Gå til innhold

Snufs...plutselig kjenner jeg ikke spark lengre :( 18 uker!

Anbefalte innlegg

Denne uka har jeg kjent mye dunk sps i om kveldene...men de siste tre dagene har det blitt mye mindre. Regner med den lille har snudd seg litt annerledes, så jeg derfor kjenner det dårligere, men ...snufs...jeg vil jo kjenne dunka!!!

Er det flere som har det slik?

Fortsetter under...

Ja var på fødepoliklinikk på fredag fordi han hadde ikke sparket i det hele tatt hele formiddagen. Er med på "tell med meg" og han hadde sparket 10 spark hver eneste formiddag siste 2 ukene på mellom 1-5 min, også plutselig var det helt stille,ikke et dunk engang. Han pleier siden uke 20 å være i aktivitet hele morgnen/formiddagen, og det hjalp ikke vekke ham med mat,pepperkaker, brus eller dytting på magen engang.

Satt gråtende på sykehuset men da jeg kom inn på ul sparka han og vifta med armer og ben under hele undersøkelsen :o) Alt var bra med både han, bevegelsene hans,fostervann og morkake, han var helt på normalkurven med alt :o)

Han lå egentlig sånn at jeg skulle kjent noe, men han tok seg bare litt mer rolig dag så lege, det er helt normalt :o) Jeg er 26 uker idag.Og igår og idag har det vært normal aktivitet igjen :o)

At babyen din plutselig tar seg en rolig dag i uke 18, betyr ikke noe, den har det helt sikkert veldig bra, kan ha snudd seg mot ryggen din, sparker inn i morkaka eller bare har en litt roligere dag. Min begynte å sparke ordentlige spark i uke 17 men dagen for ordinær ul,da var jeg18+1 var helt rolig, men da hadde jeg jo vært på ul og viste at alt var perfekt og at han hadde beveget seg og sparket som bare det hele undersøkelsen uten at jeg hadde merket det.

Alt er helt sikkert iorden,ikke bekymre deg :o)

Det er jo ikke forventet å kjenne liv daglig før fra uke 28. Tror nok ikke det er noe å tenke på. Selv er jeg i uke 17 og har kjent masse liv tidligere, men føler at det har avtatt litt. Var på ul rett før helgen og alt var fint da.

-de har fremdeles veldig stor plass i livmoren.

Alt er nok i skjønneste orden =D

Jeg var på ordinær UL forrige uke, var helt vrak da jeg troppa opp på sykehuset. Typen hadde våknet flere ganger den natta av at jeg lå og vrei meg og ikke fikk sove. Jeg var så vant til de små dunkene der inne, så da de stoppet opp og uteble i 3 dager, så ble jeg heeelt stressa. Jeg prøvde å dytte i magen, drakk kaffe, spilte drithøy musikk osv for å få noe til å skje.. Men nei.. Jeg var så sikker på at noe var galt, at jeg kjempa med tårene hele den dagen.Når klokka endelig viste 10:15 hadde jeg bare lyst til å få det gjort, ut av verden. Jeg hadde jo forberedt typen på at det ikke alltid går bra, og ble ikke bare LITT irritert på han når han bare smilte av meg og ba meg slappe av..

Da jeg endelig turte å se opp på skjermen, så jeg det dunkende hjertet og at den lille rampen sparket og slo, hoppet frem og tilbake, opp og ned.. var veldig aktiv, og jeg kjente ingenting! Det var så rart XD

Jordmora sa at morkaka var festet på bakre vegg, og babyen lå og spente inn i den, derfor kjente ikke jeg noe. Nå har spira lagt seg annerledes igjen, og jeg kan daglig kjenne sprell og liv. Så gi det noen dager, for alt står nok bra til skal du se ;)

Takk for gode svar :)

Tror nok det samme har skjedd hos meg, Sissin - for nå kjenner jeg stadig små dunk igjen ♥ Å det er nyyydelig! Skal på ordinær Ul til torsdag og er gleder meg veldig :)

Deilig at du å ble beroliget...men man kan jo bli nervevrak av å gå snn å spekulere...hoff :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...