Gå til innhold

lik fødsel som sist???

Anbefalte innlegg

Hei, et spørsmål til dere som har født flere barn..... er fødslene forholdsvis like eller?? Jeg fødte ei lita (ca. 2800gram) jente tre uker før termin for fem år siden, og det gikk ganske raskt....seks timer fra vannet gikk til jenta var ute:) hva har jeg i vente i april??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142556756-lik-f%C3%B8dsel-som-sist/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var som å lese om meg det der. Fødte ei jente på 2485 gram, 3 uker før termin og på 6 timer......men for bare 15 mnd siden da:)

Jeg tror nok fødsel nr 2 sannsynligvis vil gå fortere....men vanskelig å si! Moren min fødte førstemann på 5 timer 9 dager før termin, andremann(meg) på 3 timer 9 dager før termin og sistemann noen år senere på 5 minutter:-o (vet ikke hvor lenge før/etter termin han var da)

Min første fødsel varte seks timer, fra jeg våknet av at vannet gikk, uten rier, til alt var over. Helt grei opplevelse.

Nr. to kom på fire timer, men ville i følge legen kommet mye kjappere om ikke jordmora hadde nekta å ta vannet ( 4,5 cm åpning på første halvtimen, men vannet gikk ikke av seg selv... så da pressriene var godt i gang og vannet fortsatt inntakt, måtte jeg improvisere litt..)

Vil egentlig si fødslene var ganske like: Begge en uke før termin, omtrent like store babyer og helt uten problemer, smertelindring eller sting;-) Nummer to kommer nok til å gå greit for deg også! De sier nummer tre er verre... grøss!

Nr. 1 ca. 9 timer fra første tegn til att noe var på gang... (gikk vell ca. 2 timer etter vannet gikk). En veldig ok fødsel:)

Nr. 2 ca. 30 min. fra første tegn... Litt for intens, men helt ok...:)

Nå venter vi nr. 3 ,og jeg håper virkelig ikke det går fortere enn med nr. 2... Er litt redd for å ikke rekke frem til sykehuset..:-s

1.fødsel - 2 uker før termin- 15 timer med rier - baby var 2900g / 48 cm

2.fødsel- 2 dager før termin- 2 timer med rier- baby var 3200g/ 52 cm

Fødselen blir jo vanligvis kortere for hver gang, men at det skulle gå SÅ fort andre gangen var rimelig overraskende synes jeg (og ikke til å anbefale heller, var jo sykt vondt...). Og hvis man føder før termin med første, er det visst vanlig å gå lenger andre gang, dvs føde nærmere termin- siden man statistisk sett bærer barna sine lenger for hvert sv.skap (greit å være obs på, så man ikke blir så utålmodig mot slutten;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...