned på gulvet for den minste ting og hyler.. Vi prøver å være streng bare, og kjører mest mulig på med avledningsmanøvre. Også er jeg flink å forklare hva vi skal gjøre og hvorfor vi gjør det. Tannpussen fks er et mareritt hver eneste dag ( Hun skriker fælt og høyt) men forklarer rolig at vi må pusse tennene slik at Karius og Baktus ikke kommer i tennene. Min er forresten en engel i barnehagen og hos andre, er bare oss hun tester litt
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #3 Skrevet 15. november 2010 Ja, dette høres kjent ut. Jeg stortsett ignorerer sånt og da er det fort over. Noen ganger trenger han litt hjelp i form av avledning... Det er jo enklere når man er hjemme. Var ut og handlet på kjøpesenter i forrige uke, rett etter åpningstid. Da nektet han å gå et skritt plutselig å la seg ned. Da gikk jeg bare videre, og han lurte fælt på hvorfor jeg ikke kom tilbake. Og hva han måtte gjøre for å få det til. Etter noen minutter gikk det opp for han: han skulle slikke gulvet. Æsj!!! Gjett om jeg løp tlbake til han... Pppfff
mammatetogansketette:)) Skrevet 15. november 2010 #4 Skrevet 15. november 2010 Godt å se flere... var ikke helt forberedt på dette, har jo hørt om treårs-trassen, og trudde kanskje den kom veeldig tidlig her og kom til å vare et års tid eller to.. hehe.. Neida, men jo, kjenner oss igjen her ja. Det store problemet er når han skal inn etter å ha vært ut. Et sant mareritt. Bare vi er på tur innkjørselen så hyler han. Vil ikke hjem og ikke inn. Meen hjelper å finne på noe han skal gjøre inne som han liker da. Forberede han på at nå skal vi ditt og datt- og fordi.... men ikke altid det hjelper stort. Er jo bare litt testing av grenser og sjøl-oppdagelse ettersom jeg forstår, så da er det bare å holde ut. Men rart når englebarnet (altså meget snill og grei kar "til vanlig") blir helt krakilsk!!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #5 Skrevet 15. november 2010 Selvstendighets alder heter det, ikke trassalder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå